Humno » Internet » Reklamná apokalypsa za dverami4 online.

Reklamná apokalypsa za dverami

Comments 59


O pár rokov to s komerčnými televíziami začne ísť dole vodou a o ďalších pár už viac-menej nebudú. Rozhodne nie v tej podobe, ako ich poznáme dnes. Z dnešných sebavedomých vládcov mediálneho trhu sa, postupne ako budú upadať ich príjmy, začnú meniť na trpaslíkov žobroniacich o ostatky z klientských rozpočtov. Diváci odkázaní na televíziu ako médium, ktoré dáva ich životu zmysel, budú postupne vymierať, poprípade, čo je ešte horšie, vyjdú z produktívneho veku a obsahy reklamných blokov im jedného dňa začnú pripadať cudzie, nepochopiteľné a zaiste i zvrátené.

Tak ako doteraz kontinuálne po desaťročia dorastali nové generácie divákov, tak už dorastať nebudú. Mladí ľudia nebudú mať dôvod tráviť čas s niečím tak neohrabaným, neosobným, neinteraktívnym, neprenosným a naveky v minulom storočí utopeným ako je televízia. Nemajú ich už dnes, len zatiaľ to nikoho netrápi, pretože ešte stále existujú milióny starších ľudí, ktorí si nemajú ako porovnať nudu obstarožnej televízie s pulzujúcou životaschopnosťou nekonečného množstva internetového obsahu na želanie. A bez ľudí nie je reklama, bez reklamy peniaze a bez peňazí zábava. Hotové, opečiatkované a nezvrátiteľné.

Markíza a JOJ dnes priťahujú väčsinu rozpočtov ale zo strednodobého hľadiska už spia s rybami. Prežijú kiná, teda ak dokážu prinášať rovnako jedinečné zážitky ako doteraz, prežije rozhlas pretože je lacný a dá sa počúvať popri robení niečoho iného, ale klasické televízie už majú v mediálnej Valhale vyárendované miestečko hneď vedľa papierových novín. Svojich posledných divákov stratia v momente, keď začnú v predsmrtných kŕčoch vypredávať svoj priestor za symbolické ceny a reklama v rôzne maskovaných podobách začne dominovať nad samotným obsahom.

Pochopiteľne, nemusel som ísť na festival reklamy do Cannes, aby som také niečo napísal. Televízna apokalypsa je samozrejmosť. Nie je to nič objavné ani šokujúce, ani o tom netreba veľmi rečniť. V Cannes ma hneď v prvý deň seminárov zaujalo niečo iné: jednotnosť a odhodlanie, s akým najväčšie osobnosti svetového marketingu pozerajú na obdobie po konci dominancie televízií, a v akom príkrom rozpore sú ich expertné odhady v porovnaní s tým, čo si o reklame a svete budúcnosti myslia bežní konzumenti komunikačných posolstiev.

Ľudia síce majú radi niektoré konkrétne reklamy, ale rozhodne nemajú radi reklamu ako takú. Dôvodov sú miliardy, napríklad ten, že je otupujúca, nudná a prerušujú sa kvôli nej filmy, alebo že degraduje človeka na konzumenta. Z tohto ohľadu by správa o blížiacich sa problémoch pre televízie žijúce z reklamy a produkujúce čoraz bahnitejšie programy, len aby dokázali udržať krok s nevzdelanosťou a primitivizmom divákov, ktorí im ostali, mohla vyzerať ako veľmi pozitívna. Televízie a ich inzerenti zaplatia za svoju drzosť stratou divákov a obratu. Hurá, svet bez TV reklamy bude lepší!

Lenže reklama nezmizne len preto, že bude krajne neefektívne mať ju v televízii. Mediálne rozpočty sa presunú inam. A o tom, kam to bude, sa v Cannes hovorilo veľa. Keby ste auditórium tamojšieho festivalového paláca zaplnili divákmi, čo sa sťažujú, ako ich reklama v telke obťažuje, násilná vzbura v sále by vypukla po prvých pár slajdoch. Detaily sa líšia v závislosti od rečníka. Ľudia z Coca Coly to vidia troška inak ako napríklad šéf predaja Facebooku alebo CEO Twitteru ale v princípe sa zhodnú. Dnes je drvivá väčšina reklamných peňazí investovaná do televízií. Takže ich možno vypnúť, alebo ísť počas reklamy do kuchyne urobiť si homára au thermidor a vyhnúť sa tak zásahu komerčnými posolstvami. S koncom televízií táto vymoženosť skončí. Všetky tie globálne trilióny eúr sa presmerujú do reklamy, ktorej sa bude vyhýbať oveľa ťažšie.

Reklama, ktorá vás doteraz čakala poslušne v telke, sa masovo presunie za vami. Zbaví sa konkrétneho média, pretože bude všade tam, kde ste vy. Na internete, v mobile a predovšetkým vo vás samotných a v tom čo hovoríte a čo vám recipročne hovoria vaši kamaráti. Reklama bude súčasťou konverzácie, ani si to poriadne neuvedomíte. Žiadne nastreľovanie čipov pod kožu ani nič podobné, len jednoduchá psychológia a expertný vhľad do túžieb cieľových skupín. Tisicky z najtalentovanjších mozgov, ktoré má ľudstvo aktuálne k dispozícii, sa o to postarajú. Pochopili, že vás už nebaví televízia, že trávite viac času na internete ako pri nej a dajú vám to vyžrať. Neposední diváci naštvali veľmi silného nepriateľa a ten je ku všetkému ešte aj extra rafinovaný, pretože navonok sa bude tváriť, ako veľmi mu na nich záleží.

V budúcej dobe, keď väčšina medziľudskej komunikácie bude prebiehať v prostredí sociálnych sietí braných všade so sebou a keď sociálne siete nebudú len zábavou a keď človek žijúci bez nich bude rovnakou raritou ako je dnes človek žijúci bez televízie, sa reklama bude ignorovať oveľa ťažšie. Budete sa jej môcť vyhnút za cenu, že sa kompletne vyhnete sociálnym sieťam. Ostatní sa na vás však budú pozerať presne rovnako, ako sa dnes pozerajú na človeka, čo úmyselne nemá TV. Že nereálne? Nože si spomeňte, koľko času prešlo odvtedy, čo za čudákov s predpokladanou psychickou diagnózou boli považovaní majitelia mobilu a nie tí, čo ho nemajú, ako je to dnes. Prešlo nejakých 15 rokov a toto bude ešte o kus rýchlejšie.

Deje sa to postupne už teraz, viac na veľkých trhoch ako na malom Slovensku, ale príde to aj sem. V momente keď sa gro marketingových rozpočtov odlepí od televízií, budeme mať reklamu pred sebou neustále a v oveľa rafinovanejšich, pravdepodobne i zábavnejších formách, ako dnes. Bude efektívnejšia, presnejšia, afinitnejšia a neodbytnejšia. Možno bude vďaka novým médiám aj lacnejšia, takže jej bude viac. Vyhnúť sa jej, bude znamenať vyhnúť sa ľuďom. Strániť sa reklamých posolstiev bude ekvivalentom stránenia sa spoločnosti.

Úloha pre sociopatov.

Článok vznikol vďaka agentúre JANDL, kde pracujem a ktorá mi umožnila vycestovať na festival kreativity do Cannes.

Celkové hodnotenie: 4.35 / hlasovalo 55 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Internet, Reklama and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Trackbacks are closed, but you can post a comment.
Samo Marec

Ako z internetových diskusií spraviť diskusie

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Rado Ondřejíček

Kuffadrát, staraj sa o seba!

Rado Ondřejíček

Rovná daň a sabotáž zvnútra

Rado Ondřejíček

Bejby a svet budúcnosti

Rado Ondřejíček

Kto chce biť, palicu aj psa si nájde

Discussion on article

59 Comments

  1. Posted June 21, 2012 at 08:41 | Permalink

    nno…vyzera to,ze si sa vratil slusne namotany :]]]]
    brainwash ako sa patri – ‘trash your TV,the new era is cummin’

  2. LAS0
    Posted June 21, 2012 at 09:20 | Permalink

    Citujúc jeden vtip:
    Pustil som si doma telku, aby som si konečne pozrel reklamy a oni mi tam do toho capli film… :-(

  3. Issox
    Posted June 21, 2012 at 09:21 | Permalink

    No podla mna je pravda ze casom sa reklama presunie…ale ma to aj vyhody…ono ked sa vacsina reklamy presunie na net ci do mobilov, bude mat za nasledok aj to, ze okrem tisicov mudrych ludi co vymyslia ako dat viac reklamy na net sa najdu dalsi mudri co vymyslia nieco co bude tieto reklamy blokovat. Uz teraz si prehliadac bez AdBlockeru neviem predstavit..

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted June 21, 2012 at 09:27 | Permalink

      To je presne to čo sa zmení. Reklama bude čoraz menej vyzerať ako reklama. Práve pred pár minútami na prednáške kreativneho riaditeľa jednej z najväčších globálnych agentúr zaznelo: treat people like best friends, not like target group.

      To je presne trend, ktorým sa to uberá, na to adblocker nebude mať žiadny vplyv. Ten filtruje len reklamu hlúpo preklopenú z tradičných médií na internet.

      • Posted June 21, 2012 at 10:51 | Permalink

        “na prednáške kreativneho riaditeľa jednej z najväčších globálnych agentúr..”
        konec, tento zmdrspeak.

        “na to adblocker nebude mať žiadny vplyv.”
        you wish :]]

    • Issox
      Posted June 21, 2012 at 10:02 | Permalink

      ja osobne si myslim, ze toto ale ide iba do urcitej miery…takisto kym je viralov relativne malo tak maju zmysel…v pripade, ze bude napr vilartov privela uz tomu nikto nebude verit ani to sirit ani pozerat…stale rozmyslam ako to budu robit aby si to clovek nevsimol…lebo zatial sa aj na nete pouzivaju hlavne tie hlupe sposoby ako spominas…napr niekto zalozi nejaku zaujimavy Facebook skupinu nasledne ked ma dost clenov zacne hadzat linky na reklamu…no co sa TV tyka tak podla mna prezije dlshie ako si myslime, avsak budu to vyslovene specializovane kanaly…minimalne dufam,ze tie sportove preziju:):):)

      • PK77
        Posted June 21, 2012 at 10:17 | Permalink

        tipnem si, že reklama už nebude reklama, už to bude produkt šitý na mieru pre každého; google / fb zbierajú osobné dáta, tie vyhodnotia, kto má akú spotrebu, potreby, túžby, dovolenky; spriavia z toho štatistiku a ty sa chytíš na zaujimavý link, ktorého predmet ťa zaujíma a chceš ho… (je to len tip)

        • LAS0
          Posted June 21, 2012 at 10:42 | Permalink

          Personalizácia má potenciál a dokonca by som ju videl čiastočne aj ako prínosnú. (Pochopiteľne, príjemca si musí zachovať zdravý rozum a neveriť hneď všetkému, čo vidí.)
          V súčasnej dobe je však pred osobným prístupm stále záujem veľkých (či skôr bohatých) korporácií a značiek. Takže aj keď napr. taká ClubCard vie presne, čo, kde a ako často nakupujem, dostanem kupóny na CocaColu a ďalšie produkty, ktoré sú pre mňa vyslovene irelevantné. Ono to bude spôsobené možno aj tým, že si myslia, že ak niečo nenakupujem, tak o tom neviem a musia to do mňa natlačiť… :-p (Možno platí na 80 % poplácie, ale ja sa radím k štatisticky bezvýznamnej menšine.)

      • Posted June 21, 2012 at 10:54 | Permalink

        kazda reklama sa da vypnut/odfiltrovat.

        • PK77
          Posted June 21, 2012 at 12:01 | Permalink

          ak ti jej obsah vyhovuje nemáš dôvod vypínať ju

          • Posted June 21, 2012 at 12:14 | Permalink

            este sa mi nestalo,ze by mi nejaky reklamny spot/banner obsahovo vyhovoval.
            a ak bude reklama inak naservirovana?
            tu si dovolim citovat z radovej knihy:
            ‘…stale je to malovanie hovna naruzovo..’

            • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
              Posted June 21, 2012 at 12:31 | Permalink

              To preto lebo si myslíš, že reklama sú len spoty a bannery a pod. V takomto nastavení mysle zo seba robíš ľahko cieliteľnú cieľovku:)

              • Posted June 21, 2012 at 12:38 | Permalink

                nie,to si skutocne nemyslim rado :]
                spoty a bannery som uviedol ako priklad najvulgarnejsieho sposobu ako naservirovat obsah ‘cielovke’

              • Posted June 21, 2012 at 14:41 | Permalink

                Ľudia na nete sú už dnes takí ostražití, že nejaké zamaskované PR články odhalia v prvom odstavci a dokonca často označujú za reklamu aj príspevky v diskusii, ktoré reklamou (“úmyselnou”) nie sú.

                Takže držím palce a som zvedavý (no dobre, palce nedržím :)

                • Posted June 21, 2012 at 14:46 | Permalink

                  nastastie [aspon pre mna] – digitalny underground na reklamu prdi a teda nie je problem s oddelovanim skutocnych informacii od PR clankov a reklamneho balastu.

                  neviem si dost dobre predstavit skrytu reklamu v napriklad v tele PoC exploitu ci TXT suboru,popisujuceho IDS evasion techniky :]]

                  • r6
                    Posted June 21, 2012 at 15:21 | Permalink

                    jj, az na to, ze reklamy nemusia byt umiestnene v (elektronickych) mediach ale mozu byt napr. na domacich spotrebicoch alebo predmetoch beznej dennej s/potreby/potravinach… kde budes klikanim asi tazko filtrovat obsah, kedze tam odvedla z miestnosti mys nedociahne :)
                    mam na mysli hlavne chytre zariadenia typu zubna kefka, kt. si bude pamatat ako casto a akou zubnou pastou si umyvas zuby a podla toho ti odporuci bud zdravotnu poistovnu alebo zubnu pastu vhodnej znacky..)
                    samozrejme hekery si budu umyvat zuby zastaranymi kefkami bez elektroniky :)

                    • Posted June 21, 2012 at 15:28 | Permalink

                      ani netusis ako blizko si k realite :[
                      s nastupom IPv6 hrozi,ze IP adresu bude mat okrem TV a telefonu aj chladnicka,el.varna doska,pracka etc..uz som videl studiu el.objimky pre ziarkovku,ktora bude vybavena IPv6 konektivitou...uz to tak vyzera,ze s nastupom inteligentnej domacnosti sa mozes obavat toho,ze tvoja chladnicka/mikrovlnka/rychlovarna konvica sa spiknu a natru tvoje stravovacie navyky tvojmu lekarovi,zubna kefka bude praskat tvojmu zubarovi,ze si vcera po navrate z hospody cistenie odflakol,a aby to nebolo malo,objimka v tvojej stolnej lampe posle udanie do Bruselu,ze pouzivas klasicke ziarovky namiesto uspornych a trestne komando uz bude na ceste :]

              • Ingister
                Posted June 25, 2012 at 14:20 | Permalink

                To je presne to, v čom sa mýlite…

  4. LAS0
    Posted June 21, 2012 at 09:35 | Permalink

    “že degraduje človeka na konzumenta”?
    Človek jednoducho konzument je… Pozorujem to už pomerne dlhú dobu. A všetka nadvýroba a obchod okolo človeka v konzume maximálne podporuje. Trápi ma, že aj keď by som konzumentom nechel byť, som k tomu tlačený. Nie reklamou, ale samotnou povahou a kvalitou výrobkov a služieb, ktorých “fyzická” životnosť je omnoho kratšia než “morálna”. Česť výnimkam…
    (Ale nad tou mojou predposlednou vetou sa ešte zamyslím… :-)

  5. PK77
    Posted June 21, 2012 at 09:51 | Permalink

    tá fyzická a profesná podoba s Emanuelom Moravcom je zaujimavá ;

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted June 21, 2012 at 10:21 | Permalink

      Voe, fakt sa na mňa podobá. Možno som ním bol v minulom živote.

      • PK77
        Posted June 21, 2012 at 10:30 | Permalink

        nemyslel som to nejak pejoratívne, ak to náhodou tak vyznelo, len si mi niekoho pripomínal a tá stratégia ma naviedla

        • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
          Posted June 21, 2012 at 12:28 | Permalink

          Veď ja som to ani nevzal pejoratívne. Fakt tam tá podoba je.

  6. Ingister
    Posted June 21, 2012 at 12:51 | Permalink

    Ako obyčajne som sa presvedčil že kreatívci prd rozumia ľuďom a ešte väčší prd sa rozumia ekonomike. Žijú vo svojom vlastnom svete, kde prostriedok sa stal cieľom a zároveň znechutene ukazujú všade okolo seba, že ako všetci osttaní nevidia ako je to s nami zlé…
    Hovorí Vám niečo názorová kontinuita, alebo len tak plácate čo Vám slina na jazyk prinesie…

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted June 21, 2012 at 15:18 | Permalink

      Dá sa tento očividne pobúrený post nejako bližšie rozvinúť? Lebo ja neviem na čo sa presne sťažujete, kde vstupuje do hry názorová kontinuita, kde vaše osobné spory s kreatívcami atď. Inak, ja aktuálne kreatívec nie som. Niežeby to niečo malo meniť na tomto článku.

      • Ingister
        Posted June 22, 2012 at 13:25 | Permalink

        áno dá…
        Je príznakom doby, že obrovské kvntá peňazí sa míńajú na reklamu, že z reklamy sa stal biznis tak veľký, ale nekonenčne vyprázdnený. Že firmy namiesto do kvality výrobkov invetsujú do reklamy, lebo ved treba predať a predať a predať…
        Píšete že Tisicky z najtalentovanjších mozgov, ktoré má ľudstvo aktuálne k dispozícii, sa o to postarajú… A reklama bude všade? Nepripadáte si niekedy ako v modelingu??? Ten sa tiež z prostriedku stal cieľom a jedine parazituje na skutočnej ekonomike… Pretože vážení… pokiaľ nebudú fabriky vyrábať a v nich nebudú sedieť inžinieri, ktorí budú vyvíjať a varábať nové produkty, tak reklamu budte robiť na čo??? Odhliadnuc od toho, že rklama sa ja tak či tak bude outsourcovať niekam do prdele, lebo tam je to lacnejšie a John to posldenom stuff meetingu uúžasne odkomunikoval našemu CEO.

        Ak teda tento článo nemal byť irónoiu, ktorú som nepochopil (čo už, som starý a skostnatený).

        Mám zopár skúseností s kreatívcami a úprimne… bol by som sa rád keby sa ľudstvo s nimi vysporiadalo rovnako ako Golganfričania s kontrolormi hygieny telefonov— posadiť do veľkej kozmickej lode, a odpáliť bez možnosti návratu. A na cstu im pribaliť marketingových špecialistov, finančných poradcov, politikov a podobnú háveď… Podľa mňa sú to všetko paraziti, ktorí len cicajú krv z tela ekonomiky a tá je aj preto v stave v akom je. Ak si donekonečna budeme myslieť že služby je to čo nách zachráni, tak to je neskutočný blábol.
        BTW, volám sa Peter Černák, aby ma tu niekto nenakriatol za skrývanie sa pod nič nehovoriaci nick…

        • Posted June 22, 2012 at 13:49 | Permalink

          pise sa to ‘staff meetingu’

          ale inak K! za Douglasa Adamsa a Golgofrimcanov :]

        • onlyme onlyme
          Posted June 22, 2012 at 14:35 | Permalink

          keby predaj nezavisel od reklamy tak by ju nikto nerobil, miliony penazi by isli na nieco rozumne, na charitu alebo na platy inzinierov (co mam dojem je to iste)

          takcitak vsetko sa outsourcuje, a) preco nie reklama? b) ked sme uz pri tom, preco nie ti inzinieri?

          mozno pravym pokladom tohto statu nie su montazne linky ktore za par rokov popochoduju na vychod ale programatori ktori sa budu spolupodielat na svetovej reklamnej apokalypse :-)

          co ked sa mylite uz v zaklade, co ked prostriedok je prave ten ciel?

          BTW: neskapali na tej planete z infekcie na telefonnych skuchatkach lebo sa zbavili cisticov?

          • Ingister
            Posted June 25, 2012 at 11:35 | Permalink

            A čo sa stane ka budem všetko outsourcovať??? Už teraz sme posllai do Azie neskutočné množctvo know how, ktoré sa v Európe formovalo po storočia a potom sa ho alhkovayne zbavujeme. A určite je zložitejšie premiestniť montážnu linku VW niekma do Indie ako napr. nejaký local customer support.
            inžinieri sa nedajú outsourcovať, pretože potrebuješ ludi, ktorí maju prehlad a nadhlad, dokazu uvazovat v súvislotich a chápu zákaznícké potreby… Ono úprimne ani tie outsourcované centrá niekde v prdelákove nie celkom fungujú vite si predtsviť ako by fungovli vývojové centrá? Už dnes vyvsteliť nieč Tchajwancom býva ale kurva zložitý problém.
            A inžinieri dokážu posubnúť vedomie a vedenie ľudstvdalej čo sa o reklamných špecialistoch asi povedať nedá…
            Programátor musí vedieť čo má byč cieľom jeho práce

            • onlyme onlyme
              Posted June 25, 2012 at 22:11 | Permalink

              takmer vsetko sa da, aj outsourcovat, ked je na to dovod, fimy nie su charity, robia to co im prinasa zisk, a ked nie su zamestnanci co konkretnu pracu vedia tak ich treba hladat, ak maju byt kvalitny, ved gaussova krivka nepusti

              kancelarska robota je jasna ale ani taky VW group s tym nema ani najmensi problem, ved ma 4x viac tovarni po svete ako v celej slavnej europe

              cely slovensky business ktory je relevantny je prakticky outsouring zo zapadnej europy vratane developerskej firmy kde robim, slovensko je v outsourcingu uz davno. su horsie lokality ako india a taiwan, ale aj lepsie, ako napr. slovensko :-)

              taky je sucasny svet, nadavat na to, bez moznosti to ovplyvnit je uplne rovnako produktivne ako sa hadat ktore povolanie je zmysluplnejsie ako reklamny specialista a v akom poradi, to som robil este ako dieta a nemienim aztak zabijat cas, ale tu je priklad

              inzinieri nielen posunuju vedenie, ale svoje vedomie vedia v robote aj riadne rozulit, a bez dobreho doktora by toho vela alebo dlho nenaposunovali :-) … u mna vyhrava doktor, naco su mi svetle zajtrajsky ked sa ich nemusim dozit :-)

        • LAS0
          Posted June 23, 2012 at 13:55 | Permalink

          S väčšinou súhlasim :-) Ale s jedným predsa nie:
          Nezatracujem služby a myslím si, že jedine služby majú potenciál priniesť niečo “osobné”. Výroba bude vyrábať donekonečna v podstate stále to isté. Všetko to pôjde z pásu a (napriek niektorým snahám) presvedčiť ma, že práve tento výrobok je vyrobený len pre mňa a spĺňa presne moje požiadavky sa ešte dlho nepodarí. Práve tu vidím šancu služieb, vrátane remesiel (z tohto môjho pohľadu služba poskytujúca personalizovaný výrobok). Služba pre mňa predstavuje ten obal výrobku, ktorý má šancu predať.

          • Ingister
            Posted June 25, 2012 at 11:37 | Permalink

            Prdlačky naší babičky…
            Takže vy dáte prednosť obalu ktorý Výás presvedčí, že Váš produkt je jedinečný pred ozajstbou jedinečnosťou výrobku…

            Hmmm a že forma nevládne obsahu

            • LAS0
              Posted June 25, 2012 at 13:15 | Permalink

              Nemyslím si, že som niečo také napísal…
              Zaujíma ma jedinečnosť – preto tam uvádzam remeslá, ktoré by mali byť schopné poskytnúť presonalizovaný, jedinečný výrobok. A pre mňa je také niečo už skôr služba, než len výroba (remeselník so mnou konzultuje zadanie, prevedenie, materiály…)
              Na druheh strane: vo svete rovnakých výrobkov (čo je v podstate väčšina priemyselnej výroby) ma zaujíma “obal”. Nie ten papierový, ale obal služieb, ktoré mi môže predajca ponúknuť navyše. To je to, čo píšem v poslednej vete.

        • onlyme onlyme
          Posted June 25, 2012 at 22:26 | Permalink

          To argumentovanie modelingom nie je dobry priklad.

          Mozem tu na celu stranu rozviest ako “vytvorenie” supermodeliek pohlo celosvetovo celym modnym biznisom a presadilo expluzivne europske znacky pre siroku populaciu, co by sa bez tych chudakov reklamnych specialistov nikdy nestalo. Nabalili sa pri tom nielen modne domy, ale aj medialny biznis od televizii po casopisy, a v neposlednom rade sa zamestnalo kvanta nekvalifikovanej pracovnej sily aj priamo v europe.

          To bolo pre europu totalne vitazstvo. Co by za to dali firmy ktore vyrabaju ine specialne europske produkty :-)

  7. Mikullas
    Posted June 21, 2012 at 15:28 | Permalink

    Bola tam aj nejaká prednáška o interaktívnych obaloch na výrobkoch? Či už niečo na štýl displejov alebo zatiaľ len termochrómne farby, nové tvary a matetiály?

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted June 21, 2012 at 15:43 | Permalink

      Nie, aspoň som nevidel. Tu je to skôr o ideách ako o technologických riešeniach (s výnimkou digitálnych rešení)

      • Posted June 21, 2012 at 16:15 | Permalink

        rado,

        aky je rozdiel v technologickych a digitalnych rieseniach,prosim? ci len dalsi buzzword?

        • r6
          Posted June 21, 2012 at 16:23 | Permalink

          elektronkovi telelvizor vs. posledny hdmi lcd displ..televizor

          • Posted June 22, 2012 at 08:12 | Permalink

            ehm – analog/digital TV maju spolocneho menovatela – technologiu.

            • r6
              Posted June 22, 2012 at 09:51 | Permalink

              irony not detected.. :)
              o tv nejde, len media, do kt. je umiestnitelna reklama menia formu
              to, ze je naspodu napr ipv6 je pre jej tvorbu nepodstatne, aj ked je to digitalne riesenie;
              a ked apokalypsa, hadam nie konecne )

        • Nagasaki
          Posted June 22, 2012 at 20:08 | Permalink

          vsetko digitalne je zaroven technologicke, ale nie vsetko technologicke je aj digitalne. Digitalne je len to, co funguje na principe 1/0.

  8. r6
    Posted June 21, 2012 at 15:39 | Permalink

    [reply]
    ved preto to pisem
    akonahle su niekde data, da sa na ich zaklade robit reklama ( a asi aj naopak :)

    a personalizovanych dat z rozne divergentnych zdrojov bude iba pribudat

  9. Kocur Kocur
    Posted June 21, 2012 at 21:27 | Permalink

    Vyborny clanok, uplne suhlasim.

    to:rootless.rooter
    Nevidis si dalej od spicky nosa ako clovek, ktory si mysli, ze sa ho globalene oteplenie (ochladenie, whatever) netyka, pretoze on ma doma chladnicku (ohrievac, whatever).

    .

  10. Posted June 22, 2012 at 09:20 | Permalink

    “zubna kefka bude praskat tvojmu zubarovi”

    Tak tato kefka by asi dlhu zivotnost nemala :)

    • onlyme onlyme
      Posted June 22, 2012 at 14:12 | Permalink

      mam dojem ze futuristicka kefka ti skor pusti reklamu na orbit, akoby urobila nieco uzitocne :-)

      • Posted June 22, 2012 at 15:46 | Permalink

        jo!
        ‘this holographic advert is brought to you by orbit – now press the button to carry on’

        • onlyme onlyme
          Posted June 22, 2012 at 16:21 | Permalink

          preco by sme mali stat v tej kupelni ako tlci a hladiet na zrkadlo, ked si pri tom mozeme pozriet nejake reklamy

          ked uz sme pri tom, tak to zrkadlo bude mat vstavanu dotykovu obrazovku s roznymi aplikaciami, netreba preto smatrat po titernom mobile a ruky su volne, ved preco by mal clovek zabijat cas cakanim kedy v telke pojde pocasie, nie? :-)

          a ked pouzije toaletu dostane najnovsi prehlad ako sa mu dari s cholestrolom a cukrami, aj s prehladom noviniek v lekarni ktore mu to pomozu znizit

          samozrejme kachlicky na ktorych stoji maju zabudovanu vahu, ktora mu pri zvyseni hmotnosti odporuci nejake zenske casopisy kde pisu o diete (kto vie, asi ich nebude vela)

          vdaka googlu produkty budu zobrazene prioritne podla kliknuti tvojich priatelov na facebookove viralne videa, ved ked oni su tlci, ty budes urcite tiez ked si s nimi kamos :-)

          /z radostou v tvari/ Boze moj … co nas to len caka!

  11. noznicka
    Posted June 22, 2012 at 10:44 | Permalink

    suhlasim, ze reklama na facebooku bude lacnejsia, ale mozno si facebook skor si neskor najde sposob, ako neplatenu reklamu odchytit a spoplatnit.
    ak bude reklama lacnejsia, nebude jej moct byt ovela viac, pretoze viac nez teraz, jej nikto neznesie, budeme ju teda rovnako ignorovat, ako v telke.
    ak vsak bude reklama lacnejsia a nebude jej viac, tak sa produkty zbavia celkom slusnej polozky a teda produkty s lacnou reklamou budu moct byt lacnejsie, pripadne ziskovejsie.

  12. ALincoln
    Posted June 22, 2012 at 13:21 | Permalink

    Konečne článok od tohto autora ktorý má zmysel. Hovorí sa, v jednoduchosti je krása, niekedy to ani nie je treba hovoriť. Len takto ďalej, nech sa darí

  13. r6
    Posted June 24, 2012 at 16:30 | Permalink

    pri tych technologickych presahoch ma hned napadla ranna scena zo zaciatku 6th day

    a ľadnička :

  14. r6
    Posted June 24, 2012 at 16:31 | Permalink
  15. Wolfus Wolfus
    Posted June 29, 2012 at 16:18 | Permalink

    Videli ste niekto druhu epizodu miniserie Black Mirror…?

  16. Rabo Karabekian Rabo Karabekian
    Posted July 1, 2012 at 10:19 | Permalink

    Len uuuplne na okraj k tej psychickej diagnoze:
    Ked poviem svojim ziakom v skole, ze nemam a nepozeram TV, tak vzdy vyvalia oci a pytaju sa co ine robim. Ked odpoviem, ze citam knizky, tak ich odpoved je “Pan ucitel, musite mat velmi nudny zivot” :-D

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks