Humno » Publicistika » O futbale a filozofii11 online.

O futbale a filozofii

Comments 52


Milujem futbal, na ktorom je čo milovať. Futbal ako hru, nie suchopárnu štatistiku s výsledkami zoradenými pod sebou, tridsaťosemkrát za sezónu. Píšem tento článok, lebo mi robí radosť baviť sa o filozofii tam, kde som pred nejakými desiatimi rokmi videl len spotené dresy, ukričaných divákov a pár litrov vzduchu zabaleného v gume a koži čo sa ho všetci na ihrisku snažia dotlačiť celým objemom za kus bielej čiary.

No dobre filozofia je možno silné slovo, ak sa vám bridí spojiť ho s futbalom, môžete ho nahradiť výrazom štýl alebo životné presvedčenie. Nezáleží na tom, pretože tak či onak, budeme mať ma mysli to isté – rozdiel medzi rôznymi spôsobmi hrania futbalu, ekvivalentný rôznym spôsobom ako prejsť životom, alebo rôznym učeniam, vyznávajúcim rôzne hodnoty.

Sú ľudia a možno je ich dokonca väčšina, čo majú dojem, že rozhodujú výsledky. – História sa na to pýtať nebude, vravievajú a ospravedlňujú tým Mourinha a jeho minuloročných talianskych betonárov, zúfalých, smiešnych a otravných ako človek z opačného konca kupé, čo sa na vás zavesí a chrlí svoje problémy až kým konečne nevystúpi.

Iní, a tiež ich je dosť, sú bojovníci. Hrubá sila namiesto talentu, viera v kvantitu nahrádzajúcu kvalitu a drevorubačské kluby dolnej polovice Premier League. Hrajú srdcom, nohami lámu všetko okolo. Naslepo nakopnuté lopty, obrovský dôraz a nakoniec ľǔtostivé šťastie utrmácané toľkými pokusmi, že sa jednoducho poddá a nejaký ten gól sa podarí ukopať.

Pragmatici, drevorubači, poprípade ropní a mafiánski skratkári a ešte aj mnohí ďalší môžu byť úspešní. Môžu mať milióny fanúšikov a ich hra im dokáže priniesť rešpekt, alebo aspoň strach súperov, ale že by som to mohol milovať? V žiadnom prípade. Na to treba oveľa viac, ako len betónovať a preplácať hviezdy iných klubov. Nedá sa milovať niečo, čo v sebe nemá kus grácie.

Futbal, ten ktorý mám rád, je záležitosť takmer aristokratická a nespochybniteľne estetická. Keď pozerám futbal, chcem vidieť ľudí, ktorí sa narodili s talentom, tejto malichernej zábave obetovali mladosť a len vďaka tomu v nej vynikajú ako málokto iný na svete. Špičkový futbal je cirkus a jeho cieľom nie sú výsledky. Jeho cieľom je zábava, bezmedzný obdiv ohúreného publika, chvíle keď sa zastaví čas a ja si poviem, že toto by som nedokázal, ani keby ma ako kojenca odtrhli od rodičov a dali na výchovu k Peléovcom. Ľudia za futbal platia veľa peňazí a upotených 1:0 po hodine a pol brutálnej nudy, alebo celozápasový betón na siedmych obrancov si za ne zaslúžia len najväčší masochisti.

Toto všetko, romantickú povahu toho, čo vo futbale už dlho podvedome vyhľadávam som si takto jasne uvedomil minulý týždeň. Prišlo to pri tomto videu, niekde medzi sedemdesiatym a osemdesiatym opakovaním, na druhý deň po tom, ako som tú situáciu videl v priamom prenose.

Dobre si ho pozrite, nehanbite sa aj viackrát, pretože toto je umenie.


Je to druhý gól Arsenalu proti Barcelone. Pár minút do konca zápasu, ktorý Arsenal tým gólom vyhral 2:1. Moje najobľúbenejšie mužstvo porazilo aktuálne objektívne najlepší tím na svete. Ešte chvíľu pred tým momentom experti svorne tvrdili, že sa nedá postaviť Barcelone v otvorenom boji a neprehrať. Ale Arsenal nemal inú možnosť, ich futbalová filozofia je o radosti z hry, aj keď na ňu už toľkokrát doplatili.

Aj v stredu prehrávali, ale podarilo sa im vyrovnať a potom vymysleli túto akciu. Je v nej ukrytá krása futbalu, tá skutočná, hodná lásky. Zároveň je v nej všetko, čo sa dá povedať o súčasnom Arsenale a dokonca všetko, čo o podstate futbalu nedávno povedal barcelonský Xavi v tomto rozhovore. Je inšpiráciou tomuto textu. Kedy naposledy ste na mondénnom kaviarenskom webe čítali text inšpirovaný futbalovým gólom?

Začina to tlakom Barcelony. Arsenal kolektívne odvráti útok a loptu získa Koscielny. Okolo sa mihajú traja najlepší hráči planéty, ale Laurent ani pod tlakom neodkopne niekam do zemiakov. Také veci sa v Arsenale neučia, pretože divákov nebavia. Posunie na Bendtnera, nech to znie akokoľvek šialene. Bendtner urobí to, čo robí často. Už keď sa zdá, že kazí prihrávku, lopta tesne prejde, pretože Bendtner nie je také drevo, k akému ho prirovnávajú. A potom to už ide.

Wilshere, deväťnásťročný chalanisko, hneď z prvej na Fabregasa. V tom čase už asi sekundu Nasri šprintuje dopredu a mimo záberu kamery to isté robí Aršavin. Fabregas posúva Nasrimu do behu, obrana Barcelony je síce kompletná ale o pár metrov pozadu. Diváci vstávajú. Vzápätí si sadajú a aj komentátor sa upokojuje. Nasri vyzerá byť v úzkych.

V tom momente sa zjavuje Aršavin, v opakovačke vidno, že si dal šprint cez pol ihriska. Skôr ako mohol vedieť, čo sa udeje, rozbehol sa presne na to jediné miesto na kraji šestnástky, kde ho Nasri potreboval. Rutinná prihrávka a ešte rutinnejšia strela. Štadiǒn vybuchuje, komentátor vraví že to bol gól snov, barcelonský gól v podaní Arsenalu a má pravdu.

Najlepšie na celej akcii nie je ani tak to, že vo finále to boli dvaja hráči proti kompletnej obrane, ale to, že od samého začiatku až do konca v nej nebolo ani raz potrebné šťastie. Rooneyho nožnicky sú síce parádne, ale to sa podarí raz za kariéru. Toto bola neubrániteľná akcia, nepočítala s kiksom súpera, nespoliehala sa na zázračnú individualitu. Hocikto z nás amatérov by to vedel zahrať v ľubovoľnej z jej fáz a ani by to nemusel pokaziť. V tom je tá nádhera, ako keď počujte pesničku, o ktorej sa vám zdá, že by ste ju vymysleli vy sami, keby ste chceli. Nikto, ani Barcelona, proti takejto akcii nemá nárok. Guardiolla sa nemal na koho hnevať.

Najkrajší zápas široko ďaleko zakončený gólom, ktorý sa dá rovno vystaviť do galérie. Môžem to pozerať dookola a stále mám husiu kožu. Transcendentálny futbal. Futbal, ktorý milujem, lebo je na ňom čo milovať.

A na záver Wojciech Szczesny a jeho radosť. Ale to je to najmenej neobvyklé, tak sa teší každý Poliak, ktorý si nájde prácu v Londýne.

Celkové hodnotenie: 4.60 / hlasovalo 20 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Ako som ju obrala o zlato

Rado Ondřejíček

Šejkovia, mafiáni a spravodlivosť

Rado Ondřejíček

Slovenský futbal na ceste s dobou

Rado Ondřejíček

FC SDKÚ ARSENAL

Samo Marec

Krátko o formovaní národného (seba)vedomia

Samo Marec

Futbalom proti Gorile

Discussion on article

51 Comments

  1. Peter Tkačenko Peter Tkačenko
    Posted February 23, 2011 at 00:29 | Permalink

    Objektívne najlepším klubom na svete je predsa kyjevské Dynamo. Kontinuálne od roku 1927;-)

    • azazelo azazelo
      Posted February 23, 2011 at 08:50 | Permalink

      Ja som myslel ze Trachtor Donbas a Krymskye Zvezdy Tatarcukovo. Kontinualne od kedy Bogdan Chmelnicky vymyslel futbal

  2. PicoBello
    Posted February 23, 2011 at 09:46 | Permalink

    best clanok ever, rado, nie je o com. c mon gunners!

  3. knour knour
    Posted February 23, 2011 at 10:39 | Permalink

    netusim z akeho nezmyselneho kriteria posudzovania sa da futbal hodnotit ako aristokraticky sport ked je najjednoznacnejsie najplebejskejsi aj so vsetkymi sprievodnymi javmi ako najviac nabaleneho lumpenproletariatu, staci sa pozriet na tych sk zebrakov aj s ich traposackymi vyhovorkami ktorych nabiju pomaly skolaci z osobitnej skoly nehovoriac odmenach pre vsetkych realizacnych podrztaskov aj so zastupujucimi hovorkynami zastupujucich hovorkyn.

    • benjamin
      Posted February 25, 2011 at 19:20 | Permalink

      to sa tak v anglicku hovori, ze “futbal je hra aristokratov, ktoru hraju plebs/burani a rugdby je hra plebs/buranov, ktoru hraju aristokrati”

  4. azazelo azazelo
    Posted February 23, 2011 at 10:47 | Permalink

    budu aj body? lebo knourovi by som teraz dal aj 1000.

    • Posted February 23, 2011 at 13:42 | Permalink

      to co ste mi urobili s tou fotkou?

      • Riaditeľ Zemegule Riaditeľ Zemegule
        Posted February 23, 2011 at 13:47 | Permalink

        pardon, vyzerá to, že kým sa tu my bavíme o futbale, programátori ešte čo to leštia a dorábajú. asi sa snažia nastaviť tieto malé obrázky na jeden formát.

        bude lepšie, keď prípadne potom uploadneš nejaký štvorcovitejší obrázok, ale zatiaľ ešte počkaj, uvidíme aké budú inštrukcie.

        • Posted February 23, 2011 at 13:57 | Permalink

          Vzdy ked zasada parlament, alebo programatori nieco dokoncuju mam taky iracionalny strach.

  5. Posted February 23, 2011 at 11:03 | Permalink

    no jasne, knour a azazelo. Ja len rozmyslam z akeho zvrateneho dovodu ste si clanok, ktory ma v nadpise “futbal” precitali, ked o vas aj v Letanovciach v osade vedia, ze ste intelektuali, ktori futbalom a fanusikmi futbalu pohrdaju. Zeriem vas pani a po precitani vasich inteligentnych a vtipnych komentarov sa citim takyto maly!
    Daniel Balaz komentovat nebude?
    O tomto Rado pise, a btw. opat raz skvele, futbal nie je to, o com citate v denniku sport, futbal nie je to, co serviruje sportove spravodajstvo tv markiza a joj. Preco nenapisete, ze hudba je najplebejskejsou zabavou, ked existuju tie sracky co hra expres a fun radio? Preto, lebo okrem ton nekvalitnej a hlupej hudby existuje aj hudba dobra. Presne ako vo futbale.

    • knour knour
      Posted February 23, 2011 at 11:28 | Permalink

      lol, vznosne temy ako fotbal a filozofia vzdy potesia.
      nechapem z coho usudzujes ze o fotbale citam v denniku sport a sledujem sportove noviny na hnoj a narkoza.
      asi ti uniklo ze okrem fotbalu existuju aj ine sporty rovnako ako v hudbe sa da pocuvat aj nieco ine ako buciace prasa kula. rovnako nechapem co ma spolocne koment v novom case s vykonom sk mrzakov.
      btw. za intelektuala som sa nikdy neprehlasoval, to muselo byt tazive myslienkove pnutie skonstruovat takuto implikaciu.

    • Posted February 23, 2011 at 13:05 | Permalink

      footy.sk
      lol, futbal fanboi

  6. spin_doctor spin_doctor
    Posted February 23, 2011 at 11:21 | Permalink

    Jednoznačne najväčšiu zásluhu na tom góle mal Fabregas. To nebolo iba “Fabregas posúva Nasrimu”, všimnite si s akou ľahkosťou si prebral do otočky tú prihrávku a ako parádne vonkajším nartom vysunul Nasriho. Bude to viac ako dôstojný nástupca Xaviho v Barcelone, pravdepodobne už po tejto sezóne.

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted February 23, 2011 at 11:26 | Permalink

      nestraš s tou barcelonou zasa:-)

      hej, fabregasova zásluha je jasná, ja som to troška bagatelizoval, pretože pre fabregasa je také niečo štandard. tá prihrávka bola presná, ale nijako zvlášť komplikovaná. bolo vidno, že už keď si loptu preberal, presne vedel kam nasri beží.

  7. lachim lachim
    Posted February 23, 2011 at 11:23 | Permalink

    Dobrý článok, skvelý gól – a ten Guardiolov výraz – ech, no… :)

  8. xorxee xorxee
    Posted February 23, 2011 at 11:26 | Permalink

    taky dobry clanok. normalne mam chut zacat zase po x rokoch pozriet si nejaky zapas.
    vecer inter vs bayern bude stat za to alebo sa to radi do kategorie betonari a podobne? radsej mam pockat na arsenal vs barcelona osmho marca? dik za radu.

  9. Gorthaur Gorthaur
    Posted February 23, 2011 at 12:31 | Permalink

    hehe, este stale cakam na podobne odusevnely clanok o snookri ;)

  10. Peter Michalka
    Posted February 23, 2011 at 15:01 | Permalink

    Prišlo mi to, akoby som tento článok písal ja. Som veľký fanúšik Arsenalu, v noci spím v obliečkach Arsenal a ráno sa utieram osuškou Arsenal… Ondrej a teba stretávam v All Stars a tak som si aj myslel, že tie fandíš Gunners… Po tomto článku už nepochybujem…
    Ten zápas, keď sme hrali s Barcou, to bol naozaj jeden z top v tejto sezóne… a tá akcia bola výnimočná!!!
    Verím, že nám forma vydrží a niečo konečne vyhráme!
    Každopádne, úplne sa stotožňujem s tvojim názorom na futbal a tiež naň pozerám cez optiku filozofie a estetiky. Ondrej, neviem, či si to pamätáš, ale stretávali sme sa na hodinách na katedre filozofie… Takže som nesmierne rád, že na tento krásny fenomén nazerá niekto podobne ako ja.

  11. nechňa
    Posted February 24, 2011 at 08:26 | Permalink

    Pozerám si ten moment viackrát a veru pociťujem tú radosť znova a znova :) Dobrý článok.
    Go Arsenal!!!

  12. darebnica darebnica
    Posted February 24, 2011 at 14:29 | Permalink

    Wow, new design.
    Arsenal je môj najobľúbenejší klub, hneď po Manchester United! :P

  13. mzprx
    Posted February 24, 2011 at 14:44 | Permalink

    ta akcia bola naozaj genialna (v jednoduchosti je krasa), ale zapas si da sa povedat prehrala Barcelona sama. Aspon bude zaujimava odveta:)
    Inak Liverpool FC!!

    • Ivuso
      Posted February 25, 2011 at 12:32 | Permalink

      Arsenalu to tento rok prajem.
      Dufam, ze Steve nebude musiet tento rok prihravat Torresovi aby to ManUre neukopali 20 titul.

      YNWA

  14. Ivan Chorvát
    Posted February 24, 2011 at 15:50 | Permalink

    Výborný text a poklona autorovi, s ktorým máme rovnaké preferencie a zhodné videnie (nielen) futbalu… Futbal v takomto podaní naozaj nie je “len” šport, je to umenie, filozofia…

  15. tereza
    Posted February 25, 2011 at 14:54 | Permalink

    Milujem Ondrejickove texty, ale doteraz som postradala text, ktoremu by predchadzalo taketo nadsenie…;-)

  16. siki siki
    Posted February 25, 2011 at 15:24 | Permalink

    tak páni, to, čo tu popisujete, je nie level futbal a filozofia, ale futbal a čistá,priezračná radosť, harmónia, kalokagaťija a kurva dobrý pocit… ja vám poviem,čo je futbal a filozofia – byť fanúšikom chelsea posledných 25 rokov.. tu je aj filozofia v perdeli, niet takého systému metafyzicko-masochisticko-antitézneho, aby to minimálne osvetlil. fandiť začnete z úplne nejakého iracionálnych dôvodu ( u mňa v šiestej triede to meno, zvukovo i opticky..) a potom 15 rokov sledujete nepozerateľný padruh podfutbalu (dúfam,že si to nikto dobrovoľne v 80tych a 90tych rokoch nepozeral..) a potom, keď sa zjavia v blues dresoch okrem Dennisa Wisea aj futbalisti a ZOLA..(pre nepamärníkov -D.Wise, posledný predmagnátový kapitán, niečo ako Roy Keane, len nevedel nič z toho, čo Keane ..), tak s poctivým čukotským podnikateľom prichádza zase rana z nečakanej strany. ako udržiavať hocijaký druh vzťahu k žoldnierskemu topornému stroju na výsledky, poháňanému nie radosťou z futbalu, ale nepoškvrnenými rublíkmi..? TO JE DO PIČI UMENIE A FILOZOFIA A VÓBEC. (p.s. keď si chcem pozrieť futbal, teda to, čo si pod tým predstavujem ja, asi aj vy,Wenger a Guardiola, tak samozrejme pozerám Gunners a Barcu.. azapát neky)

    • PicoBello
      Posted February 25, 2011 at 19:37 | Permalink

      ako goonera, kt fakt nema rad chelsea, tvoj prispevok ma pobavil. a tesi ma, ze uznavas pohladnost futbalu AFC. takisto si vazim, ze si CFC nezacal fandit az po prichode abramovica. klobuk dolu.

  17. Sam
    Posted February 26, 2011 at 09:53 | Permalink

    “od samého začiatku až do konca v nej nebolo ani raz potrebné šťastie”

    Clanok ok, vypracovana akcia ako z velkej knihy, parada. Ale chybali len centimetriky, aby bola cela akcia zmarena. Ano, bol v tom kus umenia, ale aj kus stastia. Bez toho to v sporte nejde, hlavne ak sa stretnu rovnocenni superi. V minulosti uz x krat prebehol podobny scenar, ale k uspechu chybal iba ten povestny a potrebny kusok stastia. Tentokrat klaplo vsetko – aj umenie, aj stastie.

    Hm, ak by v takej paradnej akcii nebolo potrebne aj stastie, a slo by len o cistu profesianalitu, nebol by problem to kedykolvek zopakovat. :-)

  18. buddha
    Posted February 28, 2011 at 10:00 | Permalink

    podľa mňa pri tej Bendtnerovej prihrávke musel Wengera triafať šľak- chýbali milimetre a Barca by mala gólovku. Ktorýkoľvek iný hráč ktoréhokoľvek iného týmu by by sa otočil k čiare a kopol loptu čo najďalej, s cieľom vybvojovať pár metrov, vykoledovať si faul, proste čokoľvek len aby odvrátil nebezpečie od vlastnej brány. A práve preto je Arsenal Arsenalom, lebo nikto nevie či je Bendtner drevo alebo génius, preto Arsenal može len nadchnúť alebo nepochopiteľne vybuchnúť- ale nikdy nie nudiť. Arsenal nemusíte milovať, ale nedá sa mu aspon trochu nefandiť. To hovorím ako zarytý aktuálne trpiaci fanúšik LFC, pretože toľko zúfalstva čo momentálne predvádza moj milovaný klub (schválne píšem klub a nie tím, lebo okrem Gerarda a možno sympaťáka Kuyta sa tam nedá obdivovať nikto) by stačilo na niekoľko rokov

  19. Domased
    Posted March 1, 2011 at 15:20 | Permalink

    Bolo to trosku prozaickejsie. Barcelona kontrolovala zapas a viedla. Predpokladali, ze vitazstvo 1:0 uz nejako tych poslednych 20 minut dopinkaju. To dalo Arsenalu, ktori po cely zapas murovali ako drevorubaci a boli o triedu slabsi, nadej. Vyuzili ju, ale nie kvoli technike, umeniu, krase ci bozskemu zasahu. Vyhrali, kvoli tuzbe po vitazstve, vacsej snahe a zrejme aj lepsej kondicii.

  20. dafyduck
    Posted March 2, 2011 at 14:56 | Permalink

    clanok sa mi strasne nepaci a musim priznat, ze som ho ani nedokazal docitat. skoncil som pri talianskych betanonaroch a dalej uz nedokazem citat tieto intelektualske blaboly o futbale. ostatne uz tato kombinacia vysokoskolske vzdelanie a arsenal je z principu podozriva. staci sa spytat, ci sa zaujem o futbal casovo nezhoduje s objavenim nicka hornbyho. jedna vec -> gunners a barca nie je futbal, futbal to su talianski betonari, naslepo nakopnuté lopty, obrovský dôraz. arsenal a barcelona je umenie, ktore ale nema s dennodennym futbalom, s ktorym sa stretavba bezny stredoeuropam nic spolocne. arsenal a barca je nadstavba,makreting pre takych ako ste vy, ktori by na futbal nikdy nepozerali a nikdy si nekupil fancy dress, v ktorom chodia do klubu. jedna rada – nerobte si srandu z mourinha a statistik, lebo to je ako ked si nedelny sofer mercedesu robi srandu z umasteneho kamionistu! inac je to vlastne jedno, lebo arsenal tak ci tak raz strati nervy a posle wengera do … za kanal a gunners zacnu znova hrat futbal a nie umenie a vy sa vratite k bedmintonu.

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted March 2, 2011 at 17:39 | Permalink

      toto čo si napísal myslíš celkom vážne? pripadá mi to ako by si za každú cenu chcel dať zapravdu tomu čo hovorím v článku o futbale ktorý nemám rád.

      lebo ak je pre teba futbal o výsledkoch a betónovaní, tak potom tvoj postoj k arsenalu alebo barcelone je v podstate komplimentom. to si chcel povedať?

    • dafyduck
      Posted March 2, 2011 at 21:51 | Permalink

      futbal je o statistike, vysledkoch, braneni, doraze rovnako ako o utoceni, strelach z 30 metrov, noznickach… nemozes jednu vec zatratit a druhu velebit, lebo to su dve strany tej istej mince. ak mas rad arsenal tak prirodzene sa na teba nalepi, v ktorej sezone bol henry kralom strelcov premier league – rovnako ta zaujimaju aj ine cisla, to je proste sucast toho pocitu ‘mat rad futbal’.

  21. dafyduck
    Posted March 4, 2011 at 09:33 | Permalink

    inac este jednu vec mam na srdci. ja vlastne vobec nerozumiem tomuto celemu globalnemu fanusikovaniu. ako moze niekto, kto cely zivot zije v bratislave fandit arsenalu? sak taky clovek bez mapy ani na highbury netrafi! to ked arsenal vyhra ligu, tak to idete zapit do mamuta?! mozno to je priznak nejakej novej postnacionalistickej doby, ktorej ja uz nerozumiem, ale citim tam strasne vela sebastylizacie (dufam, ze take slovo existuje). to je asi momentalne fenomenom kluboveho futbalu; fanuskovia, ktori na zapase svojho timu nikdy neboli, sa do krvi hadaju na internete. ale zase nemusim rozumiet vsetkemu :)

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted March 4, 2011 at 19:49 | Permalink

      neuveriteľné, čím viac toho k téme napíšeš, tým som radšej, že môj pohľad na futbal nie skazený takými hlúposťami, aké v ňom hľadáš ty. mýliš sa úplne vo všetkom.

      najväčšia kokotina je byť fanúšikom klubu len preto že hrá v tvojom meste alebo štáte. čo to má s futbalom? preboha, veď slovenskej lige nie sú jediní dvaja hráči, ktorí by si vedeli prihrať. tomu môžu naozaj fandiť len skinheadi.

      ja fandím arsenalu, lebo mám rád futbal ktorý hrajú. na ich zápasoch som bol naživo dvakrát. nie je to veľa ale nič to nemení na tom, že hrajú dobrý futbal. napriek tomu že žijem v BA, na zápas slovana nemám dôvod ísť jednoducho preto, že je to mizerné mužstvo s mizernými hráčmi a futbal ktorý mi vedia ponúknuť nestojí za čas strávený ani len parkovaním pri štadióne.

      aj tak si stále myslím, že si jednoducho robíš srandu, lebo to čo píšeš sa za triezva nedá myslieť vážne.

    • dafyduck
      Posted March 6, 2011 at 21:50 | Permalink

      ziadny normalny clovek nemoze chodit do slovanistickeho kotla medzi hajlujucich nackov, to mas pravdu.

      ale to nic nemeni na veci, ze tvoje fandenie arsenalu je divne. niektore veci sa proste nedaju – to je ako robit namornika na kuchajde, mozes to mysliet uprimne a kazde rano vytiahnut plachtu, vyrazit na vodu, ale sam citis, ze to nie je ono. a skutocnym namornikom si na srandu.

      inac to co pises o tom mizernom muzstve s mizernymi hracmi – to je dalsi priklad toho, ze nerozumies futbalu. najvacsie emocie, ake ti futbal dokaze priniest, je prave ten moment, ked to mizerne muzstvo, ktoremu fandis, prekvapi vsetkych a zvitazi. a ten vitazny gol nemusi byt nejaka arsenalovska kontra, ale totalne ukopana umastena nahoda. ja som tie pocity prezival minule leto na ms. ked muzstvo, ktore som si nevybral, ale ono si vybralo mna hralo mizerne a vyzeralo to na riadne fiasko. ale naraz vstali z popola a poslali domov majstrov sveta v neskutocnom zapase, ktory mozno keby mal o 5 minut viac, tak to nakoniec prehrame. to je pre mna tim, u ktoreho mozem hovorit v 1. osobe mnozneho cisla – a to podla mna ty nemozes NIKDY zazit s arsenalom.

      • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
        Posted March 6, 2011 at 22:03 | Permalink

        Nuž , nesúhlasím.

        Nefandím podľa toho, s ktorým mužstvom mám najpodobnejší cestovný pas, ale podľa toho, ktoré hrá mne milý futbal.

        Nespravodlivé ukopané góly nie sú to, kvôli čomu by som si zapol telku alebo šiel pozerať do krčmy. Naopak, arsenalovský štýl je presne ono.

        Na MS som fandil španielom, lebo hrali podľa mňa najkrajší futbal a potom angličanom, lebo tá ich snaha mi je sympatická. Mužstvo Slovenska som vnímal, ale v princípe mi bolo jedno ako skončia. Ocenil som, že vyradili Talianov práve preto že Taliani hrali antifutbal.

        To, čo zažívam s Arsenalom je radosť z futbalu ako takého. Zažil som to aj cez víkend, keď gól nedali, dokonca aj keď nedávno prehrali s Birmingham. Pozerám to kvôli hre a hráčom ovládajúcicm ju na špičkovej úrovni.

      • dafyduck
        Posted March 6, 2011 at 22:28 | Permalink

        no jo,
        ale najkrajsi futbal na ms hrali podla mna prekvapivo nemci.

  22. Domased
    Posted March 4, 2011 at 14:16 | Permalink

    Suhlasim, dadyfuck! Na vine je televizia. Zadarmo mozme cumiet na Anglicku ligu a anglani na prevazne ciernych basketbalistov. Ale kazdy slovensky fanusik sa zorientuje, ked napriklad Zilina narazi na Chelsea.

  23. Topier
    Posted March 6, 2011 at 09:33 | Permalink

    Zdá sa, že Nick Hornby svojimi dielkami Futbalová horúčka a Môj obľúbený rok urobil pre futbal viac ako všetci funkcionári na celom svete dokopy – pritiahol k nemu ľudí, u ktorých by to bolo na prvý pohľad málo pravdepodobné. Navyše, viem si predstaviť, že pohľad na spotených mladých urastených mladíkov v krátkych nohavičkách a pančuškách môže byť pre niekoho zaujímavý.

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted March 6, 2011 at 22:04 | Permalink

      u mňa to s Hornbym nič nemá, fakt.

      • Topier
        Posted March 8, 2011 at 16:49 | Permalink

        Tak potom Ti, Rado, asi niekto niečo medzitým dal do bábovky alebo nalial do kakaa. Ináč si tento prerod neviem vysvetliť. Ale veď ani nemusím, nie? Tak dobrú zábavu.

  24. Topier
    Posted March 9, 2011 at 10:06 | Permalink

    Prepáč, chceš povedať, že si futbalovým fanúšikom odjakživa? Mal som pocit, že boli časy, keď si futbal a hokej a podobné nezmyselné športy považoval za to, za čo to ja považujem dodnes – za primitívnu a nezmyselnú zábavku pre blbečkov. Je fakt, že počas éry inZinu sme sa o futbale nikdy nerozprávali (božechráň!). Asi som sa teda mýlil.

    • Rado Ondřejíček Rado Ondřejíček
      Posted March 9, 2011 at 11:32 | Permalink

      Hrávam futbal od detstva, pár rokov dokonca súťažne za novodubnických žiakov dáku okresnú ligu. Len som veľmi dlho nepoznal žiadne mužstvo, ktoré by som si mohol obľúbiť, až kým som cez tv prenosy neobjavil premier league a v nej arsenal. Tak to bolo, ale prerodom by som to nenazýval.

      Hokej ale rád nemám. Úprimne ma nebaví.

  25. Topier
    Posted March 10, 2011 at 11:39 | Permalink

    Už rozumiem. Ďakujem Ti za vysvetlenie a želám Ti veľa ďalších dobrých článkov. P.

  26. peter.szigardy
    Posted March 10, 2011 at 15:02 | Permalink

    Slovo o filozofickom gole.
    Ten gol co dal Xavi Arsenalu neviem prestat obdivovat.
    Idem si ho znova kuknut

  27. happiness
    Posted February 2, 2012 at 19:02 | Permalink

    pocujte, preco uz nikto nepise recenzie na filmy? snimkov ako nasratych a Juro ani muk. hmmm.
    Inak pekny clanok, tuto hore.

One Trackback

  1. [...] som už písal kedysi na Humne, pozerám sa na futbal ako na metaforu zvyšku života. Je to možno posledná zúfalá póza [...]

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.