Humno » Publicistika » .týždeň – protivládnosť odtiaľ-potiaľ3 online.

.týždeň – protivládnosť odtiaľ-potiaľ

Comments 55


V žiadnom inom časopise by som si to hádam ani nevšimol, v žiadnom inom by ma to nepobavilo a o žiadnom inom by som ani článok nenapísal a to minimálne z jedného dôvodu. Žiaden iný časopis totiž tak ostentatívne nedeklaroval svoj odpor ku všetkému, čo sa spája s terajšou vládou a J&T sa s ňou spája ako MC Erik s Barbarou.

Na Slovensku existuje skupina mladých ľudí, ktorí vykazujú aspoň niektoré z nasledovných znakov: žijú v meste, niečo precestovali, niečo popracovali, niečo poštudovali, zaujímajú sa o kultúrny a politický život, volia pravicu, trochu sa aj angažujú, čítajú literatúru a .týždeň, počúvajú rádio_fm, vedia, že Zóna A, Slobodná Európa a Živé Kvety sú tie správne, čítajú  Dorotu Nvotovú v tom .týždni a Hvoreckého, chodia na Wilsonic a Pohodu a tak ďalej a tak ďalej.

Takáto skupina existuje a ja by som do nej mal patriť, lenže s tým dlhodobo mám problém. Volím pravicu a v rámci oného sa aj angažujem, lenže rádio_fm som prestal počúvať kvôli takému zvláštnemu sektárskemu pocitu a aj tak pre mňa akosi stratilo obsah.  Zónu rád nemám, lebo mala skončiť po prvom albume, Slobodka najneskôr po druhom a za Živými Kvetmi sa tiež potrhať nejdem, lebo ma proste jedného dňa začali iritovať a nikdy neprestali. Od Hvoreckého som do konca prečítal jednu knihu, hoci som skúšal všetky okrem poslednej, na ktorú som dobrovoľne rezignoval. Na Wilsonic nechodím, lebo elektronická hudba pre mňa okrem Portisheadu a pár jednotlivých skladieb od náhodných interpretov tiež nemá žiaden obsah a ani na Pohode som nikdy nebol, lebo nemám rád akcie s priveľa ľuďmi. Prínos článkov Doroty Nvotovej pre .týždeň je pre mňa jednou z najväčších záhad slovenského mediálneho priestoru a celý ten .týždeň som prestal čítať pre jeho bohorovnosť, morálku na kľúč a elitárstvo. A klesajúcu kvalitu, hoci toto pokojne môže byť iba môj súkromný názor, ako, mimochodom, aj všetko doteraz napísané.

Aj tak sa tu môžem vyvršovať koľko chcem, ale nepopriem, že .týždeň prínosom je, prinajmenšom k polemike, lebo ho nepovažujem za predĺženú ruku katolíckeho Talibanu, skôr za periodikum s iným názorom. Navyše, taká Hedviga a prípad Cervanová by bez neho boli dávno zabudnuté a odložené a, povedzme si pravdu, občas nám ten .týždeň aj celkom trefne nastaví zrkadlo. A popritom všetkom sa občas prihodí, že nastaví mierne pokrivené zrkadlo aj sebe.

Chcelo by sa napísať, že ten, komu sa do rúk nedostalo zadarmo rozdávané číslo s preškrtnutým Ficom nežije na Slovensku, nie je náš (rozumej voličov zlepenca) alebo je minimálne ignorant. Každému sa dostal a ak aj nie, tuhľa, zhrnutie obsahu v pár vetách: zlý Fico, zlá J&T a vôbec oligarchovia, potom ešte trochu kultúry, Dorota na strane 60 a Mišo Kaščák. Plus neuveriteľný Laco Borbély píšuci o futbale, hoci podľa vety „herná neutralizácia súpera sa uskutočňuje aj prostredníctvom herno-taktického konceptu, ktorý je algoritmickou schémou pozostávajúcou z opakovania rovnakých prvkov.“ by ste to možno neuhádli. Celé jedno číslo kruto monotematické a kruto pravdivé, o tom ani nemá zmysel debatovať.

Všetko to svinstvo je pravda a všetko to tam nájdete vymenované, zhrnuté a podčiarknuté, lenže hop, rovno oproti Lacovi Borbélymu nájdete aj reklamu na Tatry Mountain Resorts, čo nie je nič iné ako jedna z firiem práve v tomto čísle toľkokrát (právom) opľutej J&T. A sme doma, bože, ako sa len tomuto hovorí, žeby nasrať si do huby? Hovorí, ale v kontexte .týždňa to znie predsa len nemiestne, najmä keď vieme, že ak vôbec na Slovensku, čo na Slovensku, na celom svete existuje niekto, kto ešte stále pevne a vysoko drží vlajku aspoň nejakých hodnôt, potom je to práve onen časopis. A ľudia držiaci sa hodnôt si predsa do huby neserú, to je jasné, inak by to predsa znamenalo, že tie nimi deklarované hodnoty sú naozaj len hodnotami deklarovanými.

V žiadnom inom časopise by som si to hádam ani nevšimol, v žiadnom inom by ma to nepobavilo a o žiadnom inom by som ani článok nenapísal a to minimálne z jedného dôvodu. Žiaden iný časopis totiž tak ostentatívne nedeklaroval svoj odpor ku všetkému, čo sa spája s terajšou (verme, že odchádzajúcou) vládou a J&T sa s ňou spája ako MC Erik s Barbarou. Žiaden iný častejšie nepoužíva slovo hodnoty a ani ho nemá tak striktne a nemenne vymedzený. O to viac reklama na Tatry Mountain Resorts vyvoláva trochu trpký, ale inak celkom pobavený úsmev. Asi ako reklama na Majku vo vegánskom časopise. Či to nejako súvisí s Lampou na vieme kým vlastnenej Joj Plus, je zaujímavá otázka, ale dohady sú vratká pôda, na tú sa dnes radšej nepúšťajme.
     

Celkové hodnotenie: 5.00 / hlasovalo 4 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.
Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Adam Znášik

O zlatých chlapcoch a Petrovi Saganovi

Discussion on article

55 Comments

  1. ---
    Posted June 8, 2010 at 23:34 | Permalink

    Je to len inzercia a vyjadril sa k nej uz M. Mojzis, ale ak je pre niekoho cela “elektronicka” scena Portishead, vobec neprekvapuje ;-)

  2. Element
    Posted June 8, 2010 at 23:42 | Permalink

    výstižné, dobre čitateľné a ďalšie pozitívne prívlastky

  3. Marek Straka
    Posted June 8, 2010 at 23:42 | Permalink

    poprosim nedezinterpretovat, myslim, ze napisane je “elektronická hudba pre mňa okrem Portisheadu a pár jednotlivých skladieb od náhodných interpretov tiež nemá žiaden obsah” to su dve rozdielne veci :-) Ergo to znamena, ze ma ziadna ina (az na vynimky) nechytila, nie, ze neexistuje. Ak ma chyti, napisem

  4. ---
    Posted June 8, 2010 at 23:49 | Permalink

    Ved ja rozumiem ;-) a rozumiem tiez, ze tyzdennik s tak “nizkym” nakladom potrebuje inzerentov. Lepsie aj s tou inzerciou ako vobec.

  5. rado ondřejíček
    Posted June 8, 2010 at 23:52 | Permalink

    marek to podľa mňa dobre postrehol. dodal by som, že toť nedávno hríb natieral hammela za to, že pre peniaze hrá na mítingoch smeru. toto je presne to isté. pre peniaze uverejňuje inzerciu subjektu, ktorý kritizuje, nehovoriac o tom že zároveň pracuje v jojke. klasický príklad absencie chrbtice. všetky tie alibistické kydy okolo toho si môžu rozprávať v redakcii, aby im nebolo ľúto, ale na realite to nezmení nič.

  6. ---
    Posted June 9, 2010 at 00:01 | Permalink

    Za peniaze aj od MC Erika robia kampan proti Barbare, Hammel ju podporuje. To je rozdiel.

  7. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 00:06 | Permalink

    Ja v tom rozdiel nevidim. Ak mas totiz tak pevne spate duo ako je tato vlada a JaT, neda sa za peniaze jedneho robit kampan proti druhemu.
    Pricom obchadzame to, ako sa tyzden dlhodobo profiluje – ako casopis, pri ktorom by podobna otazka nemala ani vyvstat, lebo kompromisy nerobia.

  8. juro malicek
    Posted June 9, 2010 at 02:03 | Permalink

    A prečo je to problem? Ak som pochopil clanom spravne, je to o tom, ze .tyzden pise proti tomu, kto zadava reklamu? Ambiciou .tyzdna je reprezentovat nejaky svetonazor proti inemu svetonazoru, problem je, ze oba dotuje ta ista firma?

  9. Dr. Van Nostrand
    Posted June 9, 2010 at 02:27 | Permalink

    Ten priklad s Majku ve veganskom casopise je naozaj treskuvtipny. Vydavatelia veganskych casopisov stoja dennodenne pred moralnou dilemou odmietnut tucne ponuky na reklamy od ludi, ktori su zas taki osprosteni z konzumovania vlastneho produktu, ze sa snazia inzerovat pre cielovu skupinu, ktora si masove konzervy nekupuje.

    Autor ma zjavne problemy rozlisovat priciny s nasledky, ale nevadi. Rubrika “vybrali sme” ho pravdepodobne neminie.

  10. Marek Holeva
    Posted June 9, 2010 at 07:36 | Permalink

    Marek,

    a aj si si trochu zagúglil pred tým, než si spustil tieto jalové znôžky slov?

    Let me google that for you.

    Akcionárska štruktúra k 20.4.2010:
    CONTIGY DEVELOPMENT LIMITED: 18,04816%
    Deutsche Bank Aktiengesellschaft: 13,73228%
    BAXON REAL ESTATE LIMITED 12,00595%
    Tatry mountain resort services, a.s.: 11,95942%
    J&T GLOBAL SERVICES LIMITED: 9,99887%
    J&T BANKA, a.s. OA: 9,93844%
    Poštová banka, a.s.: 9,33001%
    TINSEL ENTERPRISES LIMITED: 8,62872%
    Drobní akcionári: 6%

    (http://www.bsse.sk/Content/SK/Emitenti/emitenti_zoznam.lst/TMR_sj.htm)

    Z týchto údajov vyplýva, že Ja & Ty tam majú podiel okolo 20%. Nie je to málo, ale ani veľa. Ergo situácia nie je ani zďaleka tak kritická, ako by si jeden mohol myslieť z tohto textu.

    Človek sa často ocitá v pozícií, kedy zdravý pragmatizmus prirodzene preváži infantilný idealizmus.

    Z článku, na ktorý reagujem, jednoznačne vyplýva, že si zaujal postoj tzv. “hatera” – a aj si krásne vymenoval, že čo všetko neznášaš – ó, klaniam sa, obdivuhodné.

    Haters gonna hate, preto sa vôbec nečudujem, že ti reklama v týždni na podnik, v ktorom má J&T okolo 20%, vyvolala kadejaké trpké, pobavené a neviem aké úsmevy.

    Ale nedá mi nespýtať sa – aký je ‘obsah’ (dovolil som si použiť tvoje obľúbené slovo) a zmysel tvojho článku? Čo zaujímavé si tým chcel povedať? Ako sa tým zmenil ‘obsah’ týždňa?

    Tvoje trucovanie mi veľmi pripomína kadejakú nezmyselnú kritiku a lá Michal H. Ale – proti gustu žiaden dišputát.

  11. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 08:25 | Permalink

    uprimne, negooglil som, lebo co viem, to si overovat nepotrebujem. Ale teraz som zagooglil a vysledky su nasledovne:Deutsche Bank 13,73%, Postova Banka 9,33%, JaT Banka 9,97%, Swaina Ltd. 10%, Contigy Development Ltd 18,05%, Tinsel Enterprises Ltd 8,63%, Igor Rattaj 11,64%, drobni akcionari 6,7% (http://www.tmr.sk/sk/investorske-vztahy/zakonne-zverejnenia/akcionarska-struktura/ udaj ku 27.5.2010)
    —-
    Tinsel Enterprises je sucastou konzorcia JaT, o tom sa mozes docitat napriklad tu http://www.sme.sk/c/3137939/ekonomika-kratko.html, hoci ked ich meno zadas do googlu, vyhodi ti to prepojenie napriklad aj na Juliasa Rezesa. To je prdel.
    —-
    tu najdes zmienku o tom, ze aj sam Patrik Tkac hovori o Swaina Ltd ako o sucasti konsolidovaneho celku JaT http://ekonomika.sme.sk/c/5395404/byvaly-partner-jt-ziskal-podiel-v-tatry-mountain-resorts.html

    Contigy Development je zas taka pekna firma sidliaca na Akropoleos 59-61, SAVVIDES BUILDING 1st floor, Flat/Office, Nicosia, P. C. 2012, Cyprus, co neznamena nic, ale o cyperskych firmach vieme svoje. Google ju vyhadzuje iba v spojitosti s Tatry Mountain Resorts, inu cinnost akoby ani nevykonavala.

    O Tatra Mountain Resorts Services hovori uz nazov, ale ak si tu http://gojobs.sk/tatry-mountain-resorts-as-150573.html pozries personalne pribuzne firmy, vsetko je jasne.
    —-
    Igor Rattaj je clovekom JaT pre investicie v Tatrach
    —-
    Spolu by som preto na zaklade tohto percento akcii vlastnenych JaT v Tatry Mountain Resorts odhadol na 70% a taky podiel nam, myslim, umoznuje o nich hovorit ako o vlastnikoch.
    Dufam, ze to meni aj tvoj pohlad na clanok a dodava mu to obsah, ktory ti v nom chybal. Vymenoval som v nom, co vsetko nemam rad, ale v tej istej vete zaroven dodavam, ze je to vsetko len moj sukromny nazor, preto by som clanok nenazval hateovaci. V takych sa pouzivaju ine a tvrdsie slova. Skor som len poukazal na vec, ktora ma, ked som si ju prvykrat vsimol, pobavila. Normalne som sa zasmial. A ako v clanku aj pisem, u ziadneho ineho casopisu by to nevadilo ako u zasadoveho .tyzdna. Viac za tym hladat netreba.

  12. steff
    Posted June 9, 2010 at 08:41 | Permalink

    haha.. Marek S. dotrhal Mareka H. s tymi majitelmi TMR ako moj pes vcerajsie noviny..:))

  13. Marek Holeva
    Posted June 9, 2010 at 08:56 | Permalink

    Situáciu som napokon podcenil ja, mohol som si myslieť, že chobotnica J&T má vcelku dlhé chápadlá.

    K tomu hateovaniu – všimol som si, že si napísal, že je to len tvoj subjektívny názor (čo iné by to mohlo byť, všakže). To však nič nemení na fakte, že si skutočne ‘light’ hater – človek, ktorý je neutrálny a ‘open-minded’, zväčša nepíše takýmto spôsobom. Istá skupina ľudí, ktorá vyhľadáva takéto portály a takýto druh humoru, sa na tom sofistikovanom hateovaní zabáva, proti gustu žiaden dišputát.

    V každom prípade – tento (http://www.tyzden.sk/casopis/2010/23/jakabovic-tkac-a-tatry.html) článok si čítal?

  14. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 09:32 | Permalink

    clanok som necital, lebo .tyzden naozaj nepatri k periodikam, ktore si pravidelne kupujem. Precitam si ho, hned ako ho zadarmo spristupnia. Z uvodnika a reakcii som ale vyvodil, co v nom asi je a pokial ide o nazor, pripajam sa k tomu, co tam v diskusii napisal duri78.

    S tymto a aj s hateovanim suvisi toto: povodnym zamerom clanku bolo poukazat na fun fact, ze v podstate cele jedno cislo je monotematicky venovane nadavaniu na niekoho, koho zaroven inzeruju. Dalo by sa to povazovat za mimoriadne sofistikovanu formu anarchizmu, ale k tomu .tyzden velmi sklon nema. OK, tak teraz z toho mame nezamyslany a zaujimavy experiment, uvidime, co z neho vznikne, ja si meanwhile vyhradzujem pravo s nim nesuhlasit.
    Na povodne zamyslany kratky clanok pre nasho kolektivneho autora Hnidopicha sa ale nabalilo niekolko dalsich veci, ktore som potreboval napisat a tak vzniklo toto. Light hater som, ak to znamena, ze som clovek, ktoremu sa nieco paci a nieco nie. Open minded som, myslim si, tiez, ale mam svoje nazory, ktore si v ramci moznosti aj vacsinou dokazem zdovodnit. Niekedy racionalne a niekedy menej, ako kazdy. Neutralny nie som, lebo neutralny clovek je podla mna logicky nezmysel.
    A propos, neviem, ci sa v hateovacich clankoch bezne nachadzaju vety uznavajuce prinos kritizovaneho subjektu. Ja tento clanok za taky naozaj nepovazujem, aj ked uznavam, ze sa mozu najst citatelia s inym dojmom.

  15. PicoBello
    Posted June 9, 2010 at 09:40 | Permalink

    ja to vnimam uplne inak: napriek tomu, ze nejaka tatra neviem co (zda sa napojena na J&T) inzeruje v tyzdni, nemaju problem J&T velmi otvorene kritizovat. to je zaujimave a v mediach zriedkave.

    inak, marek: nevytvaraj si obraz takeho mladeho praviciara a nebudes sa musiet tak vyhranovat voci niecomu co je mozno len nejaka tvoja projekcia.

    ja som praviciar, tyzden citam, radio_fm pocuvam, hvoreckeho necitam, wilsonic a elektronicku hudbu nemam velmi rad, zive kvety mi vela nahovoria, na pohode som bol raz atd atp – kombinacii je milion ;)

  16. Tomáš Gális
    Posted June 9, 2010 at 09:45 | Permalink

    Ďakujem Humnu, že sa v poslednom čase tak venuje .týždňu. K článku len drobný postreh: autor píše, že na Pohode nikdy nebol, lebo nemá rád akcie s priveľa ľuďmi. Lenže hop, rovno nad článkom vidím reklamu na výrobky firmy Garnier, ktorá sľubuje výhru lístkov na Pohodu. Hovorím si, že by to stálo za článok.

  17. liliana
    Posted June 9, 2010 at 09:49 | Permalink

    presne, picobello napisal co si myslim aj ja. tyzden citam , napriek tomu, ze s nim v mnohom nesuhlasim, nvotovu ignorujem, ani hvorecky ma nebavi. hriba radsej tiez preskakujem, lebo to jeho spravodlive rozhorcenie a pocit ze on je jediny spravodlivy a moralny na tom svete a z tejto pozicie moze kritizovat vsetko a vsetkych ma prudi.

    co mi ale dost lezie na nervy je ta ich najnovsia preskrtavacia kampan. niezeby som s nou nesuhlasila ideovo, len sa mi nepaci ten styl – so smrtelne vaznou tvarou a najspravodlivejsim rozhorcenim, bez stipky humoru, uz vidim hriba jak sa mu trasie bradicka od tolkeho hnevu. vrcholom je ako sa stazuje ze mu tu reklamu neuverejnili v telke, aj ked zakon o reklame politicku reklamu nedovoluje inym ako politickym stranam.

  18. paanda
    Posted June 9, 2010 at 09:51 | Permalink

    Na Nvotovu mi nesiahajte, ja sa vzdy strasne pobavim pri citani jej prispevkov:)

  19. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 09:52 | Permalink

    som si isty, ze si uvedomujes nedostatky svojej analogie :)

    Pico, preto som napisal, ze onen mlady praviciar splna “aspon niektore” z uvedenych charakteristik a nie “vsetky” ale inak som presvedceny, ze ista sablonovitost v tej oficialnej slovenskej alternativnej scene existuje :-)

  20. PicoB
    Posted June 9, 2010 at 09:52 | Permalink

    tomas, to veru nie je dobre prirovnanie: humno hromadne nebojuje proti pohode, to je predsa len nazor jedneho z jeho autorov ..

  21. PicoBello
    Posted June 9, 2010 at 09:56 | Permalink

    samozrejme, predchadzajuci pripevok je moj adresovany tomasovi galisovi. sorry.

  22. PicoBello
    Posted June 9, 2010 at 10:06 | Permalink

    isteze, bude, ale sablonovanie radsej prenechaj radsej vselijakym michalom h. ;)

  23. weilin
    Posted June 9, 2010 at 10:17 | Permalink

    TMR sa javi ako trocha modernejsia nebankovka. Teda povodne tak asi nebola planovana, ale ved ktora bola. Ked sa jej teraz jat ozlomkrky zbavuje a rovno na ulici, velku nadej modernym Tatram nedavam. S odstupom casu sa dost hanbili media co robili reklamu BMG a podobnym. Uvidime.

  24. Marek Holeva
    Posted June 9, 2010 at 10:28 | Permalink

    v podstate sa už len slovíčkujeme. Kvázi si myslíme to isté, len používame trochu odlišné pojmy, pretože nemáme totožnú slovnú zásobu.

    S tou neutrálnosťou som to myslel mierne inak. Ja napríklad nemám rád vlašský ryzlink, masy ľudu (v tom sa zhodneme), punkovú ani metalovú hudbu a kadečo iné – len nemám o tom potrebu písať blogy.

    Samozrejme akceptujem to, že mnohí ľudia píšu práve o tom, čo nemajú radi; pretože je to z určitého pohľadu vtipné a nájdu si spokojných čitateľov.

    (Na margo: Dokonca si ani nekupujem týždeň (raz som poslal SMSku – ale boli to vyhodené peniaze, pretože mi poslali kód, ktorým som sa aj tak nedostal k článkom), ich témy a názory ma zväčša príliš neoslovujú.)

    Analógia Tomáša Galisa prirodzene nebola úplne presná, no pravdepodobne tým chcel povedať, že obsah textov a obsah reklám sú dve úplne odlišné súcna (vtipný pojem). Jednoducho sú v tomto zdravo pragmatickí, kým ty si infantilne idealistický (o tom som sa už niekde zmienil).

    Ja napríklad na internete často klikám na kontextové reklamy podnikov, ktoré nemám rád, pretože webstránke, ktorú mám rád, tým prispejem, a podniku, ktorý nemám rád, tým ‘uškodím’. (Predpokladám, že pochopíš, čo som tým chcel povedať.)

    Znovu sa asi budem opakovať, ale zmyselnosť a obsah tohto tvojho textu sa veľmi blíži zmysluplnosti a obsahu Hvoreckého kritiky Alojza Hlinu (ty si to mal našťastie aspoň podopreté pravdivými faktami).

    Nikto z nás by nechcel mať Fica vo vláde, snažíme sa, aby mu to nevyšlo. Keďže sme všetci trochu odlišní, tak používame aj odlišné metódy, ale máme ten istý cieľ.

    Skutočne nevidím žiadny zmysel v aktivitách, v ktorých sa ľudia snažiaci sa o tú istú vec vzájomne kritizujú a podkopávajú. Aký to má zmysel (okrem poškrabkania si ega)?

  25. Marek Holeva
    Posted June 9, 2010 at 10:34 | Permalink

    V konštruktívnej kritike, ktorá chce obohatiť kritizovaného, samozrejme zmysel vidím.

    Toto však bola len obyčajná kritika pre kritiku, nič viac.

  26. figuurka
    Posted June 9, 2010 at 12:10 | Permalink

    celostranova reklama TMR na poslednej strane bola (1x?) uz v tomto cisle
    http://www.tyzden.sk/casopis/2010/18.html
    tema tyzdna, predavaju sa… citam, citam moralitky o tom ako haraju vsetci za penaaze (tam jest napr aj ten hammel, rado), listujem, listujem a tot, celostranova reklama na TMR! skoro som sa zadusil od smiechu! :-) ))

    o tom ako ozajsky funguje svet to vypoveda viac, nez sumar vsetkeho, co hrib and co. kedy napisali. o mantineloch ich vlastnej zasadovosti detto.

    a mimochodom, vidi v tom aj niekto iny okrem mna krasnu paralelu ku fungovaniu krestanskeho nabozenstva a cirkvii, tolko opornych pilierov (nie len) casopisu? :)

  27. knour
    Posted June 9, 2010 at 13:17 | Permalink

    tatry tak skoro sain moritz nenahradia, silny hrac do diery prachy nenasype a zahojit sa na niekom treba.

  28. knour
    Posted June 9, 2010 at 13:19 | Permalink

    tu nvotovu by som aj prekusol, ale ten prijebany fotbal na x stranach je privela

  29. onlyme
    Posted June 9, 2010 at 13:26 | Permalink

    z uvedeneho profilu som bol len 2x na Pohode, ale rad sa hlasim do tejto skupiny

    .tyzden som na zaciatku pokupoval tony, mylel som to ako charitu, podporim ich, mozno z toho nieco bude, ale prestal som, videl som ze ten zaciatocny rozjazd sa nikdy netransformoval do stavu ktory pokladam za normalny

    casom mi zacalo vadit ze niekolkostranove clanky su prilis rozvlacnene, niektore sa oplatilo precitat a ine boli len prazdne mladenie uz pomlatenej slamy :-)

    casom aj forma a dokonca aj ten smradlavy papier mi zacali vadit, v piatok som sa pri eskalatore vyhol aj tomu zadarmo :-)

    na druhu stranu argument s J&T sa mi zda “len” ironicky, nenalepkoval by som ich tym terminom o srani a hube ktory neznasam a kazdeho co ho povie by som rad nechal uvedenou cinnostou obdarit :-)

  30. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 14:00 | Permalink

    hlavne v podani Laca Borbelyho suhlasim stopercentne. Nechapem, ako to mohlo vobec prejst do tlace. Ved to je casopis, nie odborna publikacia a ten clanok bol absolutne necitatelny.

  31. rooter
    Posted June 9, 2010 at 14:01 | Permalink

    tolka riesenica.
    ale ze vysiel novy prielom a hysterka obnovila sluzby musim zas informovat ja :]

  32. xps
    Posted June 9, 2010 at 15:04 | Permalink

    tie borbelyovske texty su nahodou velmi zabavne. hlavne v tom, ako sa da pisat o futbale a pritom to citatel ani nespozna.

  33. rado ondřejíček
    Posted June 9, 2010 at 15:14 | Permalink

    tak ono, v .týžni sú ochotní tvrdiť že merčiak je výborný komentátor, prečo by potom nenechali písať borbélyho?:-)

  34. KoscejNesmrtelny KoščejNesmrteľný
    Posted June 9, 2010 at 15:42 | Permalink

    je to trochu divné, s tou reklamou v týždni, to sa musí uznať. ktovie či tam nie je nejaká dohoda kvôli lampe a joj a tak ďalej, bla bla…
    Napriek tomu si myslím, že týždeň je jediný časopis na slovensku, ktorý sa dá čítať. Síce to je tam priveľmi cítiť kadidlom (copyright Breiner), ale to sa dá prežiť a kydy Dorotky treba ignorovať.

  35. Gorthaur
    Posted June 9, 2010 at 15:59 | Permalink

    nvotovu by si bez problemov prekusol. doslova

  36. Alfi
    Posted June 9, 2010 at 16:28 | Permalink

    Autor rozhodne nie je hater ale obyčajný pozér – veď ako inak sa už dá úsúdiť z toho škatuľkovania hneď v úvode článku?
    Volím pravicu, Živé kvety nepočúvam (ten spev mi trhá uši), na Pohodu chodím, Slobodnú Európu nemusím, _FM počúvam, .týždeň čítam, Hvoreckého nemusím, elektronická hudba, to je tak široký pojem a Atlantický oceán, veď aj nový Müller stavia na elektronike, takže… ako ma táto zmäť má charakterizovať?

    Ono je to typické správanie mladíka v puberte, vzbura proti systému… súhlasím ale s názorom nižšie, je obdivuhodné, že .týždeň v pohode kydá na zadávateľa inzercie (a rozhodne nie malého) – či si myslíš, že typický čitateľ týždňa bude teraz vo veľkom investovať do TMR, najmä ak je známe, ako sa J&T správa k drobným akcionárom??

  37. Marek Straka
    Posted June 9, 2010 at 17:25 | Permalink

    ak pozer znamena, ze mam na nieco nazor, tak potom pozer som. Inak pre mna zaujimanie poz nema velky zmysel, najma preto, ze na Humno pisem pod pseudonymom a teda zaujatie akejkolvek pozy sa minie ucinku, ktorym by mal byt (zrejme) obdiv okolia. Nie, ono to naozaj poza nie je.

    Neviem, ci skatulkujem, skor som len napisal, ze “existuje skupina mladých ľudí, ktorí vykazujú aspoň niektoré z nasledovných znakov” a ty si mi to vlastne sam potvrdil:-)

  38. Miso
    Posted June 9, 2010 at 17:42 | Permalink

    O com by sa na Humne pisalo, keby toho .tyzdna nebolo?
    A preto: Hrib, Sebej, Hanus a spol. piste ten .tyzden, prosim, lebo inak Humno skonci!

  39. ulu
    Posted June 9, 2010 at 23:59 | Permalink

    sa tu bavime akoby na slovensku vychadzalo mracno tyzdennikov, a pritom je tu len ten tyzden (a este extra plus ale ten je len pre inu kastu)

  40. Slavo Svajka
    Posted June 10, 2010 at 07:21 | Permalink

    Co na toto povedat.

    Do tejto skupiny patrim. Tyzden citam (uz menej), nezavislak velmi nie som , Zive Kvety mam rad velmi, Zonu a Slobodku velmi nie, chodim na Pohodu, Hvoreckeho necitam, takmer vobec necestujem, Radio Fm je pre mna nepocuvatelne. Ale aj tak sa do tej skupiny hlasim. Ked teda uz su tie skupiny.

    Osobne to vidim presne naopak. Je to mozno jedine medium na Slovensku, ktore bez problemov pise proti zadavatelom reklamy a vzhladom na par situacii v lampe si dovolim tvrdit, ze ludia v tyzdni su jedini, ktori dokazu otvorene zvozit aj vlastnych zamestnavatelov.

    Ale myslim, ze je dobre, ze je tu taka kritika, podla mna to v tyzdni mozno aj riesili, no mozno je to len nasa predstava, ze Hrib vrazi do obchodneho oddelenia a zvozi ich tam, ze preco predavaju reklamu TMR.

    Aleeeeeee. Pruser tohto clanku je uplne inde.

    Ked idem pisat moralisticky clanok, ze niekto sa nechova dost moralne a zaroven sa pod tento clanok nepodpisem vlastnym menom, je to hanba. Nehnevaj sa Velka Hanba. Stokrat vacsia hanba, ako reklama na TAM. Uroven Brana Ondrusa.
    A zvlast je to hanba vtedy, ked pre nich pisem a beriem za to peniaze. (nie kritika je hanba, ale chybajuci podpis)

    No a este nieco. Kazdy moze mat nazor aky chce a tak je to dobre. Ale v jednom sa fatalne mylis. Na Pohode by sa Ti pacilo fest, to som si isty. Ani ja nemam rad vela ludi, ale toto je proste Sex noci svatojanskej. 3 dni, pocas ktorych zijes na inom Slovensku. Svet, v ktorom by sme chceli zit; medzi ludmi, ktorych by sme chceli denne stretat.

    Prajem vsetko dobre.

  41. sam12
    Posted June 10, 2010 at 09:29 | Permalink

    Ahoj,

    neviem ci si si vsimol na ich stranke ako kritizuju, ze v dnesnom demokratickom zriadeni im TA3 a tusim Markiza odmietla uverejnit reklamu, kde celebrity preskrtaju Fica. To by bolo nasratim si do huby kebyze oni toto skritizuju, ale samy budu cenzurovat reklamy.

  42. okata
    Posted June 10, 2010 at 14:21 | Permalink

    jojo, presne toto mi napadlo.

  43. violetx
    Posted June 10, 2010 at 14:21 | Permalink

    este sa patri dodat, ze J&T ma hlavne a predovsetkym velmi dobre vztahy s KDH a to uz vela rokov! ved len bratislavske mestske kadehacke zastupitelstvo im darovalo pozemky za stovky milonov eur… staci si spomenut na kauzu PKO, alebo skandalozne nevyhodnu vymenu pozemkov medzi mestom a J&T. oboje prebiehalo v rezii KDH s podporou SDKU a zvysku … Zobrazit vícebratislavskej pravice. treba ocean naivity, aby niekto veril ze J&T nebude ked nebude Smer. tym zabudlivesim mozno treba este pripomenut, ze dzejentizacia tatier zacala uz za vlady Mikulasa Dzurindu.

  44. huba
    Posted June 10, 2010 at 15:36 | Permalink

    juj, to je prevratna myslenka, ze by sa tyzden nemal kupovat. na slovensku este nikoho ineho nenapadla.

    uz len cakam, kedy pridete s myslenkou, ze ani humno by sa nemalo citat.

  45. Domased
    Posted June 10, 2010 at 17:37 | Permalink

    kde media budu inzerovat bez politickych faktorov a inzerenti budu inzerovat v mediach bez ohladu na politicku orientaciu medialnych subjektov. Ekonomicke faktory by mali prevladat nad politickymi. Oboma smermi.

  46. samuel
    Posted June 11, 2010 at 21:56 | Permalink

    niekto otvorene napisal to, co ja (mozem odprisahat, ze aj spusta mojich znamych) uz viem davno, len to este nikto nedal do takejto trefnej formy. Marek Straka velmi presne vypichol najvacsie slabiny .tyzdna. Priznam sa, zo zaciatku som si ho pravidelne kupoval, teraz ho len tak prebehnem na webe.
    Len skratka. Nvotovu uz vobec necitam, to je cista katastrofa, jej z tej Indie uz total j*be. Dalsie propagovane prisernosti – Wilsonic, Zive kvety, Muller. Vacsinou silna propagacia tazkeho diletantstva, casto zaobalovana do tzv. alternativy.
    Kusnierik sa vo svojej neuveritelnej amaterskosti, hudobnej nevyspelosti a samolubosti straca a utapa sam v sebe. Neuveritelne. Aj ked clanky uz odideneho Laca Lucenica boli trochu akademicky chladne, netrepal hluposti o nicom, a presne vedel, o com pise.
    Pardon, ale Balik by mal zacat navstevovat logopeda, alebo nech radsej len pise, aj ked tie jeho Zive kvety… Za vsetko hovori ucinkovanie v CT, relacia Ladi-neladi, kde sa uplne vazne jeden z hud. publicistov pyta Lucie Piussi: “…a neuvazovala ste o navsteve hlasoveho pedagoga?”

    Vdaka za clanok, u mna boduje!

  47. samuel
    Posted June 11, 2010 at 22:13 | Permalink

    k Marekovi Holevovi a jeho komentaru:
    “Skutočne nevidím žiadny zmysel v aktivitách, v ktorých sa
    ľudia snažiaci sa o tú istú vec vzájomne kritizujú a podkopávajú.”

    Zrejme si necital pozorne. M. Straka kritizuje mnohe veci (opravnene), ale ta kampan so skrtanim Fica mi pride skutocne prilis teatralna, az infantilna. Iba zopar protagonistov to urobilo na urovni ked zurivo neskrtali, ale s humorom a inteligenciou odmietli fica, napr. M. Lasica (dal len elegantnu bodku za Ficom). Este sa dal aj F. Freso ked akoze zabijal muchy na Ficovom portrete.

    Okrem toho, M. Straka sa, co sa tyka ´snahy o tu istu vec´, vyjadril dost jasne:
    “Celé jedno číslo kruto monotematické a kruto pravdivé, o tom ani nemá zmysel debatovať.”
    V tomto smere – ziadne podkopavanie.

  48. Leftism
    Posted June 13, 2010 at 14:02 | Permalink

    Dobry clanok, suhlasim s autorom. Ja osobne som uplne stratil chut citat .tyzden, ked som videl Hribove video o tom, ako obhajoval ten utok amikov na civilistov v afganistane, ci kde to bolo…To bol teda grc :(

  49. Robur
    Posted June 14, 2010 at 11:02 | Permalink

    Ak by nezverejnili reklamu TMR, ako by mohli kritizovat ostatne media za neuverejnenie prot-ficovskej agitky, ktora sama bola reklamou? Ale je pravda, ze dvojstrankova reklama LS-HZDS v Plus 7 dni mi tiez vyrazila dych…

  50. dievcatko
    Posted June 15, 2010 at 16:57 | Permalink

    ja som prestala citat Tyzden odkedy /a to je uz dost dlhu dobu/ viem, ze Hrib zije s dievcatom, ktore by mohlo byt jeho dcerou…
    no fuj…

  51. Bajaja
    Posted June 27, 2010 at 11:31 | Permalink

    tiez sa musim priznat, ze .tyzden citam coraz menej. Nielen kvoli klesajucej urovni celeho casopisu, ale aj kvoli jeho “hodnotovemu rebricku”, ktory mi stale menej vyhovuje.
    Okrem ineho, skuste spocitat uvodniky pana Hriba (inak vsetky trefne, kriticke, priame a odhalujuce), v ktorych nema pichnute ritovlezecke oslavne vety na Palka s Mikloškom. Pripadne aj o tom, ako im bolo ublizene tak zo strany KDH, ako aj nas vsetkych. Nech uz je temou uvodnika cokolvek, chvala na spominanych dvoch panov tam musi byt vzdy! Naozaj netusim, preco tym dvom musi Pišta v jednom kuse lizat rit aj s vajcami, ale vadi mi to.

  52. Ondrej Kováčik
    Posted June 30, 2010 at 13:21 | Permalink
  53. Akim
    Posted July 1, 2010 at 10:39 | Permalink

    je fenomen… strasne texty, takmer necitatelne, brutalne dlhe vety a clanky typu “ja som…” no dakujem pekne..

  54. dusa
    Posted July 4, 2010 at 17:47 | Permalink

    co sa tu vsetko clovek nedozvie, napriklad ze Portishead je elektronicka hudba.

  55. prst!
    Posted July 25, 2010 at 16:32 | Permalink

    najlepšie zrkadlo dokázal .týždňu nastaviť Žurnál (r.i.p.) inak sa v rámci fungovania tohto časopisu s patentom na pravdu rokmi moc nemení. aj keď sa mu nedá uprieť istý prínos, neustále ukazovanie prstom okolo seba a tematická zacyklenosť je do očí bijúca. čítať úvodník je hazard s vlastným zdravím a kušnierikov hudobný rozhľad končí za druhou zákrutou (asi ani on nepovažuje portishead za elektroniku). nvotovú a kaščáka ani nekomentujem.
    to samuel: dávať mullera a živé kvety do jedného vreca s wilsonicom je diletantstvo ,)

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks