Humno » Publicistika » Eyjafjallajökull!5 online.

Eyjafjallajökull!

Comments 46


Na celom svete sú asi len dvaja ľudia, ktorým v týchto dňoch, približne rok odvtedy, čo prestala byť akokoľvek zaujímavá, behá po rozume islandská sopka Eyjafjallajökull. Zhodou pračudesných okolnosti, nie sú to leteckí dispečeri, ani drobní škádinávski rybári, ale obaja títo jedinci sa živia ako športoví komentátori Slovenskej televízie.

Nie je to síce už štyrikrát počas jediného prenosu, ako v čase keď sa kvôli zavretej oblohe FC Barcelona musela šuchtať do Milána autobusom, ale v ostatnom zápase medzi Realom a Barcelonou sa Merčiak opäť raz nezabudol pochváliť, akéže komplikované slovo sa to kedysi dokázal krvopotne naučiť. A cez víkend, pre zmenu na hokeji a opäť úplne nepodstatne, sopku v rámci sebastrednej exhibície vytiahol Pavol Gašpar. Nemalo to nič s dianím na ihrisku, bolo to samoúčelné a v tejto frekvencii, takto veľmi mimo kontextu, aj nápadné až podozrivé.

Aby som bol úprimný, pri Merčiakovi ma to nijak neprekvapilo. Čistokrvné nabifľované nepodstatnosti bežne dáva do éteru oveľa častejšie, ako komentovanie toho, čo sa práve deje na ihrisku. Zápasy mení na nekonečnú sériu útržkov pozbieraných po internete. Nech si tam tí futbalisti aktuálne robia, čo chcú, Marcel neprestáva udivovať svojim faktografickým prehľadom, ako keby si pomýlil štúdiá a nikto nemal tú odvahu mu naznačiť, že vedomostného Milionára nakrúcajú na opačnom konci chodby. Doma možno s jeho fotkou hrdo chodia po susedoch, že pozrite ten náš synak, aký je on múdry a študovaný, ale zvyšní diváci z jeho márnotratnej exhibície štatistík veľa nemajú, najmä ak mu pri tom občas unikne nejaká tá vyložená šanca. K samotnej hre sa najbližšie dostáva v momente, keď sa lopty dotkne ľubovoľný hráč, ktorý má nejakú prezývku. V takom prípade nasleduje obvyklý rituál pávej ruje: celé občianske meno hráča, prezývka vyslovená v tom, čo Merčiak považuje za dokonalý španielsky/portugalský/taliansky/atď prízvuk, preklad prezývky do slovenčiny a ak vyjde čas tak aj krátka poznámka k tomu, čo hráč s loptou robí. Problém je, že Javier Hernández Balcázar, El Chicharito, teda Hrášok nie je dostatočne poučený o tom, že by mal počkať kým Marcel predvedie všetko, čo si pred zápasom vytlačil a tak sa lopty zbavuje skôr, ako sa náš sprievodca hrou dostal k jeho tretiemu menu.

Môže si hovoriť, kto chce čo chce o tom, že lepšieho jednoducho nemáme, Merčiak je možno skvelá prenosná verzia wikipédie, ale inak mizerný komentátor, absolútne bez citu pre hru a poňatia o tom, čo je vlastne jeho komentátorskou úlohou. V obvyklej dvojičke s Borbélym a jemu podobnými teoretikmi, už niekoľko rokov prznia všetko od Ligy majstrov po zápasy reprezentácie. Keby sa dal každý takýto zápas prepnúť na českú verziu s Bosákom, STV by namiesto futbalu mohla pokojne dávať prenosy zo žatvy.

O to hrozivejšie je zistiť, že aj Pavol Gašpar prijal pozvánku do súťaže v hláskovaní Eyjafjallajökull v priamom prenose. Od prvého zápasu hokejových MS som mal dojem, že práve on by mohol byť jedným (ako sa ukázalo aj jediným) príjemným prekvapením slovenskej účasti na šampionáte. So spolukomentátormi dokonca niekoľkokrát urobili aj vydarený vtip (ten Pardavého o predraženej oprave štadióna bohužiaľ ostal bez odozvy) a najmä komentovali hokej, ktorý sa hral práve tam a práve vtedy a nie zápasy spred päťdesiatich rokov, ani podrobné životopisy hráčov, ktorí nenastúpili. V porovnaní s Merčiakom či nebodaj Hlavenom jednoznačne o dve triedy vyššie. Namiesto dôkazu si stačilo pozrieť Merčiakove patetické stavanie pyramíd z najväčších komentátorských klišé počas štúdiových vstupov.

Netuším, či sa tí dvaja stavili, že kto tú blbosť so sopkou dostane viackrát do vysielania, alebo či Gašpar uveril tomu, že viac cudzojazyčných nehokejových výrazov znamená lepší divákov dojem zo samotného hokeja, ale každopádne by im to niekto zodpovedný mohol vytrieskať z hlavy. Pretože len čo divákov prestane baviť lamentovať nad úrovňou slovenských hokejistov, veľmi rýchlo si všimnú, že Česi, a zvyšok sveta spolu s nimi, nás dehonestujúco porážajú aj na iných ako priamo herných postoch.

Merčiaka ber čert, ten je už nenapraviteľne odpísaný, ale Pavol Gašpar by si veru zatiaľ do Ňiňajovskej tradície zapadnúť nezaslúžil. Jedine, že by, podľa Marcelovho vzoru a toho ako často ho nasadzujú na prenosy, sám chcel.

Celkové hodnotenie: 4.13 / hlasovalo 136 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Trackbacks are closed, but you can post a comment.
Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Adam Znášik

O zlatých chlapcoch a Petrovi Saganovi

Discussion on article

46 Comments

  1. steff
    Posted May 8, 2011 at 21:55 | Permalink

    hnmm.. mozno by bolo fajn zapasy pozerat v TV a nie pocuvat v rozhlase.. vtedy ked clovek chce postrehnut nejaku klucku alebo sancu hraca nemusi cakat na komentatora ale moze sa spolahnut na oné.. ako sa to len… jaj hej.. na svoj zrak..:)

  2. kao
    Posted May 9, 2011 at 00:21 | Permalink

    A podľa mňa je Marcel Merčiak je výborný komentátor a myslím, že sa mu ešte nikdy nestalo, že by premeškal okomentovať nejakú akciu kvôli vedľajším informáciám. To je len také Adamove tajné prianie.

    • Posted May 9, 2011 at 09:28 | Permalink

      ahoj Marcel, do diskusii si zvykol prispievat pod svojim vlastnym menom, co sa stalo?

  3. zanardi
    Posted May 9, 2011 at 07:28 | Permalink

    A dakedy sa mu tie našprtané informácie zakliesnia do seba a vypadne z neho perla typu “zakázané oslobodenie”. A to sme nehrali s Rusmi.

  4. knour knour
    Posted May 9, 2011 at 08:17 | Permalink

    hm, mna skor seru tie kecy vsetkych sk reporterov o chybani stastia a o tazkom tlaku pod ktorym hraci hraju, o smole sa hovori ked niekto prestriela protivnika 1,5 nasobne nie ked raz nastreli zrdku a pod akym tlakom? kto z nich pride o kontrakt a zivobytie? len bezbrehe kecy.

  5. mc1100
    Posted May 9, 2011 at 09:12 | Permalink

    By ma fakt zaujimalo, preco to ticho po Pardaveho poznamke o velmi nakladnej oprave. Bud sa smiali tak, ze museli vypnut mikrofon (to chapem, asi by to neostalo bez ziadneho nasledku pre komentatora), alebo je kometator tak “spracovany”, ze akykolvek zart, kritika ohladne okolnosti rekonstrukcie stadiona neprichadza. To by bolo smutne.

  6. Dock
    Posted May 9, 2011 at 10:13 | Permalink

    Ja síce šport statočne roky ignorujem z jdenoduchého dôvodu – nebaví ma, ale stejnak by ma zaujímalo, čo to boli za vety do ktorých sa im podarilo vtesnať názov tej sopky? A ten Pardavého joke by sa tiež dal odcitovať? Dík.

    • playmaker
      Posted May 10, 2011 at 09:46 | Permalink

      Pardak reagoval na situaciu, kedy hrozilo nejake poskodenie plexiskla a Gaspar chcel posielat hracovi – skodcovi fakturu, s poznamkou, ze u nas by ta oprava bola velmi draha/predrazena. Gasparovi vtedy zrejme zabehlo :-)

  7. Posted May 9, 2011 at 17:08 | Permalink

    O čom?

  8. hlasovyfond
    Posted May 9, 2011 at 17:32 | Permalink

    ja si myslim, ze prave taketo irecite postavy dotvaraju kolorit Slovenska, ved uz v minulosti o nich bolo pisane Tapakovci, Kocurkovo atd.. Publikum ich miluje pre ich svojraznost a svojsky pohlad na svet Pre nas Slovakov nie je podstatna profesionalita a ci vzdelanie ale prave to odchylenie sa od normalnosti to milujeme, pretoze paradoxne to je pre nas normalne, kedze sa v sebe samych nevyzname.

  9. r6
    Posted May 9, 2011 at 20:51 | Permalink

    Eyjafjallajökull som si vsimol, ale ze by mi to nejak zily trhalo….
    ale El Chicharito Merciak – oh yes, complete skills; na rozdiel od Ninaja ale ma naozaj sajnu o hre. Fakt.

  10. Petries
    Posted May 9, 2011 at 21:11 | Permalink

    Myslel som, ze tie Merciakove vylevy mien lezu na nervy len mne a pozrime ho clanok ako keby z mojich myslienok. Vyborne.

  11. PicoBello
    Posted May 10, 2011 at 01:24 | Permalink

    fantasticky clanok, presne do posledneho pismena sa stotoznujem s nazorom na merciaka. dik ..

  12. Viktor
    Posted May 10, 2011 at 19:58 | Permalink

    Lacna kritika Merciaka. Naozaj lacna a typicka slovenska. Ked niekto vynika, tak ho ideme ociernit. Kvoli ludom ako ty – autor clanku – je Slovensko na tom tak ako je.

    • siki siki
      Posted May 10, 2011 at 20:36 | Permalink

      ach jaj. ešte by ťa mierne ospravedlnilo, keby si bol viktor blažek…

    • chorche
      Posted May 10, 2011 at 23:36 | Permalink

      no praveze on az moc nevynika. porovnaj s ceskymi komentatormi. ked uz si raz za uhorsky rok zapnem ligu majstrov, tak preto, aby som videl futbal, nie preto, aby som vedel co povedala do medi sesternica kluboveho masera, ktory hrac nema rad hovadzinu, a podobne pikanterie.

  13. urabus
    Posted May 10, 2011 at 20:22 | Permalink

    Ten Merčiak je naozaj niekedy múdry jak Leninov šofér !! Plne súhlasím s autorom a lezie mi to jeho bezbrehé chrlenie stupidít na nervy. Toto má byť akože top komentátor kardinálnych športových prenosov?? Pripadá mi to, ako by chcel ukázať, že nie fotbal je to podstatné, čo má divák sledovať a počúvať. Byť múdry a hrať sa na múdreho, je podstatný rozdiel. Ten, kto niekedy počul kometovať cyklistiku Roberta Bakalářa, tak nech do mňa hodí kameńom ak sa mýlim.

    • Mark
      Posted May 10, 2011 at 22:44 | Permalink

      Ja počúvam Bakalářa každú chvíľu. A tomu tiež niektorí vyčítajú, že rozpráva o wattoch alebo telefonuje s cyklistami a nesleduje, čo sa deje v etape. Ale mne to vôbec neprekáža, pretože všetko podstatné sa aj tak objavuje na obrazovke. Takže nepotrebujem, aby mi hovoril, že Contador má 21 sekúnd náskok pred Schleckom. A takisto ani nepotrebujem, aby mi Merčiak hovoril, že Xavi prihral Messimu alebo Iniesta vystrelil na bránku.

  14. Mark
    Posted May 10, 2011 at 22:36 | Permalink

    Mne naopak vyhovuje, že si Merčiak naštuduje Wikipediu a ďalšie zdroje a potom sa o ne podelí. Často sa dozviem zaujímavú informáciu, ktorú by som musel hľadať sám. A to si vyžaduje čas.

    No a komentovanie toho, čo sa deje na ihrisku ma nezaujíma, pretože to vidím.

    • riki
      Posted May 12, 2011 at 14:59 | Permalink

      Boh ti tu tvoju obmedzenost odpusti.
      Takze komentovat to, co sa deje na ihrisku netreba. Ok, tak potom staci, ak komentaror recituje nejaku sportovu encyklopediu a obcas afektovano-dramatickym hlasom začne hučať, ak padne gól. Ozaj, a načo? Veď to vidím…

    • Mark
      Posted May 12, 2011 at 20:25 | Permalink

      Tie osobné útoky si nechaj pre deti v materskej škôlke alebo na pieskovisku, tak to možno zapôsobí. A zle si to pochopil. Nie, nestačí, keď recituje športovú encyklopédiu.

      • riki
        Posted May 13, 2011 at 09:16 | Permalink

        Kde, kedy, a na koho budem osobne utocit, to nechaj na mna. Okrem toho, zasluzis si. :-)
        Tu nie si v pozicii sefa, tu sme si rovni, v tomto je internet najspravodlivejsi zo spravodlivych.

        Ak chces byt za mudreho, nauc sa vyjadrovat sa presne a zrozumitelne. Jasne si napisal: “komentovanie toho, čo sa deje na ihrisku ma nezaujima, pretože to vidím”.
        Radov clanok je dokonale vystizny. Merciak je tazky sebastredny narcis, ktory chce byt akoze originalny a nekonvencny. Lezie na nervy vacsine tych, ktori si chcu pozriet sportovy prenos ked ho vysiela len stv. jednoznacne to vyplyva nielen z tunajsej diskusie, ale z ohlasov celeho spektra divakov. Osobne poznam niekolko ludi, ktori si vzdy program komentovany Merciakom prepnu na ct, ak ho tam vysielaju. Ak nie, pozeraju zapas s vyrazne znizenym zvukom, popripade uplne bez zvuku. Nielen kvoli jeho encyklopedickym “mudrostiam”, ktore si moze kazdy vyhladat na nete, ale aj kvoli jeho mimoriadne neprijemnemu tenznemu hlasu.

        • Ravanelli
          Posted June 8, 2011 at 22:14 | Permalink

          Súhlas! Myslím, že to chce veľkú dávku “talentu”, prinútiť divákov, aby tí, čo môžu, prepli prenos trebárs na ORF alebo na Čechov.
          Naposledy pri finále LM (po 5 minútach som to musel sledovať na ORF), by som toho sebastredného exhibicionistu najradšej uráchal tými jeho šanónmi, ktoré si isto vláči k mikrofónu ako “konzervu múdrosti”. Ten upotený truľo kričal – v štúdiu pri mikrofóne v Mlynskej doline – tie svoje žvásty, ako keby sedel na Wembley hneď vedľa Fegusona.

        • Jerry
          Posted September 1, 2011 at 12:21 | Permalink

          nahodou som to postol tosku inde ako som planoval:
          “Lezie na nervy vacsine tych, ktori si chcu pozriet sportovy prenos ked ho vysiela len stv. jednoznacne to vyplyva nielen z tunajsej diskusie, ale z ohlasov celeho spektra divakov. Osobne poznam niekolko ludi, ktori si vzdy program komentovany Merciakom prepnu na ct, ak ho tam vysielaju” – tak silnejsi argument som asi nikdy predtym nevidel

          zo vzorky par diskuterov na tomto blogu a zo vzorky kamaratov, ktory su tvoji kamarati aj pretoze mate spolocne veci (napr. pindanie na Merciaka) mozes urobit zavery asi tak o tom, aka je teplota v tvojej chladnicke
          hocijake ine zovseobecnenie a prenesenie tvojho nazoru na vacsinovu populaciu a hlavne pouzitie to ako argument v diskusii je uplne chabe a niecom svedci

  15. Ammanas
    Posted May 11, 2011 at 01:50 | Permalink

    Ked uz sa spomina ten Javier Hernandez, vzdy ma vie nasrat (a vtedy okamzite prepinam na cokolvek ine, vratane internetoveho streamu) ked jeden z tych odbornikov z STV vyslovuje jeho prezyvku ako “Chicharito” (vyslovuj ako citas). Aj mne, ako cloveku co sa so spanielcinou nikdy nestretol je pomerne jasne, ze sa to ma citat “Čikarito”. To len tak naokraj k tym odbornym komentarom nasich odbornych komentatorov….

  16. ja
    Posted May 11, 2011 at 09:12 | Permalink

    Mňa najviac “ohromilo” komentovanie jedného zápasu NHL na STV3 v noci (som zvyknutý na ESPN). Neviem kto to komentoval – bol to starší pán a aj keď sa snažil komentovať prebiehajúcu hru, bol permanentne o dve-tri akcie pozadu. Jednoducho komentoval rozohrávku obrancov v čase, keď sa už hralo za bránkou súpera a pred bránkou čakal na prihrávku hráč, ktorý z tej prihrávky gól aj dal. Komentátora vyrušili z monológu o rozohrávke až hráči tešiaci sa z gólu. A takto to šlo celý zápas, jednoducho to ten chlapík nestíhal a jeho spolu-komentátor – podľa hlasu tiež v jeho vekovej kategórii sa pre zmenu vyžíval v komolení mien hráčov. . . no proste zážitok.

  17. mandune
    Posted May 11, 2011 at 11:00 | Permalink

    Tak s tymto clankom nemozem vobec suhlasit. Posobi na mna ako nasilna snaha nieco za kazdu cenu skritizovat. Koniec koncov, uz profil autora nedava velke nadeje na pozitivne ladene prispevky…

  18. Borbélius
    Posted May 11, 2011 at 11:51 | Permalink

    Hanba za nactiutŕhanie voči jednému z najlepších športových televíznych komentátorov v priestore bývalého Česko-Slovenska!
    Keď človek sleduje futbalový prenos niekoľkokrát do roka,
    - nepozná tímy, hráčov, pravidlá. Keďže nerozumie hre, bude preferovať suchopárne komentovanie českých komentátorov (bez urážky), lebo potrebuje, aby mu komentátor kompenzoval nedostatok futbalovej vizuálnej kognitívnej kompetencie a sprostredkúval elementárne informácie o dianí na ihrisku (Real hrá v bielom, loptu má Nani a centruje na Berbatova v ofsajde, bol to zákrok na žltú a pod.)
    - nechápe, že zdanlivo nepodstatný štatistický balast a zákulisný bulvár predstavuje pre futbalovú myseľ tie najdôležitejšie poskytnuteľné informácie pre formovanie očakávaní o priebehu hry – a áno, futbalovú históriu zjavne veľmi významne pomáhajú formovať aj také kuriózne faktory, ako výbuch vzdialenej sopky. (A ešte jedna poznámka: väčšina sprievodných informácií vôbec nepochádza z napochytre vytlačených podkladov – Marcel disponuje tou “štatistickou pamäťou”, ktorá v klasickom období športovej žurnalistiky bývala nevyhnutnou podmienkou vykonávania tejto práce).
    - nemá cit pre celé bohatstvo futbalovej kultúry, ktoré utvárajú aj také drobnosti, ako sú prezývky, “domorodé” pomenovania fanúšikovských skupín a pod. Akékoľvek podobné exkurzy (vlastné i spolukomentátorove) Marcel okamžite preruší, ak sa na ihrisku odohráva čokoľvek naozaj podstatné.
    Takýto človek nemá futbal naozaj rád, a preto vždy bude nechápavo krútiť hlavou nad Marcelovou vášňou pre prekrásnu hru a dávať prednosť apatickému prejavu niektorých českých komentátorov (tu, samozrejme, nemám na mysli legendy typu p. Bakalářa).
    Keby cieľom článku bolo poctivá kritika kvality futbalového komentovania v našej verejnoprávnej televízii, určite by sa nezameriaval na Marcela, ale napríklad na niektroé nedostatky v práci Ľuboša Hlavenu (ktorého však ospravedlňuje vek a nedostatok skúseností).
    Ak môžem zhrnúť: takáto lacná kritika slovenských a preferovanie českých komentátorov je podľa mňa posmechuhodná (a navyše už poriadne ošúchaná) póza. V tvojom komentári sa osobné aj typické národné nedostatky prejavujú určite omnoho jasnejšie, ako v samotnom Marcelovom komentovaní. Či naozaj niet lepších tém?

  19. Martin
    Posted May 11, 2011 at 13:25 | Permalink

    Clovek, ktory nepozna timy, hracov a pravdila, bude pozerat nieco ine a nie futbal. A potom kecy o kompenzacii vizualnej kongitivnej kompetencie su irelevantne. A zvasty o tom, ze conditio sine qua non o ocakavaniach z hry je statisticky balast, su vhodne do silvestrovskeho programu. Predstavte si, ze ludia chodia na futbal aj na stadion, kde si vystacia bez vaseho splietania cudzich slov. Co na to vasa teoria, ze bez Merciakovho tlachania sa futbal sledovat neda? Divak chce pozerat futbal, nie pocuvat ako Borbely s Merciakom melu hubou o nicom. Mozno takato taktika ocarujuco posobila pri baleni ich zien (chudery), ale urcite neplati na futbaloveho divaka.

    • Jerry
      Posted September 1, 2011 at 12:25 | Permalink

      prave to, ze ludia na stadione nepotrebuju pocuvat co sa prave deje a kto je prave pri lopte je argument na to, ze to nepotrebujes ani doma pri televizii
      takze

      ja osobne radsej uprednostnim zaujimave fakty (nehovorim ze vsetko co hovori – napr. tie prezivky su dolezite) ako to, ze niekto prave bezi po kridle a centruje, kedze to ako prave bezi po kridle a centruje prave vidim na obrazovke a nepotrebujem aby ma niekto uistoval, ze mi moj mozog pracuje spravne

      a hlavne vela tych veci, ktore su v blogu spominane si v tych jeho komentaroch nevsimam (nie zeby som ho sledoval casto, kedze STV po vacsinu roka nemam), lebo mam proste filter, ze ked zacne rozpravat o blbostiach, tak ho uz nepocuvam

  20. wlado04
    Posted May 11, 2011 at 21:20 | Permalink

    řado ondřejíček sa dnes nezapojil?

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted May 11, 2011 at 22:55 | Permalink

      mám ospravedlnenku. ja už som si s Marcelom svoje užil, nepotrebujem ďalší telefonát:))

      • kao
        Posted May 12, 2011 at 08:35 | Permalink

        Tak to sa modli, aby Marcel nezistil, ze Adam = Rado.

        • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
          Posted May 12, 2011 at 08:41 | Permalink

          Takých dohadov a nepodložených hypotéz už bolo. Nad tým sa už s Batrflajom len usmievame.

          • Marcel M.
            Posted May 12, 2011 at 10:04 | Permalink

            Takze usmievate, ano? Pekne spolu, vsak? Ty pred zrkadlom, Batrflaj v zrkadle… Vecer ti volam!

            :D :D:D

            • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
              Posted May 12, 2011 at 10:18 | Permalink

              tak ale nevolaj mne, fakt. volaj Bartflajovi. jeho telefon je: 0907 *85 15* (prvú a poslednú cifru musíš, bohužiaľ, uhádnuť)

              :-)

  21. Marcel M.
    Posted May 12, 2011 at 10:23 | Permalink

    Na tolko pokusov nemam kredit, volam TEBE!

  22. I1
    Posted May 12, 2011 at 12:45 | Permalink

    Mám rád takýchto. Čo svoj názor neomylne a neochvejne hlučne hlásajú ako jedinú pravdu, bez pripustenia akejkoľvek polemiky. Napr. aj Karolovi Polákovi vadí, keď komentátor iba komentuje, že Ten prihral Tomu. Takže bolo by dobre, keby pán Jedinečný napísal, čo má ten komentátor vlastne hovoriť. Merčiak vraví vlastne to čo Bosák. Ten tuším pri futbale komentoval aj o prestavbe a počte parkovacích miest štadiónov v Žiline a Trnave. Čo je u Bosáka in, to je u Merčiaka hlboké mínus. Sebastredný je podľa mňa pisateľ tohto jedine správneho článku.

    • Ravanelli
      Posted June 8, 2011 at 22:24 | Permalink

      Rozdiel medzi Bosákom a Merčiakom je pre Teba možno nepodstatný alebo neexistujúci, ale práve to je to, čo robí komentovanie umením. Míra Bosák to komentovanie, na rozdiel od Marcela vie, ťažko to opisovať, lepšie je popočúvať nejaký ten komentár. Také niečo, ako nadhľad (žiadne prehnané nadŕžanie, stály prehľad o hre), zmysel pre humor, prirodzená pohotovosť, schopnosť dávkovať do komentára vypchávky, keď sa nič nedeje…. a pod., to Marcel jednoducho nemá. Ak ten rozdiel medzi nimi nerozoznáš, potom sorry, ale nevieš o čom je reč.

  23. fn.
    Posted May 12, 2011 at 16:28 | Permalink

    Buhaha, ňiňajina je nákazlivá :)

  24. Jerry
    Posted September 1, 2011 at 12:33 | Permalink

    nerozumiem preco autor potrebuje aby mu komentator rozpraval co sa prave na ihrisku deje
    neveri vlastnym ociam, nie je si isty, ktory tim ma prave loptu alebo si ten tim prave utoci alebo brani? tak odporucam doplnit znalosti pravidiel sportu
    priznavam, ze obcas informacia o tom, kto komu nahral moze byt dolezita, no ked vidim ako si traja chlapici uprostred vkuse nahravaju loptu tak komentar Messi, Iniesta, Xavi, Iniesta, Xavi, Messi, Iniesta, Xavi, Messi, … je uplne zbytocny

    takze ak to komentator obcas obohoati zaujimavou (zdoraznujem zaujimavou) informaciou, tak ma to zaujme skor, ako informacia, o tom, ze niekto prave bezi na branu, lebo to predsa na obrazovke vidim

    poznamka: nehodnotim priamo Merciaka ani jeho styl, neviem to ani plnohodnotne porovnat s Bosakom, vyjadrujem sa len k tomu, ci ma komentator pri zapase komentovat len to co sa deje na ihrisku alebo ma obcas spomenut nieco zaujimave

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks