Humno » Publicistika » Sloboda zvierat a ostatní rasisti7 online.

Sloboda zvierat a ostatní rasisti

Comments 72


Organizácia Sloboda zvierat (mimochodom založená tým istým človekom , ktorý založil aj Ľudí proti rasizmu) bola na základe svojej tlačovej správy verejne v masových médiách obvinená z rasizmu a xenofóbie. Smejem sa hlasno a smial by som sa ešte hlasnejšie, keby sa tá absurdnosť bolestne nedotýkala nás všetkých.

Slobodu zvierat, plemenisko najčistejších ľudských duší, obviňujú z rasizmu a používania rasistického slovníka plného stereotypov a ďalšej jazykovej pliagy, akej sa slušný človek rád vyvaruje, ak mu je povesť milá. Za to, že povedali svetu o psoch končiacich na jedálnom lístku Rómov z Krompách, dostalo sa im okamžitého prirovnania ku kotlebovcom a ešte navyše to je aj ďalší dôkaz, že Slovensko je beznádejne presýtene rasizmom, takže nič nám už nepomôže a tie povodne, knihy Evity Urbaníkovej, Eugena Kordu, denník Pravda aj slovenskú kinematografiu máme za to!

Znie to absurdne a aj to absurdné je. Lenže dôvod, pre ktorý to absurdne znie je iný ako dôvod, pre ktorý to takým reálne je.

Absurdne to znie preto, lebo Sloboda zvierat je tá posledná inštitúcia, kde by ste očakávali roduverných rasistov. Indivíduá, čo majú radšej zvieratá ako ľudí a v slovníku majú výrazy typu “vražda psa” – to áno, takí sa tam zgrupujú plánovite… ale rasistov? A reálne absurdné to je preto, že tí nešťastníci obetujúci vlastné životy v prospech opustenej zveri rozhodne nechceli nikomu ublížiť na základe farby pleti alebo príslušnosti k etnickej skupine, za to dám do ohňa aj obe ruky, aj keď osobne z nich mnohých nepoznám. Skôr to vyzerá, že chceli len poukázať na problém, ktorý tu podľa nich je. Ten problém je, že v Krompachoch žije skupina ľudí, ktorí odchytávajú psov, zbavujú ich, pravdepodobne neveľmi šetrne, života a potom ich jedia, čo sa Slobode zvierat z princípu nemôže pozdávať. Zhodou okolností, títo ľudia sú Rómovia a tak to SZ takto aj uviedla vo svojej alarmujúcej tlačovej správe. Potom jej členovia spokojne uľahli po ťažkom dni medzi kotercami a keď sa ráno zobudili, boli rasisti.

Kde sa stala chyba, je vcelku ľahko odčítateľné. Rozčúlení a pohnutí osudom tých utrápených zvierat a vidinou, že okamžite musia čo najjasnejším spôsobom dať o tom vedieť svetu, úplne zabudli, že tú tlačovú správu nemajú písať normálne po slovensky tak, ako sa bežne hovorí, keď sa popisuje skutočný stav vecí a niet času ani energie vymýšľať si politicky korektné eufemizmy a kreovať newspeakové patvary opatrne kľučkujúce pomedzi holú skutočnosť. Neuvedomili si, že svet je plný hyen netrpezlivo napĺňajúcich svoje agendy tým, že striehnu na každého, kto sa v dobrej viere dopustí jazykovej neopatrnosti, toho myšlienkového zločinu, ktorý okamžite položí znamienko rovnosti medzi dievčinku v zafúľanej flanelovej košeli, čo sa dobrovoľne stará o opustené psíky a agresívneho študenta učilišťa, celkom bez akejkoľvek nádeje na úspech v živote, ktorý vo fešnej bundičke od arabskej firmy Thor Steinar a v okovaných botách s partiou podobne diagnostifikovaných potmehúdov hajluje po potemnelých uliciach slovenských miest a obcí.

Od tohto momentu by sa tento článok mohol rozdvojiť vo dva celkom odlišné. Ten prvý, mal som ho na mysli, keď som začal písať úvodné odstavce, by sa zaoberal tým, ako vlastne písať o probléme s kriminalitou a asocialitou, ktorou sa vyznačujú rómske komunity typu tej krompašskej (ale istotne nielen oni a nielen rómske). Išlo by o to nájsť taký spôsob, ktorý má šancu veci pravdivo pomenovať a teda môže viesť aj k nejakému riešeniu, ale zároveň autora okamžite neuvrhne do nemilosti politicky korektných záujmových skupín a nespraví z bežného, slušného človeka klasického pouličného fašistu.

Že nájsť taký spôsob písania o rómskom probléme je skutočný píniový oriešok by mohol potvrdiť napríklad Vladimír Palko, ktorý onehdá prišiel s logicky odargumentovanou ideou (netvrdím, že by to niečo riešilo), aby sa štatisticky vyhodnocovala kriminálna činnosť aj podľa etnického pôvodu páchateľov, pričom to formuloval nanajvýš opatrne a nechcel nič iné len zistiť aký veľký, a či vôbec, problém predstavuje rómska kriminalita, poprípade či sa jednotlivé etniká, vrátane toho väčšinového, medzi sebou líšia v počte trestných činov a ich rozsahu prepočítaného na obyvateľa. A že mu to krasoduchovia dali vyžrať, až ho aj mne bolo ľúto, čo už je teda čo povedať, keď mne je ľúto Vladimíra Palka. Pravda, neroztrhali ho argumentami, oni rovno povedali, že ak také niečo chce, je fašista a bolo po diskusii, akoby kolonka  “etnická príslušnosť” v policajnom výkaze bola najväčším zločinom, akého sa skutoční fašisti kedy v histórii dopustili a teda aj definovala rozdiel medzi fašistom a nefašistom.

Takže mi zrazu došlo, že oveľa väčšia sranda bude napísať iný článok. Článok o tom, čo sa asi stalo, že rakovina politickej korektnosti sa rozrástla do takých rozmerov, že tu máme predostreté absurdné pravidlá akýchsi jazykových hier, podľa ktorých je nútený hrať každý, kto sa chce vyjadriť k problematike, nehovoriac o tých, čo by chceli prísť s rozumnými riešeniami. Nie sú síce nikde oficiálne uzákonené, ale môžete byť ktokoľvek a môžete mať ľubovoľný názor alebo návrh riešenia – nezávisle od ich kvality – ak sa spreneveríte ťažkopádnej eufemistickej rétorike, ste okamžite fašista, kotlebovec, bez nároku na vypočutie, akoby neexistoval žiadny rozdiel medzi extrémnym zlom v podobe skutočných kotlebovcov a ľuďmi upozorňujúcimi na to, že v Krompachoch miznú psy v rómskej osade.

Pretože zhrňme si to ešte raz, aby to zaznelo v celej svojej kráse:

Organizácia Sloboda zvierat (mimochodom založená tým istým Ďurkovičom, ktorý založil aj Ľudí proti rasizmu) bola na základe svojej tlačovej správy verejne v masových médiách obvinená z rasizmu a xenofóbie.

Nabudúce dajte niečo o tom, ako sa Spiderman zamotal do siete.

To musí znamenať, že alebo je Sloboda zvierat naozaj rasistická organizácia, minimálne formátu Matice Slovenskej, alebo naši bohumilí salónni súdruhovia v podsúvaní svojej pokryteckej pseudohumanistickej agendy a v rozhodovaní o tom, kto a ako si môže brať Rómov do úst, zašli predsa len troška priďaleko. Či už tie ich pravidlá citlivého narábania s menšinami nie sú troška prekomplikované, keď sa v tom už ani ich rodní, zvieratkami posadnutí, kamaráti neorientujú?

Podstatné je však pripomenúť si jednu vec, ktorá v celom tom hluku uniká našej pozornosti. Nech si banda bruselských eurozmrdov a miestnych, z pokútnych grantov žijúcich povaľačov, čoraz viac  infiltrovaných do nášho každodenného života, myslí čo chce a nech sa oháňa ľubovoľným slovníkom, ktorý si v pote tvárí vymysleli, aby vykázali nejakú činnosť. Títo zdivočelí pionieri politickej korektnosti nepredstavujú žiadny zákon. Síce sa tak tvária, ale sú to len takí angažovaní bojovníci o vlastné bezbolestné prežitie a najdôležitejšie na tom je, že my ostatní ich môžeme mať celkom na háku, tak ako ich môže mať na háku napríklad onen aktuálne bičovaný český poradca Joch. A to hovorím z pozície mizantropa, čo si o masách bežných ľudí a ich schopnost formulovať vlastné názory nemyslí nič dobrého, a z pozície dosť liberálneho človeka, čo si rád robí srandu z redaktorov .týždňa a ich bigotnej upjatosti.

Ak sa niekto chce tváriť, že nevidí rozdiely medzi Kotlebom, Vladimírom Palkom, Slobodou zvierat, poprípade zúfalými obyvateľmi michalovského sídliska, čo si postavili kus plota, aby im asociáli nechodili robiť bordel medzi paneláky a všetkých preto označuje tým istým výrazom “rasista”, poprípade rovno “fašista”, tak je to jeho osobná vec, o ktorej by mal vedieť maximálne tak jeho psychiater a lekárnik. Nech si to skrátka nechá pre seba a prestane organizovať pogromy na každého, kto odmieta s ním zdieľať túto bizarné poškodenie. Bavte sa tým pri vínečku, ale netvárte sa že určujete pravidlá. Pretože ste len extrémni mantinelisti, a vďaka tomu hluku čo robíte, ste na tom s prínosom pre dobro menšín presne rovnako ako tí priaznivci ráčkujúceho učiteľa informatiky s fúzikmi z nemeckého vintage porna, ku ktorým všetkých automaticky prirovnávate.

A ak sa pozriete, čo ste od revolúcie dosiahli, o koľko ste pomohli zlepšiť vzťahy medzi majoritou a menšinami, koľko reálnych problémov ste svojim prístupom vyriešili, poprípade koľko peňazí ste na to minuli, tak možno aj vám napadne (no dobre, nenapadne, ale bolo by fajn keby napadlo), že to bavkanie sa so slovíčkami, neustále hľadanie nových a nových stereotypov a ich nahrádzanie korektnými eufemizmami, osočovanie ľudí o ktorých pozitívnu zmenu v myslení vám vraj ide a nútenie zvyšku sveta, aby hovoril vašim predposratým umelým jazykom, alebo radšej sa na vami určene témy nevyjadroval, očividne nefunguje.

Takže pozdravujte svojich, pozdravujte aj toho Kotlebu, ktorého ste aktívne pomohli stvoriť a nás ostatných nechajte premýšľať, hovoriť a pomenovávať veci tak, ako sami uznáme za vhodné.

Celkové hodnotenie: 5.00 / hlasovalo 7 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.
Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Adam Znášik

O zlatých chlapcoch a Petrovi Saganovi

Discussion on article

72 Comments

  1. PicoBello
    Posted August 24, 2010 at 23:19 | Permalink

    adam, niet co dodat, bez vyhrady suhlasim. amen.

  2. Element
    Posted August 24, 2010 at 23:48 | Permalink

    Mýlim sa, ak si myslím, že celé je to reakcia na holokaust – aby sa už nikdy nemohol opakovať – veď ten sa mohol stať len tak, že sa rozvášnili davy proti etniku, chápem, že je tu rozdiel, keď u židov sa často klamalo a tieto rómske záležitosti sú z veľkej časti realitou, ale to naozaj chceme dospieť k tomu, že ich pôjdeme lynčovať ako arabi svoje neverné manželky? Nie je lepšie riešiť veci s kľudom, systematicky, a nie zbytočne vyvolávať agresiu na oboch stranách? (Týmto nechcem obhajovať tú hlúposť o rasistoch zo slobody zvierat).

    PS. Ešte jedna vec – myslím si, že trocha zavádzaš v tej pasáži o Palkovi, že proti nemu nikto neargumentoval.

  3. xorxee
    Posted August 25, 2010 at 00:07 | Permalink

    zase bude havran exhibovat na humne? to aby som si nasiel slusny slovnik cudzich slov, ten exot si snad ani neodkasle, aby pritom nepouzil 13 terminov, aby bolo vidno, aky je vzdelany a intelektual. dfensa nanho.

  4. riaditeľ zemegule
    Posted August 25, 2010 at 00:14 | Permalink

    len pokoj, budeme to mazať. rovnako keby sa objavili nejakí propáci.

  5. lemuel lemuel
    Posted August 25, 2010 at 00:18 | Permalink

    fajn nabubrele reci, cely “argument” tohto clanku by sa dal zrnut tymto comic stripom od xkcd:
    http://xkcd.com/774/
    hlavne, ze je autor teda taky cool, ze je nad vecou.

    “položí znamienko rovnosti medzi dievčinku v zafúľanej flanelovej košeli, čo sa dobrovoľne stará o opustené psíky a agresívneho študenta učilišťa”

    ale tak samozrejme, rasistami nemozu byt dievcata, tobiz nie vzdelane a citlive, kdeze, rasizmus, to robia len ucnovkari a futbalovi fanusikovia.

    no a este stastie, ze nelinkujete na tie “hyeny netrpezlivo napĺňajúce svoje agendy”, bozechran aby niekto videl, ze neviete citat.

  6. figuurka
    Posted August 25, 2010 at 02:07 | Permalink

    adam, ono to bolo trochu inak. palko chcel tie statistiky zverejnovat, nech ludia vidia. potom, ked zacala trma-vrma, aby sa z toho vykrutil zacal prekvapene habkat, ze co je na tom ich robit? …ale samozrejme, ze to cele bol zamer a zamienka aby sa o nom hovorilo, kedze uz ani pes nestekol.

    kazdemu normalnemu, co si precital par jeho blogov je zrejme ze jeden palko by pokojne mohol byt jednotkou xenofobie, takze tu martyrsku stylisticku hracicku si si mohol odpustit, nezasluzi si to. ten pan si to rozhodne nezasluzi.

  7. PicoBello
    Posted August 25, 2010 at 08:27 | Permalink

    trochu nerozumiem, aky rozdiel je medzi robenim statstik a ich zverejnovanim? resp. aky zmysel by malo ich robit, ale nezverejnovat?

    inak, palka sa ani ja netrham obranovat, dokonca som bol v zasade skor proti tomu jeho navrhu (a urcite nieco bude aj na tom, ze mu slo najme o publicitu).

  8. PicoBello
    Posted August 25, 2010 at 08:29 | Permalink

    takze iny pohlad na vec ako extrem z jednej ci druhej strany nemoze byt?

  9. Kocur
    Posted August 25, 2010 at 09:00 | Permalink

    Yesss!

    .

  10. rooter
    Posted August 25, 2010 at 09:21 | Permalink

    “diagnostifikovaných”
    ?

  11. rooter
    Posted August 25, 2010 at 09:24 | Permalink

    kto/co su propaci?

  12. Kocur
    Posted August 25, 2010 at 09:27 | Permalink

    Co sa ti nezda?

    .

  13. knour
    Posted August 25, 2010 at 09:41 | Permalink

    cele to ekvilibristicke cvicenie ma jeden logicky kotrmelec.
    palka kritizovali aj ludia proti rasizmu, neviem ci to bolo pred alebo po durkovicovi.

  14. Gorthaur
    Posted August 25, 2010 at 09:43 | Permalink

    kocur:
    zrejme by to malo byt: “diagnostikovanych”

    rooter:
    propaci – individua s iq 88 zo stranky prop.sk

  15. Kocur
    Posted August 25, 2010 at 09:48 | Permalink

    AFAIK sa pouzivaju oba tvary.

    .

  16. Gorthaur
    Posted August 25, 2010 at 09:55 | Permalink

    podla slexu (http://www.slex.sk/index.asp) existuje len “diagnostikovať”, nie “diagnostifikovať”

    ked to ako zdroj nie je ok, ake pouzivate – trebars na scrabble? ;)

  17. figuurka
    Posted August 25, 2010 at 10:01 | Permalink

    no podla mna je ten rozdiel v tom, na co to ma sluzit. pokial je pravda, ze potrebujeme tvrde data aby sme sa vedeli zariadit, ze ako veci su a co treba urobit, nevidim velky dovod na to aby sa to zverejnovalo. plne postacuje zber dat pre potreby ministerstiev, policie atd. (pritom to nemusi byt zamerne tajne ale dat zverejnovanie priamo do formulacie navrhu ak jeden z dvoch bodov, hm).

    pokial ale chceme urobit humbug a postvat verejnost tak aby sme ju pre pripadne razne kroky mali na svojej strane, budeme to zverejnovat. len pre uplnost, formulacia bola takato

    “Konzervatívni demokrati Slovenska (KDS) navrhujú, aby boli pravidelne spracovávané a zverejňované štatistiky kriminality, ktorej sa na Slovensku dopúšťajú Rómovia.”
    http://aktualne.centrum.sk/domov/politika/clanek.phtml?id=1188176

    co mne, pri vsetkej ucte ku adamovi, nepripada byt ani “logicky odargumentovanou ideou” ani “formulovane nanajvys opatrne”

    v naslednych rozhovoroch sa palko snazil to nejako prijatelne utriast, coz sa mu asi aj podarilo, vsak zrovnajme s tym ako to formuluje adam (ako si to zapamatal :)
    “aby sa štatisticky vyhodnocovala kriminálna činnosť aj podľa etnického pôvodu páchateľov”

    sak tot, staci si pozriet video
    http://www.tyzden.sk/rozhovory-dna/v-palko-ako-riesit-romsku-kriminalitu.html
    par dni po navrhu
    a video, kde ho este predtym za to kritizuje jeho kamos sebej(ktoreho asi tazko priradit ku ludom, ktorych spomina adam :)
    http://www.tyzden.sk/video-komentare/f-sebej-hruby-omyl-zly-navrh-2.html
    kedze, zjavne aspon raz, u neho prevazilo psychologicke vzdelanie nad fundamentalistickou ideologiou

    oh, ale som sa rozbehol… stop. ani si to tolko nezasluzi. len mi nedalo, ze sa zjavne pre ucel clanku prekrucuje nedavna history. ja s robenim statistik ako takych nemam problem, myslim, ze sa dokonca potichu aj robia. ale s rozostvavanim ludi na ucely zviditelnovania svojich xenohomo a inak fobnych krestanskych agitiek…tak to majstre, tak to pardon! ;-)

  18. onlyme
    Posted August 25, 2010 at 11:11 | Permalink

    “priaznivci ráčkujúceho učiteľa informatiky s fúzikmi z nemeckého vintage porna” … uz chapem preco mi je taky povedomy :-)

    treba si vsak uvedomit, ze sa tu odhora az nadol mohol spominat noname neonacista, lebo o co su nazory tych poskokov okolo neho jemnejse ako jeho? tolko popularity a preco?
    takze preco z neho tvorit ikonu? ano vie pritiahnut davy, ale to vie aj Mojsejova :-)

    takze nabuduce neobvinovat ostatych ako ho aktivne pomahaju stvorit, ale neskromne treba pridat aj seba!

  19. lemuel lemuel
    Posted August 25, 2010 at 11:41 | Permalink

    @picobello lenze tu ani nejde o nejaky “umierneny” nadhlad nad dvoma “extremnymi” poziciami. on len z jednej pozicie, tej antirasistickej, urobil strasiaka (strawman) a toho potom vo svojom “argumente” zlikvidoval. krasa.

    ked tu niekto poukaze na prevladajuce hulvatstvo, rasizmus alebo homofobiu tak je hned oznaceny za “prehnane politicky korektneho” urazenymi malomestiakmi, ktori nedokazu zniest, ze by sa snad taketo nieco mohlo tykat aj ich. nie, ved rasizmus, to robia len ti primitivi vyholeni “z ucnoviek”, to sa predsa nasho snobskeho malomestiaka batrflaja netyka. on je kuul, nad vecou. on ziadne predsudky predsa nema (ani voci ucnovkarom).

  20. romo@lampkin
    Posted August 25, 2010 at 13:10 | Permalink

    presne to ma napadlo ked som cital tu vetu o vyholenych z ucnoviek.

  21. liliana
    Posted August 25, 2010 at 13:13 | Permalink

    ach, ake osviezujuce, ked niekto nazve veci pravymi menami. bohuzial, mam v blizkom okoli niekolko ludi, ktori rastu sami vo svojich ociach na uzasnych a bohumilych ludi, ked maju plnu hubu protirasistickych reci. a este ich za to platia.

    a ten odsek v uvode s bozimi ranami pre slovensko za rasizmus ma nesmierne pobavil.

  22. onlyme
    Posted August 25, 2010 at 14:58 | Permalink

    v podstate nevidim nic v zlom povedat ze kastruju psov hlavne v osadach kde cigani ziju, lebo sa tam premnozuju a v Krompachoch miznu lebo skoncia v hrncoch, co je na tom rasisticke? ked im to chuti, nie je to nezakonne a nemaju zabrany tak coby nie? to su chybajuce zabrany ktore ostatnym ludom chybaju najmenej :-)

    ale na druhu stranu viem pochopit korektnych eufemistov ze sa boja ci sa uz neblizime k nejakej hranici ked vecsine nespokojnych ludi dojde trpezlivost, a teda ci ju potrebujeme testovat …

    pretoze vedia to co vsetci, ze slovensko si tie bozie rany za raszmus zasluzi. povedzme to na plnu hubu, vecsina slovakov sme latentni rasisti, ved nezijeme niekde vo Vatikane ale tu, a vieme co su cigani zac, takze nas cit pre humanizmus dostava dost nafrak (volajme to eufemizmom – skusenost alebo predsudky, nech to nie je sokovy skok)

    a nie sme sami, francuzom sa humanizmus tiez minul, taliani pocituju uz davno jeho nedostatok, to len slovenska inteligencia si mysli ze nespominanim problemov vymizne ich existencia :-)

    takze do nich, korektnych eufemistov! nech nevidime akoze pravdu iba na plagatoch SNS :-) na to sa netreba ohanat ucnovkarmi, kotlebovcami a inymi fetisistami(neskomolil som to?) a srandovnymi figurkami z politickej sceny, lebo taknejak sme sa ani nestrajchli o zaklad celeho problemu. alebo si snad niekto mysli ze tu ide skutocne o to hlupe nalepkovanie?

  23. PicoBello
    Posted August 25, 2010 at 16:06 | Permalink

    to ale zavisi od uhla pohladu: ty tam vidis toho strawmana, ja skor podla mna opravnenu kritiku profesionalnych antirasistov, operujucich umelym newspeakom.

    predsudky a teda aj rasizmus sa tykaju vsetkych, su do istej miery prirodzene a aj prospesne (nevidim, ze by AB tvrdil opak). (predsudok “tvrdy rasizmus a la 88″ je samozrejme picovina ako kazde hrube zovseobecnenie). ale snad je rozdiel medzi rasizmom prop-om kojenym a konstatovanim, ze cigani v osadach pozieraju psiky, kurnik sopa.

    jedine, ze by nepozierali (k tomu by ma potom zaujimal nejaky dokazny material, ze vedome klamu) ;) .

  24. PicoBello
    Posted August 25, 2010 at 16:15 | Permalink

    ok. ako vravim, nemienim ho obhajovat, takze beriem.

  25. Anonymous
    Posted August 25, 2010 at 16:21 | Permalink

    predmetny clanok:

    http://korzar.sme.sk/c/5505449/sloboda-zvierat-tulave-psy-koncia-v-hrncoch-romov-z-krompach.html

    ako kukam, tak kukam, rasizmus tam nevidim. ale dobre: povedzme, ze inspektorka SZ pracuje s dohadmi a klame, potom ale upriamujem pozornost na vyjadrenia primatorky krompach (krompachov?).

    ona je tiez rasisticka?

  26. PicoBello
    Posted August 25, 2010 at 16:29 | Permalink

    anonymný = PicoBello, sorry.

  27. paranoid android
    Posted August 25, 2010 at 17:35 | Permalink

    “ráčkujúci učiteľ informatiky s fúzikmi z nemeckého vintage porna”

    za toto RESPEKT! : )

  28. wlado
    Posted August 26, 2010 at 01:19 | Permalink

    Palko je xenofób? No hahaha, vidím že ňúspíkoši sa objavili už aj tu a s chuťou liepajú tie svoje nálepky.

  29. figuurka
    Posted August 26, 2010 at 03:18 | Permalink

    to picobello
    ok. peace. vsak ten moj mierny oftopik vlastne ani tak nebol pre teba ako pre adama.

    to wlado
    ňúspíkoš? ale ved xenofob je podla mna dost stare slovo a pomerne presne a nijako nie korektne pomenovanie :-)

  30. Anonymous
    Posted August 26, 2010 at 08:32 | Permalink

    pozeram ze skreckom nevenujem patricnu pozornost, takto sa ukratit o zabavu ;-) tak aspon zabavne vstavanie

  31. Lahino
    Posted August 26, 2010 at 08:54 | Permalink

    Pan autor, tvoj nazor zdielam, mi uz lezie na nervy, ked su ludi oznacovani za rasistov, len kvoli opisu veci, tak ako sa v skutocnosti deju. By som bol rad, keby sa veci pomenuvali podla toho, ako v skutocnosti su aby si ludia, ktori ziju na druhej strane republiky uvedomili realitu, aka panuje v Krompachoch a inych miestach. Pretoze rozpravat veci mimo realitiy je pre mna len pokrytectvo. Tak isto by som nemal problem povedat, ze robia bordel aj delfini krizeni s Janom Slotom (ktory toho bordelu urobil vela, viac a este trochu k tomu), keby to tak bolo. Rasista veru nie som, nackov nemam rad, pokladam sa za dost liberalneho cloveka, ale tak nebudem sa tvarit, ze ma cisar nove saty, ked vidim ako mu planda vtak aj s vajcami rovno pred mojimi ocami.

  32. wlado
    Posted August 26, 2010 at 09:11 | Permalink

    xenofob je stará nálepka, ňúspikoši ňou polepia každého, kto nechce ňúspikovať a povie že ciganí žerú psov namiesto toho aby povedal, že “nie je žiaden dôkaz, kto tých psov žerie ale tzv. ľudia majú radi deti a psov a preto by nikdy psa nezožrali, ani svoje milé detičky nenechali obžierať potkanom a už vôbec neposlali kradnúť a žobrať. a keby aj, robia to aj bieli”.

  33. mARTin
    Posted August 26, 2010 at 09:34 | Permalink

    Naozaj je fajn. Snáď len toľko, že podstatnú úlohu v tomto probléme zohráva mediokracia – a tá presahuje problém rasizmu, fašizmu. Zasahuje celú spoločenskú scénu. Médiá v zásade predurčujú témy na diskusiu a vyhraňujú názory. Akýkoľvek odklon od názorov, ktoré to-ktoré médium akceptuje, je okamžite potrestaný.
    Médiá budujú rozličné mémy, ktoré sa tvária nesmierne múdro. Ich blbosťou je to, že sú to mémy a tie bez riadnej dávky demagógie nemôžu fungovať. A tak aj múr postavený obyvateľmi v sebaobrane je prejavom rasizmu.
    A tak platí: buď prijmeš a budeš ďalej šíriť mémy šírené médiami (= budeš rozumný), alebo nahlas odmietneš, a budeš médiami potrestaný.
    No a zo strany novinára? Najbezpečnejšie je akceptovať mém, šíriť ho … a trestať.

  34. Taras
    Posted August 26, 2010 at 10:22 | Permalink

    Myslím, že tu čelíme istým sémantickým ťažkostiam. Byť rasistom nie je nič nezvyčajné a ani nič zlé: rasizmus je podľa mňa rozlišovanie rás a kto nie je slepý, rozlišuje. Povedať, že čierni behajú rýchlejšie alebo že Židia sú dobrí biznismeni (čo nikomu nevadí), je taký istý rasizmus, ako keď poviem, že sú čierni menej inteligentní a Židia zasa vychcaní (čo povedať ktovieprečo nemôžete). Pritom sú to predsa dve strany jednej mince.
    -
    Lenže je niečo iné rozlišovať rasy a hovoriť, že majú odlišné vlastnosti (s čím nemám problém – podľa mňa je to tak) a niečo celkom iné kvôli tomu niekomu ubližovať, urážať, segregovať, etc – to je neprijateľné lebo napriek rôznym schopnostiam sme všetci ľudia a sme si rovní.

  35. Anonymous
    Posted August 26, 2010 at 10:31 | Permalink

    Cierni su menej inteligentni?

  36. Taras
    Posted August 26, 2010 at 10:38 | Permalink

    To netvrdím, hovorím, že je možné, že nejaká rasa je. A ak sa to preukáže, tak predsa nemôže byť rasizmus to nahlas povedať. Ber to tak akademicky.
    -
    Veruže som sa bál, že to zle napíšem a niekto ma zle pochopí…

  37. sodak
    Posted August 26, 2010 at 10:43 | Permalink
  38. figuurka
    Posted August 26, 2010 at 10:45 | Permalink

    hmm. v teeto diskuzi, pokial dobre kukam, pouzivam slovo xenofob v suvislosti s palkom jedine ja. a podla mna v uplne inej suvislosti, nez sa snazis naznacit. ci vlastne, co sa snazis naznacit? nejak som sa v tom utopil. oznacenie palka xenofob je podla teba akoze prilis makke alebo prilis tvrde? which side are you on? :-)

  39. Element
    Posted August 26, 2010 at 10:53 | Permalink

    Len tak pre zaujímavosť, ktoré že to médium označilo ten múr za rasizmus?

  40. Kocur
    Posted August 26, 2010 at 11:13 | Permalink

    Napisal si to zrozumitelne a dobre.

    .

  41. plha
    Posted August 26, 2010 at 11:55 | Permalink

    za posledne dva odseky velky respekt. zasluzili by si mozno samostatny dlhsi clanok.

    lemuelovi (inak mojmu oblubenemu blogerovi, autorovi tu nizsie linkovanemu opacneho pohladu) odporucam poznavaci zajazd po malych spisskych mestach a dedinkach. Som zvedavy, kolko vydrzi obdivovat napriklad Podolinec, kedysi krasne mestecko nemeckeho typu. Moze si ist pozriet aj rodisko Terezy Vansovej, Lomničku. Možno po par minutach zisti, prečo sa Hviezdoslavov Kubín organizuje v Dolnom Kubíne a Vansovej Lomnička v Banskej Bystrici.

  42. Motýľ
    Posted August 26, 2010 at 12:57 | Permalink

    Tak to vidíš, motýlik. Aj tebe sa ušlo. Už aj ty si rasista. Zatiaľ iba rasista. Ty – ochranca všetkého živého aj mrtvého – rasista. Iba preto, že si poukázal na rómsky kanibalizmus. Teda, ľudomil nie si, to je isté, ale kanibalizmus je aj pre teba silné kafé. Neplač! Zvykneš si. Alebo sa vykašleš na slobodu zvierat a založiš slobodu mrakov. Ja som pre zmenu nacionalista, xenofób, extrémista, anti…(fetišista,sionista,…). A osobne sa necítim ani na mizerného vlastenca.
    Teda dobré ráno Batrflaj

  43. onlyme
    Posted August 26, 2010 at 13:06 | Permalink

    WTF? :-)
    slov si tu nakopil mnoho ale rozumies im?

  44. Slovak
    Posted August 27, 2010 at 07:17 | Permalink

    Zachvilu bude rasizmus aj to, ked si clovek zamkne auto. Aby sa nahodou nejaky okoloiduci rom necitil byt diskriminovany.

  45. jozko mrkvicka
    Posted August 27, 2010 at 10:38 | Permalink

    “Takže pozdravujte svojich, pozdravujte aj toho Kotlebu, ktorého ste aktívne pomohli stvoriť”

    nabuduce sa dozvieme ze aj za vzostupom Hitlera su ti co nesuhlasia s autorom.

    naozaj by som sa nechvalil tym ze nechapem palkovych kritikov, ale vystavovat svoju intelektualnu nemohucnost ako hrdinstvo je na slovensku moda.

  46. ---
    Posted August 27, 2010 at 13:46 | Permalink

    Sem to sice nepatri, ale premierkam Merkelovaj a Radicovaje to moc slusi, to ma neaky cas bavi najviac ;-)

    Je pravda, ze keby sa o nom menej hovorilo, nemal by tu podporu, ohlas co ma, ale asi je tazke mat sledovanost aj bez exotov ;-)

  47. Mišo Krippel
    Posted August 27, 2010 at 16:02 | Permalink

    Gratulujem autorovi k výborne napísanému článku. Človek si dnes do úst nemôže ani len vziať slovo “Róm”, a už vôbec nie spojiť ho so slovom kriminalita. Ak použije slovo “cigáň”, niektorí “Rómovia” sa neurazia, lebo sa tak sami nazývajú, ale iní (hlavne tí inteligentní) sa dokážu poriadne rozzúriť a vypustiť z úst to slovo: rasizmus. Automaticky a bez toho, aby si uvedomovali, o čo ide. Rovnako, ako autor použil slovo kanibalizmus, čo mu niěkto vyčítal v diskusií. Autor tým chcel expresívne vyjadriť postoj človeka zo Slobody zvierat k Rómovi jediacemu psa. Pre nich (SZ) je totiž zviera človekom. Respektíve je na jeho úrovni.

    Takže Slováci: Prestaňme stavať súkromné ploty, lebo je to rasizmus, vypustime úplne slová “Róm” a “cigán”, ani o nich nerobme štatistiku. A spíšme petíciu za zavedenie špeciálnej dane špeciálne pre túto skupinu. Určite budú spokojní minimálne tí, čo z vlastnej iniciatívy chodia priamo z Európskeho parlamentu do rôznych nelegálnych osád na Slovensku a vonku reportujú, aký sú Slováci rasistický, necitlivý, zlý a podobne…

  48. onlyme
    Posted August 27, 2010 at 16:50 | Permalink

    to ja som vicital, ale nie autorovi, tomu vycitam vsetko mozne len nie hlupost o romskom kanibalizme … nebolo treba, taku blbost by nenapisal :-)

  49. suky suzuki
    Posted August 28, 2010 at 17:53 | Permalink

    s obsahom clanku sa stotoznuje, prekaza mi vsak to neuveritelne plytvanie slovami. zbytocne stylisticke ornamenty, mlatenie prazdnej jazykovej slamy. to je problem vacsiny autorov na humne, asi sa treba zmierit s tym, ze v 100 vetovom texte na humne je iba 5 viet so zmyslom.
    na druhej strane nevidim dovod odsudzovat romov za to, ze jedia psov. cinania, japonci i korejci to robia tiez a nikto im nic nevycita. rovnako by sme mohli napadnut nase pozieranie krav a svin. keby romovia jedli potkany, prekazalo by to slobode zvierat tiez?

  50. Kocur
    Posted August 28, 2010 at 21:47 | Permalink

    Ad’zbytocne stylisticke ornamenty’

    Raz som cital v Reader’s digest Vojnu a mier. Je to o Rusku.

    .

  51. knour
    Posted August 29, 2010 at 10:52 | Permalink

    je sanca napravit si renome na vypatlancovi lukacovi

  52. steff
    Posted August 30, 2010 at 12:40 | Permalink

    problem nie je len v tom ze degesi jedia psov ale ze jedia psov ktorych kradnu z dvorov slusnych ludi. Trebars ked pred vianocami ukradli mojmu strykovi krasneho bernskeho salasnickeho psa alebo susede fenku zlateho retrievera a o par dni sa vratili aj po jej stenata… nech si pre mna za mna zeru aj kravske lajna ak im chutia ale nech si ich laskavo sami vypestuju…

  53. evik
    Posted August 31, 2010 at 08:17 | Permalink

    suhlasim so steff, je to presne tak, pochadzam z vychodu a viem svoje.
    A este, nemyslim ze je to rasizmus, lebo tyranie prevadzaju aj biely ludia,az na to, ze ich jedia len romovia….takze rasizmus sa tym padom chtiac,nechtiac spaja s nimi…keby psov jedli biely AKO BY STE TO NAZVALI ???

  54. xorxee
    Posted August 31, 2010 at 10:40 | Permalink

    “keby psov jedli biely AKO BY STE TO NAZVALI ???”
    Hody vo Valaskej?

  55. suki suzuki
    Posted August 31, 2010 at 13:55 | Permalink

    pravdepodobne nerozumies rozdielu medzi publicistikou a umeleckou prózou, fikciou a dokumentarnymi zanrami. skoda.

  56. xorxee
    Posted August 31, 2010 at 19:32 | Permalink

    fiiha, skatulky? a to musi byt?
    tymto by som rad poprosil riaditela, aby pri kazdom clanku na hunme bolo uvedene, ci sa jedna o publiistiku alebo umelecku prozu (alebo radsej “pokus o umelecku prozu”, lebo sa zase niekto bude musiet pytat “tomuto vy hovorite umenie?”).
    suki – co keby sme to brali ako volnu a nezavaznu kompoziciu na aktualnu temu?

  57. suky suzuki
    Posted September 1, 2010 at 16:46 | Permalink

    mozno by si si rad precital rozsiahlu umelecku prozu s mnozstvom digresii, casovych pasiem a zdvojenych rozpravacov venujucu sa teme sloboda zvierat versus rasizmus, ale ja nie. mne uplne postacuje vecna informacia, zostavenie za a proti, jednoducha a prehladna argumentacia. retoriky je okolo mna naozaj dost. nepotrebujem sa nou zatazovat aj pri ziskavani jednoduchych informacii. nezavazna kompozicia, ktora bola predvedena, mam na mysli tuto konkretnu – batrflajovu, je predimenzovanou slohovou pracou s mnozstvom zbytocnych viet. zda sa mi, ze viac strohosti by textu neuskodilo, ba priam naopak, pomohlo.

  58. lemuel lemuel
    Posted September 1, 2010 at 17:48 | Permalink
  59. xorxee
    Posted September 1, 2010 at 19:30 | Permalink

    ale potom by to bola dost nuda, nie?

  60. Adam Batrflaj
    Posted September 3, 2010 at 08:13 | Permalink

    LOL!

    howgh!

  61. PicoBello
    Posted September 3, 2010 at 10:24 | Permalink

    veru lol, adam.

    nesmies vyjadrit zovseobecnenie i ked je odpozorovane z praxe (a zhoduje sa teda s realitou) a si si vedomy, ze ide o zovseobecnenie (stereotyp), dokonca nemozes vyclenit ani konkretnu skupinu zo skupiny, kt zovseobecnujes, pretoze akonahle existuje aspon jeden clen skupiny co kriteria, ktore na neho aplikujes, nesplna, si rasista.

    radost zit vo svete bez _akychkolvek_ zovseobecneni, stereotypov.

    niee, toto nie je newspeak, eufemizmy, znasilnovanie vyjadrovania a myslenia, niee. brr ..

  62. xorxee
    Posted September 3, 2010 at 12:19 | Permalink

    skusal som to postnut priamo na tvojom blogu, ale nieco tam blbne, tak skusim takto:
    Priznam sa, debate prestavam rozumiet, lebo je tu privela cudzich vyrazov a ludia sa vyjadruju prilis komplikovane.
    Preto by som sa rad spytal, aby som do buducna vedel – ako ma teda clovek vyjadrit, ze niektori obcania tmavsej pleti zijuci v osade v Krompachoch jedia psy, bez toho, aby bol oznaceny za rasistu?
    Ak su za prejavy rasizmu oznacene vety “Tam je taká rómska časť a psy, brutálne zavraždené, končia Rómom v hrncoch.” a “V Krompachoch Rómovia jedia psov, to je pravda,”, pricom mne moj nezdravy sedliacky rozum hovori, ze je to len strucne a jasne skonstatovanie skustocnosti (a nie invektiva), ako by sa dany fakt dal vyjadrit slovami, bez toho, aby bol clovek oznaceny za rasistu? Vhodne by bolo, aby to potom nebolo na tri A4, najlepsie v jednej vete.
    Vopred velmi pekne dakujem, lebo sa v tom celom fakt stracam.

  63. Samo Marec
    Posted September 3, 2010 at 15:33 | Permalink

    Ano, to by zaujimalo aj mna.

  64. Adam Batrflaj
    Posted September 3, 2010 at 16:05 | Permalink

    keby len za “rasistu”, podla toho čo napísali, už takto zmýšľajúci ľudia nie sú len rasisti, ale priamo “malomeštiacki kokoti”.

    zdá sa teda, že aj v tejto oblasti nastal istý posun:-)

  65. PicoBello
    Posted September 3, 2010 at 16:08 | Permalink

    to sme asi viaceri, sledujem :)

  66. xorxee
    Posted September 3, 2010 at 16:51 | Permalink

    ja som sa neurazil.
    pri citani ueberkomplikovych textov havrana jr. a teraz aj lemuela a reakcii na jeho blogu sa zacinam citit a oznacovat ako “dedinsky chmulo”. po obsahovej stranke potom mozem na seba aplikovat oznacenie “dedinsky blazon”, lebo ten sedliacky rozum, na ktory som bol tak trochu aj hrdy, uz tusim naozaj nepatri do dnesneho sveta.
    takze “malomestiacki kokoti” budu asi nejaki ini ludia, mozno nejaki podozrivi intelektuali.
    este ten maly pekny domcek niekde na dedine keby bol, nech som plnohodnotny dedincan.

  67. sirka
    Posted September 3, 2010 at 18:22 | Permalink

    oHlupáci – do pipi, kto vlastne sú, že rozhodujú o tom čo je a a čo nie je rasizmus. Apropo slovo RASIZMUS je odvodené od slova RASA (mongoloidná, negroidná, europoidná). Tri základné a niekoľko odvodených zmutovaných. Naše cigániska sú etnikom. Nechápem ako mohli Palkov výnimočne dobrý nápad napadnúť a posunúť ho až do medzí rasizmu až fašizmzu. A statné štatistické výskumy, ktoré sa bežne robia nevyčleňujú maďarskú, rusínsku, rómsku a i. skupiny ľudí??? Aj tieto výskumy sú rasistické ???

  68. ---
    Posted September 3, 2010 at 19:19 | Permalink

    Mna zaujima nakolko geny “determinuju” ludi a o kolko vacsi vplyv ma vsetko to co sa stane po narodeni, ak dovolite ;-) Bach mal hudobne geny, alebo to bola “len” kultura prenasna vychovou? A ak to bolo genetickou vybavou, prejavila by sa aj keby vyrastal v nehudobnickej rodine? Canok na objedvanku ;-)

  69. Karol
    Posted September 4, 2010 at 11:54 | Permalink

    Celý ten tvoj pokus o objektívnosť a serióznosť (Contra Batrfláj), by nebolo vhodné komentovať vetu po vete (perlil si statočne), pretože by to zabralo pomerne veľký priestor.
    Prepáč, ale súhlasiť s tvojimi výplodmi možu len nevzdelanci, totálne naivky a obmedzenci. Týmto môžeš oblbovať slabomyselnejšie typy. A možno aj z nich by niektorí pochopili, že práve tu si absolútne presne vystihol ´charakter´ svojho “tragikomického” traktátu:
    [...argumenty sú nesprávne, lebo sú postavené na pojmovej zmätenosti a neporozumení myšlienkam, na ktoré reagujú, a majú zásadné nedostatky v konzistentnosti a koherentnosti.]
    Tak toto je zásah do čierneho (aj toto zaváňa rasizmom :D )! Dokonalý samozásah.

    A ešte k jazyku, milý lemuel. To, ako odborne si vysvetlil pojem eufemizmus, to je fakt na nobelovku:
    ["Eufemizovanie znamená pomenovávanie nepríjemných javov zmäkčujúcimi výrazmi. Teda napríklad výrok "Rómovia jedia psy" sa dá eufemizovať napríklad takto: "Rómovia papajú psie mäsko".]
    Mimochodom, slovo ´absurdný´ nemá len význam ´nezmyselný´, hoci v tvojom prípade sú priliehavé všetky významy a nuansy tohto výrazu.

    A ako ´seriózne´ sa celý ten kompot tvári! :-) )

  70. kompot
    Posted September 4, 2010 at 16:37 | Permalink

    spermobanka ;-)

  71. ---
    Posted September 4, 2010 at 17:01 | Permalink

    alebo este lepsie CS remake Purpurove rieky. To bude ten rasizmus ;-)

  72. někto
    Posted September 21, 2010 at 03:45 | Permalink

    Cikáni ve Švýcarsku.
    Vrátil jsem se ze 6 denní studijní cesty ve Švýcarsku. Je tam také hodně cikánů,ale vidíte na rozdíl u nás jak tvrdě pracují, jak mi Renáta, majitelka 2 hotelů,členka městské rady, u které jsem byl, sdělila.
    Mají tuto motivaci:
    Podporu v nezaměstnanosti jen po odpracování souvisle 5 let bez delšího přerušení.
    Odmítnutí práce – žádná podpora.
    Ztráta zaměstnání vlastní vinou – absence, požití alkoholu na pracovišti -žádná podpora.
    Zničení obecního bytu a státního majetku musí zaplatit a nebo do vězení a tvrdě tam pracovat na uhrazení škody.
    Je s podivem, že pseudohumanisté – Havel (on tam jezdil jako disident v totalitě za spisovatelem Kohoutem, tak to tam musel vidět) a Kocáb nekřičí a veřejně nekritizují Švýcarskou konfederaci, že nechce zadarmo bez odevzdané práce živit parazity.
    A nikdo v rámci Evropy nemluví o rasismu ve Švýcarsku.
    Proto chci, aby ty neoprávněné různé podpory a sociální dávky platily parlamentní strany,když dopustily takovýto stav rasismu naruby !!!!

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks