Humno » Publicistika » Tatra Banka: Naša chyba, tvoj problém6 online.

Tatra Banka: Naša chyba, tvoj problém

Comments 90


Môj osobný bankár, čo je akási neustále sa meniaca osoba, ktorú Tatra Banka dedikovala na vykonávanie rafinovanejšej formy klasického telefonického spamu, sa mi pravidelne ozýva a pýta sa či niečo nepotrebujem. Som vraj velice dôležitý klient. Dlhoročný, aj hypotéku mám, aj iný úver, ktorý som už splatil, aj kreditnú kartu a teda si ma vraj vážia. Mne je to až ľúto, zakaždým odmietnuť toľkú dojemnú starostlivosť a nevyužiť jeho služby, ani ponuku na prípadné osobné stretnutie. Zakaždým mu aspoň sľúbim, že keď jedného dňa niečo potrebovať budem, určite sa banke ozvem, nech konečne môžu svoju, dovtedy len verbálnu, vďaku premietnuť aj do konkrétnych činov. A včera som niečo naozaj potreboval.

Stala sa takáto vec. Objednávam si obed z Pizza Mizza a volím platbu cez Tatra pay. Necelých dvadsať eur, naťukám čo treba, všetko v poriadku, banka ďakuje, akurát platba neprebehla. Ok. Skúsim teda ešte raz, lebo banka sa netvári, že by bol dáky zásadný problém a zasa to isté. Pizza Mizza nemá potvrdenie platby, obed nebude.

Eném preventívne nazriem do internet bankingu a tam dve rovnaké platby čakajú na spracovanie, čo je nemilé, lebo začínam šípiť, že budem ľahší o štyridsať eur. Pozerám, kde by sa to dalo nejako zrušiť, nič nenachádzam a tak spásonosne volám na Dialog Tatra Banky. Dnes je ten deň keď prišla ich šanca ukázať, čo v nich je, vravím si. Telefón zvoní, v hlave sa mi vynárajú možné scenáre ďalšieho vývoja. Takéto:

A. Banka jednoducho zruší obidve platby. Čakajú na spracovanie, tak ich proste nespracuje, peniaze nikam neodídu. Ostanem síce hladný, ale v podstate spokojný, že veci fungujú ako majú. Chyba v systéme napravená zásahom dobroprajného operátora nápomocnej linky.

B. Tatra banka už nebude vedieť tie platby stopnúť, ale uznajú, že je to ich chyba a nejako to s Pizzou Mizzou vyriešia, aj keď asi nie hneď. Budem hladný a troška mrzutý, ale ak sa mi pekne ospravedlnia, rád to akceptujem.

C. Tretí scenár nie je. Neviem si predstaviť inú možnosť, ako tieto dve.

O dve minúty som hladný, čo sa ale dalo čakať. Okrem toho som však rozzúrený do nepríčetna, lebo Tatra Banka napriek všetkým očakávaniam vymyslela tretí scenár. Goes like this:

1. Ústami svojej telefonistky tvrdí, že predsa majú dennú uzávierku, ako to že také ľahké neviem, keď som jasne musel na titulke internet bankingu vidieť oznam.

Nuž. Jednak pri platbe cez Tatra pay som bol priamo z webu obchodníka presmerovaný na stránku, kde nebolo nič iné len okienka na zadanie prihlasovacieho čísla a hesla, takže ani pri jednom z dvoch pokusov som oznam o uzávierke nenašiel. Dvak, keď som sa neskôr schválne pozrel na titulku internet bankingu, bolo tam napísané, že uzávierka potrvá do 10:30, pričom celá táto story sa odohrala niekedy medzi 11:30 až 11:45.

Okrem toho, prečo by som mal ja vedieť, čo presne banka nazýva dennou uzávierkou, a ako presne sa taká uzávierka prejavuje, keď navonok mi systém umožňuje vykonať čokoľvek a ani jedinou hláškou počas procesu platby nenaznačuje, že by bolo niečo v neporiadku.

2. Banka nevie platby zastaviť. Ak sú v stave spracováva sa, tak neexituje aby sa nespracovali, proste odídu. Mne osobne to síce popiera celý význam spracovávania, ale dobre. Skrátka, len čo skončí uzávierka, v Kujbyševe nahodia tretí stupeň, kolesá sa začnú otáčať, unavený obor sa zasa postaví na nohy a obe moje platby odídu. Neodvratnejšie ako smrť.

Až potiaľto máme situáciu z môjho pôvodne plánovaného B scenára. Teda nič hrozné. Dramatický vrut však prichádza hneď vzápätí.

3. Takže máme tu klienta, ktorý vinou banky už čoskoro príde o svoje peniaze a to hneď dvakrát. Postoj banky je až šokujúco úprimný, dokonca ani nezakrytý nánosom obvyklého mätúceho newspeaku: máme in uterus, ale teda tak hlboko, že v prípade problémov treba volať ušno-nosno-krčného. Je nám fuk, že zlyhaním našej služby prídeš o peniaze, nedá sa to vyriešiť jedným klikom a teda to nebudeme riešiť vôbec. Naša chyba = tvoj problém.

4. Riešenie, ako si ho predstavuje banka: pekne poproste obchodníka, ktorému ste peniaze poslali, aby vám ich vrátil, až mu od nás naozaj odídu. Tým to pre nás ako Tatra Banku končí, ale na Vianoce vám určite pošleme mail s pekný vinšom.

Finálne skóre je, že ja ako klient banky aj obchodníka som nateraz v mínuse 40 eur, za ktoré som tovar nedostal, ani som ho dostať nemohol, pretože banka sa síce tvárila, že je všetko v poriadku, ale odoslanie peňazí obchodníkovi nepotvrdila. Zároveň ma však ubezpečila, že tie peniaze tam raz isto pošle, i keď nevedno dňa ani hodiny. Za tie prevody si nepochybne strhne poplatok podľa sadzobníka.

Pizza Mizza, ako druhý z nevinných z účastníkov, si vyrobila čistú stratu, pretože bude musieť (dúfam že aj chcieť) moje peniaze poslať nazad (do 30 dní, čo je tiež celkom vtipné) a zasa pri tom platiť nejaké poplatky za prevod. Okrem toho je to pre nich oštara naviac. Namiesto šuľkania cesta sa tam niekto s rukami od lepku bude zaoberať dohľadávaním starých objednávok a histórie neúspešných platieb, pričom ako som pochopil z telefonátu, v rámci utorka sa im podobne nadšených klientov Tatra Banky nazbieralo hneď niekoľko.

A Tatra banka, ako jediný vinník, ktorý na celej veci sprznil všetko, čo sa dalo: od chybne nahlásenej uzávierky, cez nezablokovanie funkčnosti Tatra Pay v čase, keď vedia že nefunguje a pozabudnutí, že niektorí klienti neprichádzajú k platbe cez titulku, až po absolútny nezáujem o riešenie nimi spôsobeného problému a nulové ospravedlnenie si všetky transakčné poplatky pripíše k svojmu zisku, rovnako ako si už viac ako desať rokov každý mesiac pripisuje poplatok za vedenie môjho účtu.

Teraz by som mal napísať, že od zajtra v Tatra banke končím, lebo mám toho plné zuby, ale bohužiaľ nenapíšem. Plné zuby síce mám vrchovato, to sedí, ale viem si predstaviť, že s podobným prístupom by som sa pokojne mohol stretnúť aj pri hocijakej inej z miestnych bánk. Ak máte inú skúsenosť, rád sa to dozviem vo fóre. Tiež viem, že nie je také jednoduché zmeniť banku a banky, nezávisle od toho, ako sa tvária navonok, to využívajú kde sa len dá. Môžem dúfať, že nenechať si to celé len pre seba a napísať o tom takýto článok ich aspoň máličko pošteklí niekde na citlivom mieste.

Pozitívum je, že som si chcel len objednať pizzu a šalát a nerobil som internetový nákup vo virtuálnom showroome Bugatti, to by som sa s arogantným postojom banky voči problému nimi zapatrošených platieb asi zmieroval o poznanie horšie.

A, samozrejme, teším sa na ďalší priateľský telefonát svojho osobného bankára.

Je 7. novembra a ako sa zdá, tento článok ešte žije, takže prikladám dohru:

1. Napísali mi sami od seba z Tatra banky a to odpoveď v ktorej síce nezaznelo prepáčte, ani vyriešime, ale za to mi bolo oznámené, že nevedia kde je chyba a ale určite nie u nich. Keďže to znie neuveriteľne, tu je text, ktorý som dostal z banky v plnom znení.:

Dobry den pan Ondrejicek,

mali sme moznost dozvediet sa o vzniknutej situacii pri pouzivani nasich sluzieb prostrednictvom Vasho blogu. Situaciu momentalne preverujeme. Pravdepodobne ide o problem v technickom komunikacnom protokole medzi bankou a obchodnikom, ktory nevznikol na strane Tatra banky. O moznostiach riesenia tejto situacie Vas budeme co najskor informovat.

S uctou,

Marína Smolková
Media relations manager
Oddelenie komunikácie a stratégie značky
Tatra banka
tel.: 02/59191593
mobil: 0911 328 007

2. Pizza Mizza mi medzičasom bez jediného problému peniaze vrátila. Bolo na to treba len screenshot z internet bankingu. Ďakujem za taký fajn prístup.

3. Keďže už to je vyriešené, netrpezlivo čakám, kedy ma banka bude informovať o možnostiach riešenia a aké tie možnosti budú.

Celkové hodnotenie: 4.80 / hlasovalo 382 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Trackbacks are closed, but you can post a comment.
Sawney Beane

Národe, von z vreca!

Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Discussion on article

90 Comments

  1. r6
    Posted November 2, 2011 at 02:37 | Permalink

    mno, postekli na nejakom mieste.. s tym by som absolutne neratal :-)
    kazda velka organizacia ma nieco, co nazyvam bariera zdraveho rozumu ( a to nemyslim nijak pejorativne alebo tak, je to proste tak.. ), ktora zacina priblizne pri vchodovych dverach jej sidla, resp. pobociek ( presnejsie zacina medzi stojatym popolnikom pred vchodom a vonkajsim murom budovy, ale to nie je dolezite ), za ktorou sa zacinaju diat veci nevidane a neslychane a vsetci verme tomu, ze tam maju ovela vacsie … starosti a nejaky ani nie velmi ostro napisany blog vzbudi asi taky velky rozruch ako prazdny kavomat na tretom poschodi :)
    ale v pripade toho Bugatti som si isty, ze nejaka ta kravata a spona by nieco zo svojho mesacneho pausalu minula )

  2. knour knour
    Posted November 2, 2011 at 08:11 | Permalink

    keby si kupoval bugatti, ver tomu ze toho privatneho (nie osobneho) bankara by si mal.
    osobny je nieco ako fun fon, aby si blbci mysleli ze su V.I.P.
    to sa neda pizza zaplatit pri donaske?

  3. catnip
    Posted November 2, 2011 at 09:06 | Permalink

    mne sa toto stalo v sporitelni. nastastie to bola platba, ktora nemusela prist hned a nakoniec som tu elektricenku cez internet mala. ale sporitelna odvtedy prestala robit uzavierku v tom nezmyselnom case medzi 9-10 vecer.
    inak poznam jedneho, co kedysi tiez pisal blog o svojej skvelej skusenosti v tatrabanke, bolo to na smeblogu, takze mu potom vyvolavali, ospravedlnovali sa, pozyvali ho na kavu (na to nemal gule aby siel) ale ten jeho povodny problem aj tak nevyriesili hned a k jeho spokojnosti.

  4. Posted November 2, 2011 at 09:53 | Permalink

    nuz, dejiny ludskeho rodu su dejinami pokusov a omylov.

    stale mas Rado moznost zrusit ucet a vsade platit v hotovosti a takisto za faktury si nechas platit v hotovosti a faktury mozes posielat napriklad po postovom holubovi.

    Ale to je nepohodlne ze? Ano, ci hotovost ci karta, ci internet banking maju skratka svoje nevyhody a nepohodlnosti.

    Nad takou elementarnou vecou ze tatrapay ma upozornit ze platba sa neda realizovat hned sa mal zamysliet clovek co ho organizoval.

    Na druhej strane – cely tatrapay/vubpay a sporopay bol vymysleny na usetrenie poplatkov za VISA/MC v malom stredoeuropsok regione kde si pica-mica moze zriadit konto v 5 bankach a ma pokrytych 99% klientely.

    Keby si platil kartou tak nemas problem.

  5. niekto
    Posted November 2, 2011 at 09:56 | Permalink

    ja som v mbank, a tam mi o odstavkach chodia maily kde je presne napisane co nebude fungovat a v akom case a najma vzdy to byva v noci (naposledy medzi 1-6). ja osobne som s nimi nemal problem a neotravuju ma telefonatmi, jedine co ma naozaj rozosmialo bolo ich nemozne podmienky na hypoteku. na druhej strane, mojmu bratovi uctovali pol roka poplatok za smsky (ktore nefungovali) a nevedeli to vyriesit a nasrali ho tak, ze tam ucet rovno zrusil

  6. igino.original
    Posted November 2, 2011 at 10:26 | Permalink

    hello

    teraz dam trosku offtopic..ked tu pisete K! alebo K+
    to je vas tu tolko z kyberie?

    inak dobry clanok

  7. Posted November 2, 2011 at 10:30 | Permalink

    A myslím ze este by tu bola otazocka ci chybajuca hlaska o docasnom nefungovani sluzby je chyba implementacie tatrapayu, alebo to v tatrapayi je a len ten studak elektrofakulty co robil stranku pre pic-micu to len zabudlol okontrolovat.

    • Posted November 2, 2011 at 15:18 | Permalink

      Čo by mal kontrolovať? V banke to prešlo do stavu “spracováva sa”, je úplne jedno, ako to študák urobil, keď to v banke prejde, je to vec banky.

      • Posted November 2, 2011 at 16:23 | Permalink

        rozlicne nazovbanky-pay funguju na tom principe ze vnutrobankovy prevod sa uskutocni “ihned”, kym medzibankovy musi pretiect cez SIPS alebo dnes po novom cez TARGET2.

        male firmy si pri objednavani na internete zriadia nazovbanky-pay v 4-5 relevantnych bankach a maju platby od klientov okamzite pripisane. a bez poplatku za platbu kartou.

        a na webe maju tlacitka pre kazdu banku. lenze pocas technologickej prestavky v banke by malo byt tlacitko dizejblovane. Bud to zariadi banka, alebo programatar pred vykreslovanim stranky overi ci XZDS-pay nema prestavku

        • Posted November 2, 2011 at 17:36 | Permalink

          To je úplne jedno, či to má alebo nemá byť dizejblované, to je len okrasa na klientskej strane, oveľa podstatnejšia je validácia na strane banky. Aj keď niekto dofušuje klientsku stranu a povolí tlačítko, ktoré by nemal, je to chyba banky, ak to prejde.

          Akonáhle to v banke nesfušujú a nepovolia službu cez prestávku, tak povolené tlačítko zhavaruje.

          Skôr si myslím, že oni z filozofického hľadiska to nepovažovali za problém – transakcia sa uloží na neskoršie spracovanie, takže je to OK, tu je ale chybný predpoklad, že nazovbanky-pay takto môže fungovať; asi nemôže, keď je treba instant platba.

          • Posted November 3, 2011 at 08:32 | Permalink

            ano podstatna je validacia na strane banky. a ci dava k dispozicii klientovi zistit ci moze byt transakcia vykonana hned.

            a podstatne je ze co povazuje obchodnik za dostatocne na to aby vydal tovar, ci oznamenie z tatrabanky ze platba sa uskutocnila, alebo oznamenie zo svojej banky ze peniaze pribudli na ucet

  8. zemiak zemiak
    Posted November 2, 2011 at 11:26 | Permalink

    Treba to pisomne reklamovat. Na pobocke si vypytat tlacivo s Reklamaciou, nie ziadostou o presetrenie. Do reklamacie pekne vsetko spisat.
    Na reklamaciu musia odpovedat, a ak sa ti nebude pacit co odpovedia, mozes ist na SOI.
    Co sa pamatam, ked som mal este TB, tetusky sa velmi branili reklamaciam, vzdy na tlacivo pisali ziadost o presetrenie. Za reklamacie maju pravdepodobne zle hodnotenia.

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted November 2, 2011 at 11:37 | Permalink

      no to presne sa mi chce. trepať sa na pobočku a vypĺňať tlačivá. od banky, ktorá sa tvári ako inovatívny leader trhu a podľa toho si aj účtuje za svoje služby očakávam, že ma k takýmto veciam nebudú nútiť a ochotní pomôcť budú aj bez hrozby reklamácie.

      • Posted November 2, 2011 at 12:24 | Permalink

        No len co ich k tomu ma motivovat, ked sa nikomu nechce reklamovat? V ich ociach je potom vlastne vsetko v poriadku, tak sa necuduj, ze su taki “ustretovi”.

        • okata
          Posted November 2, 2011 at 13:05 | Permalink

          vsak tu svoju staznost zavesil rovno na net, hadam si ju niekto z TB vsimne :)

          • catnip
            Posted November 2, 2011 at 13:16 | Permalink

            no sak to je ten problem, ze kludne mozu povedat ze si nevsimli. keby poslal napr. doporuceny list, odpovedat budu musiet.

            • okata
              Posted November 2, 2011 at 13:53 | Permalink

              mozu sa tvarit, ze si clanok nevsimli, ale nemozu sa tvarit, ze si ho nevsimol nikto. taku ondrejickovu staznost podanu v TB by si precitali vyhradne ludia z TB, ak vobec.

              • catnip
                Posted November 2, 2011 at 14:00 | Permalink

                ano, ale to su ludia co s tym mozu nieco urobit. narozdiel od nas

              • Posted November 2, 2011 at 14:16 | Permalink

                Ale ja som to myslel skor vo vseobecnosti. Rado napisal clanok, ze su v TB curaci, ale nechce sa mu tam ist. To je ok, lenze 99% ludi clanok nenapise a ZAROVEN sa im tam tiez nebude chciet ist.

                • onlyme onlyme
                  Posted November 3, 2011 at 19:39 | Permalink

                  zalezi kto ho napise … lebo clanky, blogy a posty o nevrazivosti ku kalkulacke by pohli akymkolvek standartnym firemnym svedomim, ale TB nic, psy stekaju a karavana ide dalej

                  aj som cakal kto ju prvy nadhodi a dostane odomna prave Nelsonovske Ha Ha! ako doteraz kazdy znamy ktoremu uz prisla postou :-)

              • okata
                Posted November 2, 2011 at 14:29 | Permalink

                tak hadam tu staznost napise pizza mizza, ked bude musiet vracat peniazky svojim doteraz hladujucim zakaznikom.

      • KoscejNesmrtelny KoscejNesmrtelny
        Posted November 2, 2011 at 19:13 | Permalink

        pre Ľubomír Nemeš:

        ja som poslal list typu “toto si nedáte za klobúk” ,zhodou okolností to bola tiež Tatrabanka a nestalo sa nič. Možno si povedali, že na list ktorý sa končí pozdravom “zdravím vás vztýčeným prostredníkom” nebudú odpovedať. ťažko povedať.
        Pred tým listom som tam bol aj osobne a urobil tam menší bordel ale veľa som nedosiahol.
        Navyše Rado má pravdu, že meniť banku nestojí za to. Ja som to v návale zlosti spravil a celý špás ma vyšiel, ak sa dobre pamätám, na 3.000 (slovom tritisíc) korún. Pokuty, poplatky v starej a novej banke. Tie peniaze sa dajú minúť oveľa lepšie.

        • Posted November 3, 2011 at 08:39 | Permalink

          Ja som banku zmenil (zhodou okolnosti Tatru, vtedy ked tak “vyhodne” menili poplatky) a nestalo ma to nic, okrem hodiny a pol mojho casu. Slecna sa ma sice snazila presvedcit, ze platit 5 eciek mesacne namiesto troch je naozaj, ale naozaj vyhodnejsie, ale nejako ma to nepresvedcilo. Inak mam pocit, ze TB retailovych zakaznikov odhana, ako moze, zrejme sa chcu orientovat na privatne bankovnictvo, alebo pranie spinavych penazi, inak neviem.

          • xorxee xorxee
            Posted November 3, 2011 at 10:46 | Permalink

            Tiez som ich posalal do prec v ramci ich skveleho a inovativneho balicka, na ktorom pracovali intenzivne cely rok (to bolo naozaj v letakoch) a zrusenie a presun uctu ma nestalo skoro nic, akurat som tiez musel pocuvat take dristy, ze mi tep isiel nebezpecne nahor.
            len pri zruseni tretieho piliera (tatrabanka dokazal znizit hodnotu mojho vkladu po odratani poplatkov za spravu este pred zaciatkom krizy, ktovie, ako dopadli ti chudaci, ktori tam tie penize nechali) som zakrvacal – za tri roky som tam, leniviy zrusit tu blbost, dal dokopy 3600 vtedajsich penazi a dostal som spat 2400 – zaporny urok nevidany. cize s TB uz nikdy nic, leda tak pod hrozbou pouzitia nasilia alebo pri potrebe akutne pouzit ich zachod.

            • Posted November 3, 2011 at 11:21 | Permalink

              Ano, aj ja som vyuzil ten uzasny tretopilierny produkt, no nastastie som to zrusil uz po roku, takze ma stihli osrat iba o nejakych 200 korun. Ale to bolo este pred zrusenim uctu a sranda bola, ze ked som rusil ucet, ponukla mi zase “podielove fondy”, tak som sa len tak uchechtol a povedal som jej, ze uz som to mal, tak radsej ani nepokracovala.

              • xorxee xorxee
                Posted November 3, 2011 at 13:58 | Permalink

                Len 200 korun? Stastna to zena. Vo svete podla radicovej a bohumila stejskala si vlastne este zarobil.
                Inak tito financni poradcovia musia byt rekrutovani asi niekde z predpeklia, tam musi byt clovek bud svina alebo blby, inak by to asi nerobil. Mne vtedy ta teta v Tatre pri ruseni uctu, ked som spomenul, ze po tych par rokoch v ich banke mi nie su ochotni poskytnut ani tych 90% hypo ako VUB (zhodou okolnosti som to riesil v rovnakom case) zacala urazene vysvetlovat, ze ten od VUB vlastne ani hypotekarny uver nie je (technicky mala pravdu, ale prakticky mi krytie uveru hypozaloznymi listami alebo cimkolvek inym ako dlznikovi je uplne u anusu). Doteraz neviem, co tym sledovala.
                A vrcholne cislo predviedla jedna poistno-financna poradkyna, ktorej som skusal vysvetlit, preco mi jej skvele investicne poistnie moze byt u prdele, pokial mi po odratani samotneho poistenia neponukne vyssi urok ako na hypoteke. ani na tretikrat to nepochopila, ved preco by financny poradcovia mali ovladat zaklady financnej matiky? Leda tak porodime – posulozime.

      • hypnose hypnose
        Posted November 3, 2011 at 00:47 | Permalink

        a preco si vlastne volal na dialog a nie svojmu osobnemu bankarovi? ved preto mas osobneho bankara, aby sa o teba staral, a ked sa s nim dohodnes cez telefon, tak myslim, ze by tu reklamaciu zacal aj riesit, lebo ta asi pozna osobne? :)

  9. okata
    Posted November 2, 2011 at 12:12 | Permalink

    ja si pizzu zaplatim vzdy v hotovosti, aj ked je pravda, ze by sa mi nechcelo behat do bankomatu, keby som prave nemala dost penazi v penazenke.
    mmch. pizza mizza je moja najoblubenejsia restauracia, maju tam okrem pizze aj nenormalne dobre zeleninove lasagne (odkedy zrusili zeleninove rizoto, su mojim favoritom c. 1) a celkovo som sa tam najedla vzdy vinikajuco okrem dubravskej pobocky, ktorej kvalita este donedavna dost vyrazne zaostavala za ostatnymi – napr. do tagliatelle italiana davali 1-3 polky chery paradajok, vsetko chutilo inak, nez bezne a nebola som si ista ani pravostou tamojsieho parmezanu.

  10. Valentina
    Posted November 2, 2011 at 15:18 | Permalink

    Brutálne. Mne sa takéto čosi ešte našťastie nestalo. Ale v podobných prípadoch si zvyčajne vyberiem jednu konkrétnu osobu vo firme/organiziácii/inštitúcii, a tú straším, tlačím na ňu a kadejako jej znepríjemňujem život dovtedy, kým sa vec nevybaví v môj prospech. Ak nie je príliš otrlá, nemá železný žalúdok a plechové uši (napr. Telecom či ako sa to teraz volá), tak to funguje.

  11. Posted November 2, 2011 at 15:21 | Permalink

    Zmeniť banku je jednoduché. Proste v jednej zrušíš, v druhej založíš.

    A ” s podobným prístupom by som sa pokojne mohol stretnúť aj pri hocijakej inej z miestnych bánk” – to je presne ten prístup, pre ktorý tu služby vyzerajú, ako vyzerajú – lebo oni si môžu dovoliť s tebou zametať, lebo vedia, že im nezdrhneš – veď v iných bankách je to určite o tom istom.

  12. milacikpublika
    Posted November 2, 2011 at 23:41 | Permalink

    Reakcia Tatrabanky: No tak si si predplatil dve pizze so zeleninovym salatom, to sa hned musis chvalit na webe ? :-) ))

  13. hypnose hypnose
    Posted November 3, 2011 at 00:28 | Permalink

    ehm, a nebol nahodou 1. novembra statny sviatok, co je nebankovy den, a teda platby tazko mozu byt spracovane online? cize cakaju na spracovanie do dalsieho pracovneho dna, rovnako ako ked zasles platbu v sobotu a v nedelu, tiez sa ti nespracuje…a to ma kazda banka, takze ZIADNA by ti tu platbu vo sviatok nespracovala.

    • Posted November 3, 2011 at 09:54 | Permalink

      Blbosť, platby samozrejme fungujú aj cez sviatky, jedine tak možno uzávierka sa vykoná až po (= objaví sa to v obratoch).

      • hypnose hypnose
        Posted November 3, 2011 at 18:39 | Permalink

        platby cez internetbanking nie, nie je bankovy den a platba bude spracovana valutou najblizsieho obchodneho dna

        funguju platby kartou, ale platba cez Tatra pay, funguje ako standardny prevodny prikaz cez IB, a tie sa cez sviatky nespracovavaju, iba maju status caka na spracovanie, tj. odosle sa a v banke sa spracuje rano najblizsi
        pracovny den

        • Posted November 4, 2011 at 11:41 | Permalink

          Tatra pay mozno je standardny prevodny prikaz, ale vnutrobankovy. Spracuje sa okamzite. Tak isto, ako platby kartou.

  14. hypnose hypnose
    Posted November 3, 2011 at 00:37 | Permalink

    a este riesenie: poziadas banku o vratenie platieb z dovodu, ze tovar, ktory si si objednal si nedostal, banka preveri platbu u obchodnika, akonahle obdrzi odpoved, ze reklamacia je opravnena (a ver ze sa to preveruje) vrati ti peniaze spat na ucet..

    ked ma platba status “spracovava sa” nemas ju este realne odpisanu z uctu, tj. caka na spracovanie a tym padom nemozes este nic reklamovat, bohuzial to je technicka zalezitost, platbu vidime v systeme az po zuctovani, nie ked ma status “caka na spracovanie” a vo sviatok sa nespracovava nic…

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted November 3, 2011 at 11:31 | Permalink

      toto riešenie ale pani z dialogu nenavrhla. vyslovene povedala že s tým nemôžu nič robiť a ja sa mám spojiť s obchodníkom. keby sa banka ponúkla že to vyrieši, nepoviem ani ň, ešte by som aj pekne poďakoval.

      inak, tatra pay myslím funguje ako instantná platba aj cez sviatky. ak by ale aj nefungoval, tak ma to nemalo k nemu pustiť.

      • hypnose hypnose
        Posted November 3, 2011 at 18:46 | Permalink

        uznavam, chyba: pani z dialogu, ze nenavrhla take riesenie, predpokladam, ze ju pomylilo, ze platby v systeme nevidela..ak teda na to pozrela :)

        tatra pay funguje tak, ako pisem vyssie, hodi ta to do klasickeho internetbankingu, a nastavi na standardny prevodny prikaz..a myslim, ze ti tam muselo vypisat, ze platba bude spracovana najblizsi bankovy den…v sobotu som jednu platbu robila a tuto hlasku mi tam vyhodilo

        funguju online len platby kartou, nakolko sa jedna o uplne odlisny system a Visa sa spaja s bankou online
        a zrejme ma urcite obchodnik, ktory vyuziva Tatra pay, nejaku poznamku k platbam cez sviatok v Obchod. podmienkach tipujem :)

        no skusim dat podnet, aby to bolo osetrene systemovo :)

        • r6
          Posted November 3, 2011 at 19:52 | Permalink

          daj este zrusit ten flash a misia na humne bude ukoncena :P

        • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
          Posted November 4, 2011 at 16:14 | Permalink

          no a včera som dostal parádnu odpoveď priamo z TB. v skratke mi vysvetlili, že zistia kde sa stala chyba, ale že v TB to teda určite nebolo.

          o tom, že ma z dialogu poslali doprosovať sa obchodníka ani zmienka, ospravedlnenie alebo aspoň jeho náznak tiež nie, a samozrejme rovnako tak aj bez náznaku ochoty zobrať veci do svojich rúk a vyriešiť ich.

          máte tam zdá sa veľmi premyslene fungujúce oddelenie pre komunikáciu s médiami:))

          • hypnose hypnose
            Posted November 4, 2011 at 17:21 | Permalink

            v mene TB sa ti ospravedlnujem ja :)

            je vela veci, ktore by som chcela zmenit, skoda ze taku moc nemam.

            v kazdom pripade, aj ked riesit taketo zalezitosti nie je moja napln prace, viem aspon potiahnut par spagatikov :)
            ak sa vyskytne nieco v buducnosti daj vediet mne (vies kam)

            • carrie carrie
              Posted November 5, 2011 at 17:07 | Permalink

              gratulujem rado,
              teraz uz aj ty mas svoju privatnu bankarku a nie hocijaku :)
              a ziadne bugatti, stalo ta to iba 40 evri a prazdny zaludok, malokto ma take stastie :D

            • Kocur Kocur
              Posted November 6, 2011 at 14:43 | Permalink

              Ha, protekcia v priamom prenose!

              .

    • Posted November 5, 2011 at 17:19 | Permalink

      v takomto pripade si treba velavravne od pani v dialogu vypytat meno … od toho momentu vacsinu zacne byt “zahadne” ochotna a naozaj sa snazit najst riesenie zakaznikovho problemu :) )

      • Posted November 5, 2011 at 18:47 | Permalink

        nepomoze ked sa riesi nieco v com sa dotycna nevyzna. Ked cca pred rokom zaviedla TB i-banking optimalizovany pre mobily tak som sa nevedel prihlasit, lebo okno pre zadanie SMS zhltlo fokus a a viac sa nedalo nic robit. Pracne som jej to vysvetlil, chybu popisal do mejlu, ona to reprodukovala chlapcom developerskym (lebo dnes sa nehovori programator ani cvicena opica ale developer) a kontrole kvality. A o dva dni som mal odpoved – chyba je na strane mobilu v rendrovani. Tak sa slecny (meno som poznal) pytam, ci vie co je rendrovanie, tak som jej to vysvetlil a opat popisal ako dojde ku chybe a ako sa chyba da obist, takto sme si volavali asi tyzden. stale tvrdili ze chybu nevedia nasimulovat a chceli vediet verziu kernelu a cislo neviem coho a tak dalej. Stale tvrdili ze to robia na rovnakom mobile ako ja.

        nakoniec som zavolal kamaratovi co robi v RB so softom a coskoro som mal odpoved – “optimalizovany bankink pre mobili nepodporuje BB.”
        Tak kde do pici to ti cviceni opicaci z developmentu a kontroly kvality testovali?

  15. Posted November 3, 2011 at 07:33 | Permalink
  16. satan satan
    Posted November 3, 2011 at 10:18 | Permalink

    Absolútne normálny postup zo strany banky:)

    Aj ja mam jednu skúsenosť teda je ich viac ale toto je posledná.
    Mam hypotéku a rozhodol som sa ju splatiť predčasne. Keďže mi konci v novembri 2ročná viazanosť a vtedy môžem urobiť čokoľvek, tak som sa to rozhodol urobiť. Prišiel som tiež za svojim osobným bankárom s požiadavkou vyplatenie. Ten sa síce ošíval, ale keď videl, že to myslím vážne tak sa podvolil. Vystavil mi predbežný dlh, výšku zostatku, ktorý sa možno ešte trochu zmení ale skôr nie keď to schváli vedenie banky. Čo je ale dôležité – bez poplatku za predčasné splatenie úveru. Super – a že mi to príde oficiálne domov. A prišlo skoro to isté čo som už mal , len so sumou 3,50€ navyše za predčasné splatenie. Ja viem poviete si čo to je 3,50 – nič, ale ja mám v zmluve napísané , že predčasné splatenie je bez poplatku. Tak volám svojmu bankárovi a ten mi vraví, že to je ok lebo to je poplatok za vedenie úverového účtu, ale ja že nie veď viem čítať čo je tam napísané. Môj bankár povedal, že mám vydržať, že sa na to pozrie. A čuduj sa svete prišlo mi domov tlačivo nové oficiálne a 3,5€ tam stále bolo len už to bolo pod názvom poplatok za vedenie úverového účtu.
    Čo som chcel to som dostal.
    Ponaučenie: banka má vždy pravdu a keď nemá, tak to nie je banka.

    PS: a k tej tvojej talianskej špecialite. zober to pozitívne máš predplatených 40 € – len zavoláš a už nemusíš platiť.:)

    • Jana Kluková Jana Kluková
      Posted November 3, 2011 at 11:07 | Permalink

      fiha, Satan a aky pozitivny pristup. Sak to je obdivuhodne.

      No vidis, Rado. :)

  17. brumteles
    Posted November 4, 2011 at 16:17 | Permalink

    Nie som zaryty obhajca TB, tiez ma uz parkrat nasrali, ale v tomto pripade im musim dat ciastocne za pravdu.
    TatraPay nie je urceny na taketo okamzite platby, na to su urcene platby kartou.
    Pri platbe kartou ma z toho obchodnik nevyhody – plati banke poplatky a platba mu je pripisana neskor. Pouzivanim TatraPay co je vnutrobankovy prevod vychadzate v ustrerty obchodnikovi tym ze mu setrite tieto naklady, ale kazdy spas nieco stoji – v tomto pripade ho to bude stat tu administraciu ohladne vratenia platby spat – su to proste naklady s ktorymi musi pocitat ked chce usetrit na poplatkoch.
    Ocakavat ze operator z dialogu alebo osobny bankar nieco vyriesia okamzite je naivne – procesy v bankach funguju inac. Problemy riesi backoffice a na ten sa neda skontaktovat priamo. Ked zadate problem napr. “osobnemu bankerovi”, ten napise mail na backoffice aby to vyriesili a oznami vam len ich odpoved. Operatori su len sprostredkovatelia – nemaju kompetencie na to aby nieco vyriesli priamo.

  18. knour knour
    Posted November 6, 2011 at 20:03 | Permalink

    specialne v TB ma pobavilo, ked som bol s klientom v odd.pre privatnych klientov a s pleziru som im vyskrtal na zmluve o vedeni uctu vsetky ustanovenia tykajuce sa suhlasu s nakladanim s osobnymi udajmi na ich trhovnicke potreby :)

    • Posted November 6, 2011 at 20:26 | Permalink

      a ako to dopadlo?

      • knour knour
        Posted November 6, 2011 at 21:33 | Permalink

        podla ocakavania :) privatnym klientom sa bankari pchaju do zadku, takze kysle usmevy a akcetovanie pripomienok :)

        • Posted November 7, 2011 at 11:00 | Permalink

          to by ma zaujimalo, ze aky ma TB pomer privatny_klienti/bezny_plebs na strane poctov klientov a aky ma na strane cisteho zisku.

  19. FatBoySlim FatBoySlim
    Posted November 6, 2011 at 21:01 | Permalink

    Ja mám z toho článku iba jedno ponaučenie: tak ako s Radom vy**** Tatrabanka, s nami všetkými denne “vytierajú riť” aj ostatné banky a inštitúcie ako Slovak Telecom, Orange, SPP, UPC, ZSE, teplárne, vodárne a asi aj všetky štátne inštitúcie.
    Po viacerých rozhovoroch na túto tému s cudzincami som jednoducho začal tieto veci dôsledne riešiť. Nie všetky, ale tak jednu vec mesačne, ale precízne a až do konca so všetkými dôsledkami. A dostavili sa aj výsledky. A teraz roznmýšľam nad tým, že keby podobne ako ja riešilo tieto veci desaťtisíc ľudí, mali by sme šancu niečo zmeniť k lepšiemu …
    Výsledok Rada by mal byť taký, že banka by si priznala svoje pochybenie a ako kompenzáciu by mu dala na rok vedenie účtu bez poplatkov. Ale to by sme asi museli žiť v nemecku alebo aspoň rakúsku.

  20. Sam
    Posted November 7, 2011 at 14:43 | Permalink

    Normalna TB, system nedovoli, system nemoze, system spracovava. K tomu pomaly a obstarozny ibanking ktory bol top v roku 2001 a oni stale maju pocit, ze sa nic nezmenilo a doplneny bleeding edge flashovym ibankingom.
    Ja som ich davnejsie vymenil za CSOB, ucet skoro bez poplatku, slusny ibanking…atd. Mozno by tato situacia skoncila podobne aj ked nepamatam si, ze by robili uzavierku inokedy ako v hlbkoej noci – preboha kto by to robil cez den ???

  21. marvill
    Posted November 7, 2011 at 15:28 | Permalink

    bol som 15 rokov klientom tejto povysenej a chladnej institucie, az mi definitivne dosla trpezlivost a preniesol som vsetky ucty inam.

    Vsade na cloveka skusaju rozne “kulehy” a treba kontrolovat, za co plati. Ale IBA v tejto modrej chladnej institucii odpovedaju na akukolvek opravnenu staznost neosobnymi vysustruzenymi frazami z firemneho manualu, tvariac sa presne ako to vystihuje titulka – Nasa chyba, vas problem.

    V talianskej banke s cervenym logom napriklad robia chyby tiez, ale 4 krat som sa stazoval a 4 krat mi vyhoveli – velmi osobnym, milym a ludskym sposobom.

    Treba sa stazovat, je na to hodne regulacii EU (dokonca ma klient pravo ziadat asistenciu pri prenose osobneho uctu) a ak sa vam nechce nikam chodit, piste sem:

    http://www.bankovyombudsman.sk

    Nenechajme sa sikanovat !

  22. klíz
    Posted November 7, 2011 at 15:36 | Permalink

    Musím vás pochváliť, že ste na to tlačidlo klikli iba dva razy. Taký Homér Simpson by klikal dovtedy, kým by si neprečerpal účet.

  23. Riaditeľ Zemegule Riaditeľ Zemegule
    Posted November 7, 2011 at 19:32 | Permalink

    Povodny prispevok bol zmazany. Jeho autor nam odpusti, ze sme stopli jeho svojvolnu reklamu. My mu odpustame tiez.

    “Obdobnu situaciu som zazil aj ja. Urobil som prevod cez internet banking v ramci banky. System hlasil navysenie zostatku. S iskrou v oku som sa vybral na nakupy. Vylozil starostlivo vyberane komodity na pokladnicny pas a tukal PIN kod, aby som nakupnu baladu uspesne zavrsil.
    Z konzumnej idylky ma vytrhol oznam pokladnicky, ze na ucte nemam dostatocne prostriedky. Skusme to este raz – sebaisto som oponoval. Situacia sa opakovala. Ziaden problem – reagoval som promptne – vyberiem peniaze z bankomatu a zaplatim cash. Marna snaha – bankomat mi namiesto zobrazenia zostatku oznamil, ze momentalne mi informacie o stave mojho uctu nevie poskytnut. Nevadi, konecne sa naskytla prilezitost nadviazat Dialog.
    Na slusne polozenu otazku operatorky – ako mi moze pomoct, som mierne zvysenym hlasom odpovedal, ze by som rad svojimi peniazmi zaplatil za nakup. Slecna mi stoicky pokojnym hlaskom oznamila, ze velmi rada preveri, v com tkvie problem, ak jej nadiktujem svoje heslo do Dialogu. Heslo, ktore som zadaval v zaslych casoch bezstarostnej mladosti, pri podpise Zmluvy. Naivne som jej navrhol, ze jej poskytnem akekolvek ine udaje, ktore by viedli k mojej bezpecnej identifikacii, ale bola neoblomna. Ludia v rade za mnou si coraz nervoznejsie premeriavali optimistu, ktory dotiahol k pokladni natrieskany nakupny vozik. S eurom vo vrecku Nastal cas na takticky ustup. Rychla dohoda s pokladnickou o docasnej uschove vozika. Kym sa moja financna situacia neznormalizuje. A cesta domov, plna myslienok na najlepsich, ktori idu za nimi.
    Nasledne som dalsim dvom operatorom vyrozpraval svoj pribeh. Marne som medzicasom patral po hesle do Dialogu, ktore by mi odhalilo pozadie celeho pribehu. Treti operator nakoniec v zaplave naucenych fraz prejavil stipku pochopenia pre moje coraz zhorsujuce sa dusevne rozpolozenie. Vo chvili, ked som uz takmer uveril scenaru, ze za vsetko mozem ja, mi pootvoril dvierka do tajomneho sveta financnych transakcii. Laskavy hlas operatora ma poucil o tom, ze cislo, ktore sa v internet bankingu javi ako moj zostatok, vobec nemusi zodpovedat realite. A ze v mojej banke sa so zeleznou pravidelnostou odohrava proces zvany “Uctovna uzavierka”. Rozumom neuchopitelna udalost metafyzickeho charakteru, o ktorej sa dozvedia len vyvoleni klienti, ktori mali to stastie ocitnut sa v obdobnych caso-priestorovych suradniciach ako ja. Moja nervozita opadla, so zatajenym dychom som pocuval Operatora. Pripadal som si ako v scene z Lynchovho filmu. Peniaze na ucte nie su tym, cim sa zdaju byt. Dozviem sa este viac? – pytal som sa v duchu. Nas rozhovor ale predcasne ukoncila rada, aby som si v klude sadol, nic neriesil, pockal nejaku tu pol hodinku, vratil sa do obchodu a nadviazal na moment, v ktorom som zadaval PIN. SMS-ka potvrdzujuca platbu vo mne vyplavila davku endorfinov. Keby cas jej prijatia nebol o dve hodiny odlisny od casu, ked som sa sa prvy krat vybral k pokladni, pochyboval by som, ci to vsetko bola pravda…”

    • Posted November 7, 2011 at 20:12 | Permalink

      Autor zelie svoju bezbrehu svojvolnost pre vyplnani svojho profilu. Zvyknuty vystupovat pod svojou virtualnou identitou na inych forach sa nechal uniest nutkavou potrebou prispiet do tejto diskusie.

      • Riaditeľ Zemegule Riaditeľ Zemegule
        Posted November 7, 2011 at 20:47 | Permalink

        autorovi je jeho zvyk odpusteny. Virtualna identita je mu odpustena tiez a nebola dovodom odstranenia prispevku. Ale fakt, ze bola priamo prelinkovana na stranku, takymto dovodom bol.
        Reklama na Humne ma svoje miesto, ale po dohode a nie zasita v diskusiach.

  24. Gorthaur Gorthaur
    Posted November 7, 2011 at 20:12 | Permalink

    nadherny text :D

  25. puro
    Posted November 8, 2011 at 10:26 | Permalink

    Tu su moje skusenosti.
    1.banka Tatra – Po prekroceni 300 SKK za mesiac (vedenie uctu, prevody, …) som odtial odisiel. Slecna mi pred ocami prestrihla VISA kartu a za tento ukon som zaplatil 150 SKK – deaktivacia karty.
    Ale je to OK. Nechces platit – chod inam.

    2.banka SLSP – Mal som tam sporiaci ucet. Na ucte som mal 2000SKK a potreboval som vybrat v hotovosti 1280SKK. S vyplnenou ziadankou idem k pokladni. Starsia pani za okienkom mi podava 2000 SKK (dve 1000-ky). Upozornil som ju ze chcem vybrat len 1280, ze je to napisane na ziadanke. A teraz to pride.
    Odpoved: Bojim sa, ze by som sa mohla pomylit pri vyplacani 1280, tak Vam dam 2000 a Vy mi vratite 720. Neveril som tomu co pocujem. Musela mi to 3x vysvetlit co vlastne chce.
    Zaver: Po 10 min hadke som musel z penazenky vybrat 720 SKK. Kto neveri nech tam ide. SLSP pobocka Dubravka. O tyzden som v SLSP zrusil vsetky ucty.

    3.banka CSOB – hypo uver (viazanost 1 rok). Mesacne mi chodil vypis kde bola uvedena vyska mesacnej splatky, vyska istiny a vyska uroku, ktoru som v aktualnom mesiaci zaplatil. Tak som si pre tu srandu spravil XLS tabulku na vsetky mesiace az do konca. Splatka – istina – urok. Asi pol roka vypisy a moj XLS sedeli. Potom prisiel dost zahadny vypis, kde mi istinu zabudli znizit o 117SKK a urok mi zvysili o 117SKK. Vacsina ludi si to ani nevsimne, lebo kazdy kontroluje len splatky a nie istinu.
    Tak som im napisal mail. Bez akehokolvek vysvetlenia mi o 2 dni prislo na ucet 117SKK. Vydrzal som tam este 3 roky. Potom som
    preniesol celu hypoteku do mbank (vtedy sa to oplatilo). Prenesenie ma stalo 3750SKK.

    Momentalne som v mbank. Urcite to nie je najlepsia banka ale mne zatial vyhovuje. Ak prestane idem dalej.

    Nieco na zaver:
    Odporucam vsetkym kontrolovat si ucty, vypisy, …. Aj banky skusaju.
    Nikdy nerozmyslajte preco ostat ale preco ODIST z banky.
    Platit banke za vedenie a pohyb na ucte sa mi vidi v dnesnej dobe prinajmensom neprakticke.

  26. ugri
    Posted November 8, 2011 at 11:12 | Permalink

    Co sa tyka TatraPay, tak z technickeho hladiska je v tom banka podla mna nevinne a problem je skor na strane e-shopu. Sluzba je implementovana tak, ze pri pokuse o platbu vrati tieto navratove hodnoty – OK v pripade, ze platba bola spracovana, TOUT v pripade, ze platba bola spracovana, ale nie je este znamy jej vysledok (napr. v pripade odstavky IB), a FAIL v pripade, ze platba nebola spracovana (klient nema dostatok prostriedkov na ucte, a pod.) Takze e-shop vzdy dostane korektnu informaciu o stave platby a moze si zvolit, ako bude dalej postupovat. Vysledok TOUT nie je konecny, takze po nom by mal nasledovat zlozitejsi algoritmus – upovedomit zakaznika, ze treba cakat na vysledok platby, zaroven si ho priebezne overovat cez iny kanal (emailovu notifikaciu, kontrolu stavu uctu) a potom spracovat objednavku a znova upovedomit zakaznika o vysledku. Z doterajsich skusenosi s TatraPay si myslim, ze vysledok TOUT sa da v 99,9% pripadoch povazovat za konecny a tu zvysnu desatinu percenta je mozne doriesit individualne.

    • Posted November 8, 2011 at 12:42 | Permalink

      Viborne, tak sa zda ze nam tu pribudol znalec.

      A ako je to s platbou do inej banky?

      1,)Pouziva sa na to Tatrapay, alebo sa obchodnikom doporucuje nech maju XY-pay od bank co pouzivaju ich klienti?

      2,)kedy povazuje eshop platbu za zrealizovanu a vyda tovar? Ked mu tatrapay potvrdi platbu, alebo az ked to po kliringu pribudne na jeho ucet?

      • ugri
        Posted November 8, 2011 at 17:02 | Permalink

        1) Cez TatraPay sa do inej banky neda platit, iba na ucet v TB.
        2) To zavisi od toho, aku informaciu o vysledku poskytne platobna brana a co s nou urobi e-shop. Niektore banky dokazu deklarovat len to, ze platba bola prijata systemom, co este neznamena, ze bola aj realne pripisana na ucet. V takom pripade by pre obchodnika najbezpecnejsie riesenie (ale pre obidve strany menej komfortne) bolo pockat, az kym sa platba neobjavi na ucte. Zial, v pripade niektorych bank to moze trvat aj radovo hodiny az den, aj ked ide o vnutrobankovu operaciu. Ine banky dokazu deklarovat, ze platba bola aj realne pripisana obchodnikovi, resp. ze vysledok tejto operacie je docasne neznamy (ako napr. spominana TB).

  27. Posted November 8, 2011 at 12:43 | Permalink

    riaditelu toto prosim nemaz, nie je to reklama:

    ———————

    Riaditeľ Zemegule: presne toto som zmazal. S propagáciou jedného i v Humne hlboko nesúhlasíme a nemienime ju tolerovať.

    koniec hlásenia.

    ——————
    p.s. je dost narocne pisat vsade makke i.

  28. Posted November 15, 2011 at 01:35 | Permalink

    Super článok, som sa fakt dobre pobavil. Inak, pri online platobnych branach velice rad pri stavbe shopu preferujem PayPal branu. Nielen ze je to neskutocne lacnejsie a obchodnik nemusi platit vedenie uctu, sluzby tatra/card pay a ine kraviny, hlavne tam ma obchodnik este dlho dlho po platbe tlacitko REFUND a za neskodny poplatok ti pride platba spat na ucet / kartu ak by stalo ze ta obchodnik nemoze obsluzit.. Nikam sa nevola, nic sa nezistuje. Vypadky nie su viac menej ziadne.

    Inak ja som tiez v MBANK a plna spokojnost, bol som dlhorocny korporatny klient Tatry, a mozem povedat ze fuj :) Sirka sluzieb dobra, ale kvalita nizka, a tiez caste problemy ako toto. A treba tiez povedat ze su DRAHY.

  29. luptakt
    Posted November 17, 2011 at 09:00 | Permalink

    tak toto je fet, nenormalne som sa na tom krcoval. skodoradostne samozrejme. :D pretoze dobre vediet, ze v tom niesom sam. ;) s TB (tuberkulozou, ako ju ja volam) mam tiez len “skvele” skusenosti podobneho, ale aj rovnakeho razenia. a preto, hor sa hej sa, kade lahsie. od noveho roka uz len ***** banka. tam som sa k podobnemu , Tatre svojskemu pristupu este nedopracoval.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks