Humno » Publicistika » Stop testovaniu drog na Merčiakovi!8 online.

Stop testovaniu drog na Merčiakovi!

Comments 92


Pri každom góle slovenskej reprezentácie prechádza Marcel Merčiak podozrivými zmenami jeho, inak pokojnej, osobnosti. Existuje vážne podozrenie, že neznáma skupina ľudí na ňom testuje účinky zatiaľ neznámych drog. Táto nekalá činnosť musí byť okamžite zastavená!

Marcel Merčiak /zdroj: www.stv.skMarcel Merčiak je očividne dobre vychovaný, vzdelaný, slušný a decentne pôsobiaci mladý muž. Ešte aj na futbal, kde dodržiavanie etikety nie je dnes už až tak prísne kontrolované, chodí vo vyžehlenej košeli a fešáckom tmavom obleku vhodne doplnenom vkusnou ružovkastou kravatou. Skrátka elegán, miernej, skôr konzervatívnej povahy, úctivého vystupovania a pokojného, kultivovaného verbálneho prejavu.

Živí sa neľahkým chlebíčkom televízneho športového komentátora. Neustále sleduje dianie vo svete futbalu, aby nás potom počas dní D, keď nastane bitka o priazeň vrtkavej futbalovej šťasteny, oboznamoval s dianím medzi svätyňami na zelených kobercoch, ušliapaných udatnými modernými gladiátormi, čo im v hrudiach bije kus toho futbalového srdiečka. Svoju prácu vykonáva zodpovedne, so všetkým pátosom prináležiacim človeku, ktorý pred národom zastupuje takú váženú a dôležitú inštitúciu ako je trojjediná Slovenská televízia.

O to hrozivejšie je zistiť, že aj profesionál takéhoto formátu sa môže stať obeťou nečistých praktík zákernej narkomafistickej loby. Jej bossovia sa v honbe za neustále novými narkotikami nezastavia absolútne pred ničím a to, že Marcel Merčiak je jednou z ich najvýznamnejších ničnetušiach obetí sa dá zistiť vždy, keď sa futbalový pámbožko zmiluje a umožní našim reprezentantom dať gól.

Dovtedy normálne komentujúci občan, vo všetkých charakteristikách vyhovujúci obrazu štandardne triezveho Marcela Merčiaka, sa zrazu zmení na horkokrvného umasteného Brazílčana argentínskeho pôvodu, komentujúceho piatu minútu nadstaveného času v zápase dvoch znepriatelených faviel, čo v eufórii zo vstrelého gólu popustí uzdu svojho latinskoamerického temperamentu, máva farebnými slipami, jediným zázračným pohybom vytrhnutými spopod ošatenia vydeseného spolukomentátora, divoko skáče okolo slinami pretekajúceho mikrofónu a revúc z plného hrdla „gól“ si so všetkou vrodenou i vypestovanou nepríčetnosťou vydrapuje chlpy spoza fľakatého, slnkom vyťahaného tielka kanárikovitých farieb. Tento stav, kvôli ktorému sa pani Merčiaková už nejeden raz strachovala o duševné zdravie svojho syna, našťastie trvá len niekoľko krátkych sekúnd. Nech ho spôsobuje čokoľvek, účinok odoznieva s opätovným rozohratím lopty, poprípade, ešte skôr, hneď so žltou kartou pre Hamšíka aj s jeho putovnou výstavkou prác Stredného odborného učilišťa tetovačského v Banskej Bystrici.

Vtedy už je Marcel Merčiak opäť sám sebou a pokračuje vo vecnom komentovaní, akoby si ani nevšimol krajne neprirodzenej premeny, ktorá sa s jeho osobnosťou pred malou chvíľou udiala. To len diváci doma pri obrazovkách cítia v tom dozvuku niečo hrozivo podivného, akoby vám za chrbtom stál Václav Bevelagua a spomienky naberú živú bolestnosť, len čo sa slovenskej zbornej znova zadarí a na Marcela zasa sadne ten zrádnik, navlas rovnaký, ako pri prvom góle. Bojím sa pomyslieť, čo by nastalo, ak by sme v takom dôležitom zápase dali viac gólov, ako by to ťažko skúšané telo jedného z prvej stovky našich najlepších majstrov športovej vravy zvládlo, keď už po druhom bolo zrejmé, že mu toľké šoky nerobia dobre na hlasivkách, nehovoriac o tom, že v jednom momente začal čosi mlieť po východniarsky, čo je jednak bez titulkov proti jazykovému zákonu a jednak jasným príznakom hroziaceho mozgového poškodenia. Ale zistiť maximálnu znesiteľnú dávku, i to môže byť jeden z cynických zámerov oných tajomných zlých ľudí stojacich v pozadí celého neľudského experimentu.

Odpoveď na otázku, ako sa neznáma droga ku Merčiakovi dostáva a ako je mu aplikovaná, tak aby sa jej hysterická extáza (akože nenápadne) prejavovala vždy len po strelení gólu, ostáva záhadou len dovtedy, kým sa človek nezapočúva do prejavu Merčiakovho spolukomentátora zastupujúceho odbornú futbalovú obec. Bez debaty, on je tou piraňou nasadenou do rybníka, samozrejme za pomoci významných úplatkov naprieč celou štruktúrou STV, od najvyššieho vedenia, cez športovú redakciu až po posledného technika, vo vlastnom konečníku pašujúceho testované vzorky do útrob dokonale zabezpečeného štadióna.

Práve prejav spolukomentujúceho Lešického je slabým miestom v celom pláne, ako v praxi uveriť účinky nových drog pred ich uvedením na kľúčové trhy v Dúbravke a vo Vrakuni. Nikto, kto ten zápas aspoň jedným krátkozrakým okom aj pozerá, nemôže uveriť, že ho tam posadili pre jeho schopnosť priniesť vecné, prínosné a rozumne formulované postrehy k prebiehajúcemu zápasu. Lešický hrá s nimi, to je jasné už z toho, ako sa vždy po góle odmlčí, pretože musí zmerať Merčiakov tep, dilatáciu zreničiek, zvýšenie potenie pokožky a ďalšie dôležité údaje, ktoré zapisuje do prineseného formulára, zatiaľ čo Marcel zovretý v ťažkom tešiacom sa kŕči s vycerenými zubami a divoko rozvibrovanou uvulou bojuje o svoj holý život. Tiež si všimnite, že vždy krátko po góle dáva Lešický ešte viac od cesty, ako normálne.

Vzhľadom k tomu, že repre to momentálne celkom ide a počet strelených gólov je pre zdravie Marcela Merčiaka mimoriadne nebezpečný, vyzývam k okamžitému zastaveniu akýchkoľvek ďalších pokusov na jeho osobe. Okrem toho to v tej televízii vyzerá fakt divne. Ak tie nové štofy naozaj potrebujete testovať na niekom priamo v obraze, pokračujte s Evou Mázikovou tak ako doteraz, ale Merčiakovi už dajte pokoj. Nechcete hádam, aby sa na prenosy z JAR vrátil Mryglot?

P.S. A keďže som človek moderných technológií znalý, hneď som aj ustanovil skupinu na Facebooku. Môžete sa do nej pridať.

Celkové hodnotenie: 4.33 / hlasovalo 6 ľudí

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.
Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Adam Znášik

O zlatých chlapcoch a Petrovi Saganovi

Discussion on article

91 Comments

  1. PicoBello
    Posted September 7, 2009 at 00:02 | Permalink

    rado, rado, zase si mi radost sposobil :D

    trojjedina STV :D
    mryglot & mazikova :D :D

  2. vyzehelny puk
    Posted September 7, 2009 at 07:59 | Permalink

    Ten odsek zacinajuci sa slovom “dovtedy” je genialny:) Hned mam lepsiu naladu aj ked je pondelok rano.

  3. xorxee
    Posted September 7, 2009 at 08:40 | Permalink

    ten opis merciaka v extaze ma skoro zabil.
    pamatam si, ako po tom, co sme vyhrali MS v hokeji, robil vstup z namestia, tusim v BB a ked dokecal a myslel, ze uz nie je v priamom prenose, zadelil stavnate “DO PICI!”, potmehud jeden.

  4. db
    Posted September 7, 2009 at 08:45 | Permalink

    rofl

  5. db
    Posted September 7, 2009 at 08:57 | Permalink

    a schvalne ci si zrata kolkokrat vyslovil, a so zjavnym potesenim, meno Övrövö.

    ja hej, bolo to 594 alebo 595x.

  6. zanardi
    Posted September 7, 2009 at 09:18 | Permalink

    Aj mne sa muž zdoveril, že ten Merčiak sa mu nezdá, ale keď si prečíta toto, tak sa nebude zdať ani on sám sebe.

    Bohovské.

  7. vyzehleny puk
    Posted September 7, 2009 at 09:39 | Permalink

    Nepamätáte si niekto ako sa volal taký komentátor, nerobil dlho v STV, stále mi chodí po rozume, Štefánik, Miklášik, mal taký preduchovnelý jemný hlas , niečo podobné ako ten srandovný kňaz Hlinka a také poetické zádery púšťal: …lopta si šepkala s brvnom… alebo …áno, áno aj mamička Soňa sa prišla pozrieť na svoju ratolesť… ?

    To bola podľa mňa prvá obeť testovania drog:)

  8. burgund
    Posted September 7, 2009 at 10:20 | Permalink

    Tomášik

  9. breveg
    Posted September 7, 2009 at 10:59 | Permalink

    opat krasa a lahoda pre oko. celkom si ma rado zmiatol, aj by ma zaujimalo co si o jeho komentovani realne myslis. podla mna je jasna jednicka na slovensku a ja sa z tych jeho osialov, kedze patrim k podobne postihnutym, velmi vytesujem…

  10. rado ondřejíček
    Posted September 7, 2009 at 11:27 | Permalink

    nuž, myslím si, že slavo jurko je lepší a bosák jednoznačne najlepší.

  11. breveg
    Posted September 7, 2009 at 11:50 | Permalink

    no hej, v tomto mas urcite pravdu, ale momentalne na slovensku a vo futbale je jednotkou, mne sa zda. staci sledovat tych pricrmndavacov co sa motaju okolo, ako napriklad toho co spovedal zemana. aj ked ten holohlavy co beha po ploche a zbiera intelektualciny tiez je sympos. mna to ako to preziva tesi, da sa mu verit, nie je to lacne. ale kazdopadne, velmi pekne si spracoval ten vdacny namet :)

  12. vyzehleny puk
    Posted September 7, 2009 at 12:46 | Permalink

    Jasné, dík, skleróza si nevyberá, ešte toť som si vedel spomenúť a dnes ani za nič.

    Ktovie čo je s ním teraz.

  13. rooter
    Posted September 7, 2009 at 13:26 | Permalink

    ved staci nesledovat sport a je to.

  14. PicoBello
    Posted September 7, 2009 at 14:17 | Permalink

    tomasik, to bol naozaj iny exot.

    mna tam teraz rozculoval extremnym sposobom ten mladas co vyzera ako skrecok a zuby sa mu beleli ako z reklamy :/

    btw, neviete ako sa vola ten trtko s riedkym polostrapatym ucesom nabok, ktoremu tam krivi(lo) usta a specializoval sa na hokej (moderoval aj relaciu s nasimi majstrami sveta po MS 2002 a myslel som, ze z neho hodim tyku)?

  15. vyzehleny puk
    Posted September 7, 2009 at 17:35 | Permalink

    Nemyslis nahodou toho, co medzi tretinami odchyti nejakeho neboraka akoze na rozhovor a potom skonstatuje: “Na zaciatku prvej tretiny ste sa trapili, no potom ste vyrovnali hru so superom.” vtisne mikrofon pred tvar spoteneho hokejistu prave schadzajuceho z ladu, ktoremu sa este pari z prilby a ten povie: “Hej.” (vsak co ine na taku otazku).

    Tak to je Robert Barat, podla mna jeden z nedocenenych talentov, viac nez dostojny nastupca Ivana Ninaja a Mareka Mryglota:) http://www.stv.sk/spravodajstvo/redakcia/barat-robert/

  16. PicoBello
    Posted September 7, 2009 at 22:14 | Permalink

    nie, nie, toho nemyslim. ten moj je taky petdesiatnik a teraz rozmyslam ci to nahodou nie je ten, co nie tak davno umrel. idem guuglit.

  17. PicoBello
    Posted September 7, 2009 at 22:18 | Permalink

    guugl je mocny pan :)

    nie, nie je to milos kovac, ktory umrel ale stanislav stefanik: http://www.stv.sk/spravodajstvo/redakcia/stefanik-stanislav/

    zloba najvecsia medzi komentatormi :/

  18. maťo
    Posted September 7, 2009 at 22:59 | Permalink

    Nevie, čo tu všetci riešite, Merčiak je konečne dobrý komentátor, ktorý vie, o čom hovorí a prežíva zápas, podľa mňa je super.

  19. PicoBello
    Posted September 7, 2009 at 23:25 | Permalink

    aj ja povazujem merciaka za celkom dobreho moderatora, ale viem ocenit aj takyto satiricky fejtonik :)

  20. miso
    Posted September 7, 2009 at 23:30 | Permalink

    clanok ma pobavil ale nesuhlasim :) ) podla mna je to mile ked zareve “goooooool” :) lebo tak robime vsetci :) ) skoda ze som nemohol pocut komentar s cr lebo som bol na tehelnom poli :) )

  21. cistahlava
    Posted September 7, 2009 at 23:35 | Permalink

    Vysvetlím.
    Stano Šesták je odchovanec Tatrana Prešov. Preto po šarišsky, po Šestákovom góle. Bol to taký osobný odkaz.

    Ale vzniklo to ešte v predchádzajúcom zápase s Českom na Letnej (http://www.youtube.com/watch?v=GMXUOGta1bM).

    Šesták dostal loptu v pokutovom území … Merčiak: “Prihraj Stanko, prihraaaaj” … a Stanko neprihral, ale strelil gól … góóóoóóóól … Merčiak sa mu následne ospravedlnil slovami “Stanko, dobre ši zrobil, dobre ši zrobil” (titulky: Stanko, dobre si to urobil [kvôli jazykovému zákonu :) ]).

    Takže tam má korene to “mletie po východniarsky” a popravde mi to ani trochu nevadí. Je mi to sympatické (aj keď nie som šarišan).

  22. peter
    Posted September 8, 2009 at 02:16 | Permalink

    mat tvoje ego a tvoje problemy, tak svet by bol paradicka…
    trosku som vsak nepochopil podstatu tohoto clanku, co bolo jeho zamerom?
    zosmiesnit merciaka?
    len preto, ze zapas preziva viac, ako je tebe mile?
    no neviem, kazdy ma na sportoveho redaktora ine naroky…a ak by som si uz mal vybrat, tak urcite radsej jurka, ako bosaka, ten podla mna nema stavu.

  23. Slavo
    Posted September 8, 2009 at 04:54 | Permalink

    perfektne… Esteze som dnes v office sam, to by si spolupracovnici mysleli, ze na tych drogach som aj ja, jak som potrapil branicu. Marcel je podla mna jednicka na SVK, ale prezivanie tych golov by si naozaj mohol natrenovat trochu onakvejsim sposobom. Inak, ak by ste chceli spoznat druhu tvar M.Merciaka, kedysi STV odvysielala jeho diplomovu, alebo inu pracu o tenise. 45 minut tak koncentrovanej nudy, ze aj Receptar by mohol zavidiet….

  24. vinco
    Posted September 8, 2009 at 07:13 | Permalink

    marcel to preziva fakt uprimne … ale mas pravdu ze jeho vzorom su asi brazilski komentatori … pamatam ked sme spolu v 94-tom pozerali spolu na intraku na mlynoch finale MS, v ktorom brazilia vyhrala na penalty, on ako velky fanusik brazilie sa po tej poslednej penalte rozplakal od stastia a vrieskal ako sialeny … :-)

  25. Drejon
    Posted September 8, 2009 at 07:16 | Permalink

    v zostrihoch ktoré bude vysielať STV donekonečna bude počuť iba slovo góóóól presne tak ako tomu bolo pri hokejistoch. Inak by nekričal len tak pre nič za nič.
    Ešte že nám alternatívu vždy ponúkne niekto z Čiech.

  26. vyzehleny puk
    Posted September 8, 2009 at 07:54 | Permalink

    Jaaaj Stefanik, jasne, mali mi napovedat tie vykrucajuce sa usta:) Ten je tiez husty. Uz ked niekedy robi rozhovory s hracmi mi pride taky ulisne servilny, ale uplne najviac sa to prejavi, ked je v zabere s nadriadenym. Prednedavnom robil na stadione nejake otvorenie ci co, na ktorom nieco odovzdaval generalny riaditel STV, to bolo jak vysielanie z obdobia totaca, keby neboli na lade a nebal sa omrzlin, tak pred nim klaci, usta mu krivilo do grimasy, co mala predstavovat usmev… rektalny alpinizmus v priamom prenose:)

  27. xorxee
    Posted September 8, 2009 at 08:31 | Permalink

    ktovie, ci s tym teraz, po aplikacii jazykoveho zakona, nebude musiet prestat.

  28. duch abum
    Posted September 8, 2009 at 08:50 | Permalink

    Čítať takýto zbytočne dlhý a úplne humoruprostý článok bolo zabíjanie času.
    Dalo sa to napísať troma vetami a aj tak by som s tým nesúhlasil.
    Konečne sa našiel komentátor, ktorý rozumie tomu čo robí, dobre dávkuje informácie, nepresadzuje sa príliš ale tak akurát, vie prejaviť emócie tam, kde majú byť (korešponduje to s mojou náladou po strelenom góle) a vie byť aj vtipný (šariština).

  29. nic v zlom
    Posted September 8, 2009 at 09:36 | Permalink

    Fuha, to musel byt dolezity zapas, ked ho pozeral aj RO. Asi uz starne a mozno si aj pivko otvoril, alebo bol dokonca na stadione a v sluchadlach mal komentatora.:-)

  30. nic v zlom 2
    Posted September 8, 2009 at 09:41 | Permalink

    RO na slovensky futbal nechodi predsa, a pivko dostat v tu sobotu v meste bol dost velky problem :-)

  31. nic v zlom
    Posted September 8, 2009 at 10:18 | Permalink

    2 (08-09-2009 10:41:40): Doteraz sa tak tvaril, ze nepozera, nechodi, irituje ho, takze asi fakt len doma: RO v sietovanom tielku rozvaleny v kresle, v lavej ruke corgon, v pravej ovladac od magio boxu aby si freneticky vykrik Gooool mohol zopakovat, a este raz, a este raz. Samozrejme nie aby si vychutnaval gol, ale aby hladal dokazy nekalych praktik. :-)

  32. nic v zlom 2
    Posted September 8, 2009 at 10:29 | Permalink

    RO odhaluje drogovu siet v slovenskej televizii, to je chvalihodne, aj ked Marcel Merciak je len obet tejto celej drogovej masinerie

  33. socer
    Posted September 8, 2009 at 10:38 | Permalink

    Ak som správne pochopil, tak autor chcel poukázať na, podľa mňa, nenormálne komentovanie zápasu. A ja súhlasím ! S tým zavíjaním góóóóóóóóóóóóóóóóóóóóól, to Merčiak poriadne prehnal. Nebolo to ani zaujímavé, ani vtipné a o prirodzenosti sa vôbec nedá hovoriť. Keby nebol koniec zápasu, Merčiak by kričal doteraz. Futbal sleduje dlho, asi o ňom niečo aj vie, ale jeho komentovaniu chýba prirodzenosť. Čím to asi bude? Podľa mňa, riťolezectvom. Snahe byť zaujímavým. Jeho a úroveň našich komentátorov a redaktorov športu na STV, dotvára obraz druhého komentátora, ktorý robil rozhovory. Ako sa volá neviem, a ani vedieť nechcem. Prítomnosť Lešického? Nehodné pol slova.
    V takýchto chvíľach vzdávam vďaku za slobodu a možnosť si prepnúť napr. českých športových komentátorov. Ich kvalita a prirodzenosť je na vysokej úrovni.

  34. Bobó
    Posted September 8, 2009 at 11:30 | Permalink

    Konečne viem, kto v upútavke na STV tak vyrevuje “góóóól” ako nepríčetný. Nezávisle na tom, čo si myslia niektorí diskutujúci (“revanie tam patrí, on pržíva emócie”), nech je jasné: k profesionálovi emócie nepatria, je to prejav amatérstva. Podobne ako v spravodajstve pri nejakom úmrtí, keď zrazu Ďurianová (s obľubou to robila Vadkerti) alebo Bartošíková zrazu vykriví ksicht takmer do plaču a odfňuká, že niekto zomrel.
    Pozri si CNN, diletanti.

  35. dvere do kredenca
    Posted September 8, 2009 at 15:05 | Permalink

    Nerozumiem preco vam vadi to ze Merciak krici pri gole tak ako krici. Dlhe gooooooooooooool nemoze byt prejavom neprofesionality, ved i profesionalni hraci sa raduju z golov roznymi, niekedy i netradicnymi sposobmi. Urcite uprednostnim zapas komentovany p. Merciakom, ako jeho kolegami z CT, prave vdaka ktorym vzdy prespim cely zapas, nakolko ich “profesionalny” komentar ma vzdy unudi k smrti :-D A Bobó, suhlasim s tym co si napisal o tej Vadkertiovej a spol., to skutocne nepatri na obrazovky, kedze su moderatorky, lenze suvis s Merciakom to nema, pretoze on je komentator, ktoreho ulohou je glosovat, komentovat, hodnotit, a nie nudne a monotonne popisovat, co sa deje na ploche ;-) Moderator a komentator su dve rozdielne ulohy ;-)

  36. osemnoha
    Posted September 8, 2009 at 19:34 | Permalink

    na CNN davaju prenosy futbalovych zapasov?
    nejak som si nevsimol…ty profik.

  37. rag
    Posted September 9, 2009 at 02:19 | Permalink

    to tak vyzerá, keď sa nejaká buzna dostane náhodou k sledovaniu športového prenosu. Čože sú to za blázni, keď sa naháňajú za kusom kože?? A prečo ten reportér tak reve? Presne ako moja babička.
    Keď nerozumiem, čo znamenajú emócie v športe, tak o tom nepíšem, pán distingvovaný!!!

  38. majormajor
    Posted September 9, 2009 at 07:23 | Permalink

    je to ubohosť ale na slovensku po slovensky

  39. Milan Valo
    Posted September 9, 2009 at 11:43 | Permalink

    Rado, o mesiac hráme so Slovinskom. Za mikrofónom bude opäť Merčiak, možno nastúpi aj Kokot a naše mužstvo možno opäť strelí gól. No to bude srandy do popuku. Určite si to nenechaj ujsť. Ale hlavne o tom nezabudni znova napísať nejaký “vtipný” text. Taká príležitosť sa už opakovať nebude. To by fakt bola škoda nevyužiť.

  40. PicoBello
    Posted September 9, 2009 at 14:12 | Permalink

    heh, vidim, ze pospolita slovac ma zmysel pre satiru :/

  41. Element
    Posted September 9, 2009 at 15:01 | Permalink

    Že “emócie v športe”

    A že kto je tu buzna :) )

  42. SKT
    Posted September 9, 2009 at 17:07 | Permalink

    Nie aby bol rád, že Slovensko má špičkového komentátora pre futbal (stačí sa len pozrieť na tú tragédiu, ktorú si musíme vytrpieť pri hokejových prenosoch: NIŇAJ!).

    Merčiak je perfektný, presne ako má byť. Závistlivý bezvýznamný blogger sa môže dať spláchnuť.

  43. rado ondřejíček
    Posted September 9, 2009 at 17:52 | Permalink

    ňiňajova neschopnosť ešte nerobí z merčiaka špičkového komentátora.

    merčiak používa tie najhoršie komentátorské klišé, nie je ani troška vtipný a okrem toho má tieto neprirodzené výbuchy. nie je to veru špičkový komentátor typu jaromíra bosáka.

  44. činčila
    Posted September 9, 2009 at 19:19 | Permalink

    Keď tak pozerám na niektoré z posledných reakcií, zisťujem, že nielen náš pán premiér nevie, čo je to humor. Aj medzi futbalovými fanúškovcami má veľa prenasledovateľov.

    Naozaj je také ťažké, vedieť si zo seba urobiť srandu?

  45. mato
    Posted September 9, 2009 at 21:54 | Permalink

    rado perfektny text, hned som sa aj pridal do skupiny :) ))

  46. bratislavcan
    Posted September 10, 2009 at 08:25 | Permalink

    Ad: Bosak
    Odporucam pozriet si Bosakov komentar k 1. ceskemu golu v sobotnajsom zapase so Slovenskom. Pobavilo ma to ale urcite by som netvrdil, ze toto je prejav spickoveho komentatora.
    http://www.youtube.com/watch?v=WWVm13FzxFw

    Ad: Smerciak
    Ano, je pri streleni golu premotivovany ale inak ma celkom slusny prehlad o hracoch, prinesie zakulisne informacie a pocas zapasu sa nenudim. Zatial co pri Bosakovi su caste sekvencie, kde len vymenuva mena hracov, ktory su prave pri lopte.

    Inak, samotny fejton o testovani drog ma pobavil :)

  47. rado ondřejíček
    Posted September 10, 2009 at 09:17 | Permalink

    áno, bosák profesionál. jeho komentovanie prvého českého nemalo ani tretinu z toho afektu ako merčiakove góly a keď si pozrieš aj zvyšné tri, tak vidíš jasne ten rozdiel. bosák komentuje pred ľudí, merčiak strháva pozornosť na seba a na svoje nezmyselné, neuveriteľné vrieskanie.

    a včera s írmi to bolo ešte o kus horšie, a aj ten jurkemik tam bol ešte zbytočnejší ako lešický.

  48. Taras
    Posted September 10, 2009 at 12:11 | Permalink

    Futbal v slovenskej telke som nevidel ani nepamätám, ale dnes som si pozrel zostrihy na youtube a musím povedať, že Merčiak ručí jak strelený jeleň až z toho bolia uši. Pochopím to tak raz za kvalifikačný cyklus keď dáme v nastavenom čase gól a zabezpečíme si tak v poslednej chvíli postup.
    -
    Čapka som mal síce vždy radšej ako Bosáka, ale tie jeho hlášky sú nezabudnuteľné. “To byl pane zákrok! Tak ten bych nepřál ani nejlepšímu příteli mé ženy!”

  49. Maco
    Posted September 10, 2009 at 12:18 | Permalink

    Už dávno som sa tak dobre nepobavil !
    Samoška, je to v prvom rade veľmi dobrý fór, ale niečo na tom pravdy bude. Komentár Marcela Merčiaka je niekedy tak slizko uhladený, že musí prísť zákonite šok ako pri uši drásajúcom reve Tarzana, čo chce vlastne svetu oznámiť, kto je tu teraz pánom. Nie opice, levy /hráči, ale on sám.
    Závidí tak trochu hráčom, že on sám do vienka ten der nedostal? To sa k jeho navonok distingvovanému prejavu nehodí. Navyše sa nemôžem zbaviť dojmu, že celý ten jeho komentár je dosť kŕčovitý, neprirodzený, žiadna snaha o pobavenie diváka trefnou hláškou do vlastných radov. Talent od Boha nedostal, má ale snahu v každom momente priniesť nejakú informáciu,nielen komentovať ako sa lopta posúva, to treba oceniť. Preto je dnes najlepší komentátor v STV, ostatní mu veľmi nekonkurujú.
    Poučenie pre Marcela: skús byť trochu normálny a rozvážny. Inak nám pripadáš ako nechcená reklama v prestávke slabého filmu, ktorá zobudí a ešte viac znechutí…

  50. Sisa
    Posted September 10, 2009 at 12:51 | Permalink

    Myslim, ze na tohto komentatora nema ani Merčiak. Zapas Paraguaj : Argentína. http://www.youtube.com/watch?v=6tjFU3NGeNw

  51. Sisa
    Posted September 10, 2009 at 12:53 | Permalink

    v tom linku treba zmazat tu medzeru pri konci a pojde to. :)

  52. Laco
    Posted September 10, 2009 at 14:21 | Permalink

    >Komentár Marcela Merčiaka je
    niekedy tak slizko uhladený… kŕčovitý, neprirodzený

    Suhlasim, mam podobne pocity. Okrem toho je maximalne tenzny, citit z neho neuvolnenost. Ta jeho intonacia hlasu je stale napnuta akoby bol v neustalom strese. Ako keby bol na konkurze na komentatora a za nim stoji komisia odbornikov a profesionalov, a on sa trasie aby ho stoj co stoj vyhral.
    A ak to ma byt akoze snaha o akesi udrzanie napatia atmosfery, tak je to je uplne zle, neprirodzene, neprofesionalne.
    Ja ho prave kvoli tomu nemozem pocuvat. Radsej prepnem na CT. Chcem si zapas uzit v prijemnej domacej atmosfere, nie v neustalom umelom napati, ktore vytvara moderatorov afektovany hlas. Ale zaroven sa snazi tvarit zdrzanlivo a profesionalne. A potom pride gol a nasledny Tarzanov rev. Povedzme, ze prirodzene by to bolo ako tak vtedy, ak by taky streleny (zato ze je streleny gol, nemusi byt aj on) bol pocas celeho zapasu, podobne ako juhoamericki komentatori, co je u nich prirodzene a pri ich temperamente normalne.
    Skoro kazdy zapas ma svoj prirodzeny vyvin – stupa, graduje, vrcholi, klesa, opat stupa, a tak podobne a dokola. Merciak je vsak ako neuroticky verklik (sice nabity spustou informacii, co je jeho plus) s monotonnou intenzitou. Ale pri gole zacne ziapat ako kolotocarske reproduktory. Z extremu do extremu.

  53. fan
    Posted September 10, 2009 at 18:36 | Permalink

    ze ja ho nikdy nepocujem kricat “Gooool”
    to bude asi tym, ze kricim s nim :p

  54. jaro
    Posted September 10, 2009 at 18:46 | Permalink

    pekne verbalne cvicenie, ale nie je skoda energie? ze komentator krici gol napodobnujuc juhomarickych kolegov – to nie je tema. desmod hej, to bola tema, lebo sa tvaria ze robia pop, ale v skutocnosti robia odpad. komentator robi show, je si toho vedomi a nijak to ani nemaskuje.

  55. vali
    Posted September 10, 2009 at 22:22 | Permalink

    RO, vdaka :) skvely a zabavny text.

  56. kiko
    Posted September 11, 2009 at 21:18 | Permalink

    Ondrejicek,Ondrejicek…slaboduchy pokus a humor..konecne ma aj Slovensko sikovneho moderatora a ty nezatazuj svojimi kydmi okolie..si len prehnane vtipny,alebo sa o to snazis,ale radsej teda pozeraj krasokorculovanie,pripadne sachy,ked nechaped,co su emocie..Marcel,komentuj ako doteraz,tresime sa na tvoje bonmoty..a pan Odrejcik si najde snad aj nejaku poctivu pracu,kde sa bude moct odreagovat..

  57. pralyn
    Posted September 11, 2009 at 22:44 | Permalink

    Trápne…konečne nejaký komentátor, čo futbal prežíva tak ako fanúšikovia a niekto si z toho bude robiť žarty. Osobne ma veľmi potešilo, keď kričal “goooool”, inak keby ste si niekedy zapli slovenský rozhlas, tam to prežívajú ešte viac a je to fajn :P

  58. rag
    Posted September 12, 2009 at 03:06 | Permalink

    Úplne presne to vystihol fan. Normálni fanúšikovia futbalu všade na svete nevnímajú, či komentátor kričí pri góle viac, či menej, lebo predsa kričia s ním! Ale trtko, ktorý sa k pozeraniu futbalu dostane iba vtedy, keď mu to tam prepne jeho manželka (lebo ide o zápas, ktorý pozerá celé Slovensko), ide tu na druhý deň vypisovať, ako hu strašne iritoval komentátor, lebo si dovolil zápas aj prežívať!

  59. Laco
    Posted September 12, 2009 at 09:20 | Permalink

    Ty, a tebe podobni vobec nepostrehli a absolutne nepochopili o co kraca.
    Ak by takto teatralne pri gole ziapal, ako zmyslov zbaveny, napr. Gabo Zelenay (politika v tomto pripade ide bokom), bolo by to uplne v poriadku, pretoze on tie emocie neskryval pocas akehokolvek zapasu. Prezival kazdy zapas naplno, bol zivelny, na nic sa nehral, obcas to aj prestrelil, ale mal prehlad, bol vtipny, pohotovy, komentoval maximalne uvolnene. Aj ked niekomu jeho styl nemusel vyhovovat, spontanne prejavy boli unho uplne prirodzene, pretoze on spontanny bol. Nehral sa na uhladeneho, superprofesionalneho komentatora bez emocii, ako Merciak.
    Merciak je monotonne strnuly, citit neustale napatie a neuvolnenost, bez akehokolvek temperamentu. Skratka – studeny cumak.
    Dobre to vystihol Maco:
    “…celý ten jeho
    komentár je dosť kŕčovitý, neprirodzený, žiadna snaha o pobavenie diváka…” snaha o akoze distingvovany
    prejav, s naslednym odtrhnutim sa z retaze, s neludskym revom Tarzana, pri strelenom gole.
    Btw, ak by slo o finale majsrovstiev sveta, tak mu to odpustim. :-) )

    Podla mna v clanku neslo o kritiku jeho technickej pripravenosti a erudicie, ale neadekvatnu reakcie pri gole, vzladom na jeho fadny a nemastno-neslany prejav pocas zapasu, z emocneho hladiska.

  60. rag
    Posted September 12, 2009 at 19:32 | Permalink

    Laco: a čo ak to napätie v jeho hlase napovedá, že on ten zápas aj ozaj vnútorne prežíva, ale snaží sa ovládať, lebo napr.pri boji o loptu v strede ihriska sa už vôbec “nepatrí” (v stredoeurópskom prostredí) zvyšovať hlas :) Ja som si totiž nejakú kŕčovitosť nevšimol. A že je studený čumák, to už je úplná blbosť. Ty si nepočul v posledom období napr.nejakých českých futbalových komentátorov? Sú odborne na výške, o to sa nejedná, ale sú to typické studené čumáky.
    Dlhé roky, po Polákovom odchode, sme v našich TV počuli buď naozaj kŕčovitých komentátorov, ktorých plynulosť reči pripomínala preskakujúcu LP-platňu, alebo to boli takí, ktorých očividne futbal nebavil a vedeli o ňom menej ako Laurinec. A ja som rád, že tu máme konečne komentátora so solídnymi znalosťami aj prehľadom a ktorý dokáže v zápase aj prejaviť radosť, najmä keď sa jedná o možno ďalšie desaťročia neopakovateľnú šancu byť na MS.

  61. Laco
    Posted September 13, 2009 at 12:22 | Permalink

    Ten studeny cumak, to beriem, nie je to vhodne vystihujuce. Chcel som tym len vyjadrit Merciakovu hlasovu ´neintonaciu´.

    “…napätie v jeho hlase napovedá, že on ten zápas aj ozaj vnútorne prežíva…”

    Ano, prave to neustale ostinato v jeho hlase je neprijemne ( a nielen pre mna, ako citam, aj pocuvam ine nazory), az znervoznujuce.
    Zapas s Irskom som pozeral na CT, ale nedalo mi, ak uz sa bavime o Merciakovi, a pozrel som sa na to ako komentoval nas prvy gol. Ako by som ti to… proste, na mna posobi rusivo, jeho sposob komentovania mi nerobi dobre, je mi vyslovene neprijemny.
    http://korzar.sme.sk/c/5011512/fantazia-severne-irsko-slovensko-02-01.html
    To vzdy pritomne napatie v jeho hlase, ked takmer neustale ostava na jednom uziapanom tone (a to nemyslim na vykrik goool, ale na nasledny koment) ma len utvrdilo v tom, ze som urobil dobre, ked som si vybral ineho komentatora. :-)

  62. misxo
    Posted September 13, 2009 at 22:37 | Permalink

    Citil som sa dost trapne, ked som tie zahrane emocie pocul na vlastne usi a som rad, ze nie som sam. Mal som taky ten pocit, ako ked sa z neviem akeho dovodu hanbim sam pred sebou. Cely clanok som dufal, ze nezabudnes na Mareka, som rad, ze si nezabudol.

  63. Romi
    Posted September 18, 2009 at 10:17 | Permalink

    Kazdy normalny futbalovy fanusik v tejto situacii preziva goly reprezentacie rovnako. Je ubohe, ze nejakym tajtrlikom teraz zacnu vadit oslavy nasich golov a zacnu o tom pisat blogy a zakladat skupiny na facebooku. Rado Ondrejicek, vylesti si okuliare, naprav si kockovanu koselu a spytaj sa maminy ci jej mozes ist pomahat s pecenim, ale nevypisuj somariny na internete. Je mi z teba trapne.

  64. GeeeLPee
    Posted September 26, 2009 at 18:52 | Permalink

    Uplne hovadiny trepes. Ked som kukal ten futbal tak som ho ani raz nepocul hulakat kedze som ja krical s rodinou este hlasnejsie a dlhsie co je podla mna normalne pre kazdeho odusevneneho fanusika ktory miluje futbal a fandi nasej repre presne aj ako pan merciak. Cize uplne suhlasim s prezivanim jeho emocii… Toto mohol napisat len nejaky absolutny antifanusik a pocitacova kocka, radsej chod zase hrat wow alebo cs a futbal nechaj pre ozajstnych chlapov. Diki moc

  65. manny
    Posted September 30, 2009 at 10:51 | Permalink

    GeeeLPee, napisal si to velmi presne, ten clanok pisala nejaka slecinka, co o sporte nema ani sajnu a futbal videla z rychliku pri trati :) Merciak je konecne spravny komentator v STV, ktory tam roky chybal.

  66. Petar Popangelov
    Posted October 6, 2009 at 08:57 | Permalink

    Merčiak bol možno dobrým komentátorom v časoch keď robil sparinga takým “esám” ako boli Mirkovia Michalech a Tomášik. Medzi takými dementmi on vyzeral ako svetlý prísľub, že do budúcna sa hádam pri sledovaní športu nenas*rieme ako obvykle. Bohužiaľ, zostalo len pri prísľube. Keď sa z neho po odchode uvedených blbov stal futbalový komentátor No.1 v STV, úplne plynule prevzal všetky neduhy spomínaných pánov a stal sa z neho jeden uslintaný somár, ktorý dookola trepe naučené frázy (krásny futbalový moment, mali by sme…., bolo by dobré…) a v prípade, ak sa našim farbám darí priblížiť sa k bránke súpera, zvyšuje intenzitu svojho hlasu až do hrdelného neprirodzeného ryku, a to aj keď na ihrisku sa v tom čase ešte nič nedeje. Kedysi sme sa smiali, aký je ten Záruba blbec, keď pri góle jačí ako zmyslov zbavený a teraz to máme aj u nás. Hrôza. Je to utrpenie a márne čakám, kedy sa bude dať prepnúť zvuk tak, že budem počuť len ruchy z ihriska. Zápas SR-ČR som musel pozerať na ČT2, lebo som nechcel od jedu rozkopať svoj relatívne nový a obľúbený televízor. Ja osobne od komentátora chcem počuť predovšetkým mená futbalistov okolo lopty. Nepotrebujem od komentátora počuť žiadne kecy, čo by kto mal robiť, čo by sudca mal alebo nemal pískať, ani to, že ktosi uniká po krídle a už vôbec nie, že po ľavom krídle. Takisto prehnané fanúšikovanie (je to jedno či slovanu, alebo reprezentácii) je úplne nechutné, takpovediac až servilné.
    Všetko vidím a o tom, čo by kto mal urobiť si spravím obraz sám. Na to, aby sa komentátor púšťal do nejakých priebežných hodnotení alebo zábavných vsuviek, treba mať trochu talent (Marcel je bohužiaľ v tomto smere bez talentu), jednoducho nie je každý komentátor ako Bosák. Zároveň by si mal komentátor uvedomiť, že on nie je hlavná postava zápasu, to je veľký prešlap nielen komentátorov ale aj moderátorov rôznych pseudo zábavných programov. Doporučujem MM trochu posledovať iné televízie, napríklad Nemci na SAT1 komentujú futbal úplne v kľude, uvádzajú mená hráčov a veľmi veľmi stručne komentujú dianie na ihrisku. A pritom tam dávajú z ligy majstrov len futbal, kde hrá minimálne 1 nemecké mužstvo. Tak to má byť!

  67. kamilsan
    Posted October 6, 2009 at 12:01 | Permalink

    Tento článok je úplne hlúpy, pokiaľ to písal človek, ktorý má rád šport. Mám ale pocit, že toto písal človek, ktorý o športe a emóciách v ňom nevie nič a ak vôbec pozerá nejaký šport, tak možno tak curling a podobne nudné druhy športov. Dlhé roky sme tu mali komentátorov, ktorý 90 minút komentovali jedným a tým istým spôsobom, nedávali na sebe poznať žiadne emócie. Konečne je tu komentátor, ktorý dáva jasne najavo svoju radosť – veď i fanúšikovia pri televízoroch, či už v domácnostiach, alebo v pub-och si pri góle našich reprezentantov idú priam vykričať hrdlo….tak prečo by to nemal robiť on, mal by len sucho poznamenať, že sme práve dali gól?…..keď sme boli majstrami sveta v hokeji, tak takéto prejavy radosti u komentátorov nikomu nevadili.

  68. manny
    Posted October 6, 2009 at 16:20 | Permalink

    kamilsan, mas pravdu. Ked takym znudenym citlivkam, ako Rado Ondrejicek alebo Petar Popangelov vadi zapal pre sport u komentatora, nech si stisia zvuk. Najlepsie ale spravia, ked si prepnu na Fashion tv, tam budu mat strucny, pokojny komentar diania na mole :)
    Ako moze niekomu vadit fandenie komentatora v pripade reprezentacie?!? Mne je to ukradnute, ci sa Nemcuri raduju alebo neraduju, v nasich koncinach sa v TV vzdy v hokeji aj vo futbale reprezentantom fandilo a fandit bude, suchari sa s tym budu musiet zmierit.

  69. komentator
    Posted October 8, 2009 at 14:28 | Permalink

    toto moze napisat len slovak, a samozrejme technologii znaly, co cely den nic ine nerobi len sedi na facebooku a klika na> libi se mi>, ze lenke se honi hlavou> som nejaka vykolajena dneska>.
    akoze, ty uz radsej sa nezamyslaj, a nepis taketo clanky o merciakovi.
    to je akoze zle, ze sa tesi z golu?, je to zle, ked porozprava aj o hracoch, o ich rodinach, o ich vykonoch?
    ja v tom nevidim nic zle, prave naopak, nech len krici, kolko chce, ved tak to ma byt. po rokoch neuspechov je tu konecne uspech, tak kto by sa netesil. ty si len pekne skontroluj skupinku na facebooku, aby si mal statistiku, kolkym ludom sa to paci a kolko je k tomu komentarov. tolko teda odo mna.

  70. Petar Popangelov
    Posted October 9, 2009 at 08:03 | Permalink

    Šport mám rád, ale Merčiaka nemusím. To sa hádam nevylučuje. Rozhodne nepatrím medzi tých, čo pozerajú futbal len teraz, keď máme šancu na postup. Šport a špeciálne futbal pozerám často (kedy sa len dá), a preto môžem trochu ohodnotiť kvalitu nejakého komentárora. Že Merčiak časom zblbol je každému súdnemu človeku jasné. To nie je o emóciách pri komentovaní, alebo o revaní “góóól”, ale o duševnej poruche, ktorú z jeho komentovania počujem. S hrôzou čakám, čo predvedie teraz proti Slovinsku. Tomu, kto to v Merčiakovom komentári nepočuje, doporučujem zohnať si nejaký starší ním komentovaný zápas cca spred 8-10 rokov a porovnať ho so súčasným komentárom. To nie je vývin ale degenerácia. Je to niečo podobné, ako keď sa hlásateľka televíznych novín, po pár rokoch praxe začne pri tom xichtiť ako Jolana Voldánová (pritom je to profíčka a vcelku pekná baba).

    Marcela je škoda, vyzeral ako talent, ale teraz je slabší ako Viktor Blažek so Slávom Jurkom (z novasportu)dohromady. To je čo povedať. Slabší už je asi len Vašek “Trotl” Tittelbach z Novy.

    Ak niekto viete, kde náš zápas budú dávať okrem STV, hoci aj s fínskym komentárom, dajte vedieť. Ďakujem.

  71. Flip
    Posted October 9, 2009 at 11:46 | Permalink

    :) pekný článoček. Ale je to ešte horšie, ako píšeš.
    Slovenskí futbaloví komentátori sa vyznačujú tým, že:
    1. absolútne nerozumejú futbalu. Netušia čo a prečo sa na ihrisku deje, nuž vykladajú kadečo. (Ak si niekto na internete zoženie mraky info typu “kde včera raňajkoval stredný útočník” ešte neznamená, že je odborník). Nerozoznajú chyby rozhodcu, o taktike nič netušia, takže o nej radšej nehovoria.
    2. keďže nemajú čo povedať, vyrovnávajú to expresívnymi prehnanými výrazmi. Aj tá najobyčajnejšia vec je pre nich “fantastická” a “úžasná”. Pre zdôraznenie pritom vyrevúvajú.
    3. Nevedia po slovensky. Počas jedného zápasu som narátal aj 10-15 prehreškov proti jazyku.
    4. Sú neobjektívni. Okato nadržujú.
    5.Ich úroveň proti českým komentátorom je o 2 triedy nižšie, oproti nemeckým o 3.

    Odporúčam prečítať si rozhovor s Karolom Polákom v ktorejsi sobotňajšej Pravde cca pred 4-6 týždňami. Považuje dnešných komentátorov za tragických. Vrelo s ním súhlasím.

  72. Petar Popangelov
    Posted October 15, 2009 at 08:49 | Permalink

    Parafrázujúc komisaře Ledvinu z Adéla ještě nevečeřela, sa pýtam – Co mně tady ještě čeká…?
    Flip, presne si to pomenoval. Včera to bolo zo strany komentátorov Merčiaka a Hlavenu (alebo ako sa volá ten mladý)doslova katastrofálne. Záverečný Merčiakov výlev by si zaslúžil urýchlené vyšetrenie u docenta Chocholouška. A tie pozápasové rozhovory-nerozhovory Hlavenu s hráčmi a trénermi…. to bol vrchol neprofesionality a doslova niečo odporné. Veď ten idiotko usmrkaný nevie ani normálne artikulovať a akási zručnosť v tvorbe jednoduchých pohotových otázok mu je úplne cudzia, o mávaní mamičke počas telefonovania v priamom prenose našej slávnej verejnoprávnej telky ani nehovorím. To je hnus. Mirko Tomášik (vtedy pred rokmi som si myslel, že nič horšie už nemôže byť) sa oproti tomuto stáva spätne veľkou hviezdou s mikrofónom.

    Včera po zápase bolo v prehľade našich zápasov v kvalifikácii vidieť najviac priepastný rozdiel v komentovaní v opakovačke gólov zo zápasu s Čechmi. Naše góly boli so slovenským (Merčiakovým) komentárom a české s českým (Bosákovým)komentárom. To je tak očividný rozdiel, že sú zbytočné ďalšie moje vypisovačky.

    A čo je najhoršie?

    1. týchto dementov platíme našimi koncesionárskymi poplatkami

    2. obvykle nie je možnosť sledovať zápas s iným komentátorom, alebo bez komentára (našťastie, Česi budú prenášať väčšinu zápasov MS a hádam aj naše, to ma napĺňa optimizmom).

  73. yes
    Posted October 17, 2009 at 21:04 | Permalink

    van kerekere ensansi afrika, keraka!!!!! :)

    clanok perfektny!

  74. maskahaus
    Posted October 19, 2009 at 17:31 | Permalink

    aj tak nie je nad Niňaja :)

  75. pivo
    Posted October 23, 2009 at 08:28 | Permalink

    Rado ,ked si pri tych drogach asi na nich riadne ficis ked pises takéto bláboly.Uplne si sa týmto strápnil, nie je to ani vtipne,nema to myslienku a v prvom rade je to riadne od veci.

  76. rado ondřejíček
    Posted October 23, 2009 at 09:16 | Permalink

    ó áno, cítim sa tak hrozne strápnený a mesiac som čakal kým sa nájde niekto, kto mi to takto na rovinu povie.

  77. Milan
    Posted October 25, 2009 at 14:50 | Permalink

    Plne súhlasím s Filipom. Naši komentátori by mali povinne navštevovať kurz komentovania u. p. Karola Poláka! Tie ich žvásty sa niekedy nedajú počúvať a znervózňuje ma to. Keď mám tú možnosť, tak komentovanie prepnem na čechov. O priebehu zápasu a jeho dianí neodkomentujú za celý zápas ani %. Robte s tým niečo, kto môže!!!!!!!!!!!

  78. LOL
    Posted October 26, 2009 at 17:28 | Permalink

    Tak to ozaj neviem čo by ste chceli. Aby komentoval suchým hlasom akoby ani naši nehrali ? LOL Síce to trochu preháňa pri tých góloch ale stále lepšie ako zbytok slovenských komentátorov. Prečo napríklad autor nekritizuje komentátora ktorý v nedeľu komentoval zápas Liverpool – Man Utd ? Ten povedal toľko drístov za jeden zápas koľko povie Merčiak dokopy za 15 :D napr.: na rozcvičujúceho sa G.Nevilla povie, že domáca legenda / hralo sa v liverpoole / , fans Man.Utd začali hádzaď tie nafuk. lopty a on: domáci fanúšikovia sú nepoučiteľní !!! , keď striedal M.Škrteľ poznamenal, že je to prvé striedanie Liverpoolu / predtým striedal Ngog /, keď VDS s námahou vyrazí strelu tvrdí, že žiadný problem pre brankára, najviac ma pobavilo keď nevedel povedať čo rozhodca odpískal :D – a to sú perličky ktoré som si len zapamätal – Merčiak síce pri góle vrieska ale počas zápasu aspoň / väčšinou / podáva kvalitnejšie informácie ako ostatný slov. komentátori. PS: autorovi odporúčam zhliadnuť úroveň komentovania na takom huste.sk a bude rád, že máme aspoň Merčiaka :D

  79. guny
    Posted November 3, 2009 at 18:55 | Permalink

    prečpáč ale nesúhlasím s tebou, myslím si, že Marcel Merčiak je v súčasnosti jeden z najlepších komentátorov a tá jeho prehnaná radosť ? to sú emócie a emócie patria k športu, ak to nechápeš ? tak si vypni zvuk

  80. specialista
    Posted November 11, 2009 at 16:28 | Permalink

    Merciak je svojsky komentator, ktory je profesional ale zaroven Slovak, ktory nenechava srdce v satni ale berie si ho zo sebou na zapas.. A vobec mi nevadi jeho radost po gole – mozno preto ze su to okamihy ked aj ja skacem a velebim tu nasu “favelu” :D

  81. mejla
    Posted December 7, 2009 at 09:40 | Permalink

    ale Miro Michalech, to by bola sranda!

  82. Hans
    Posted January 22, 2010 at 14:14 | Permalink

    Mily Rado,
    so vsetkou ctou, clanok je to vskutku ubohy, lebo ten claovek si robi svoju pracu skvele, a ze do komentovania zapoji aj emocie (mozno trochu vyumelkovane, ale kazdopadne to da v sporte istu stavu), je to fajn. Nie je to komentovanie sachu, ani vernisaz. Pamatam si niekolko clankov, este aj vitazstve na MS v hokeji, ktore svojou ubohostou predcili aj tento.
    Respektujem, kazdy ma pravo na nazor, pokial je vyjadreny slusne, len sa mi zda prizemne sa navazat do Merciaka tymto sposobom… skor sa mi zda clanok ako liecenie si vlastnych komplexov.

  83. AdamS
    Posted January 28, 2010 at 20:54 | Permalink

    ale všetko je naopak. Merčiak nie je slušný mladý muž. Je to primitív a hulvát s veľkou zásobou nadávok. Jeho hysterické záchvaty sú v STV povestné a je len otázkou času, kedy ho niekto natočí a zavesí na internet, aby sa národ pobavil. Otázka teda znie, kto a ako mu na štadión pašuje ukľudňujúce prostriedky, keď dokáže – až na malé záchvatíky – vydržať v kľude celý zápas.

  84. Andrej Onufer
    Posted February 21, 2010 at 15:52 | Permalink

    Cau Rado, dlho som od teba nič nečítal, naposledy kedysi pred štyrmi rokmi, ale vidno, že s tvojho ironického humoru nič neubudlo. Po muzike si sa tak dostal k športu. Drž sa a teším sa na ďalší článok, tvoj bývalý spolužiak z filozofie na UK Andrej.

  85. majo
    Posted February 24, 2010 at 12:07 | Permalink

    Milý Rado. Ja som prečítal tvoje stanovisko,dúfam ,že aj Ty prečitaš moje:

    Podľa môjho názoru Merčiak komentuje s najmenším množstvom chýb,má veľmi dobrú pamäť,hovorí výstižne k veci,je najlepší vo všetkých aspektoch zo všetkých doterajších komentátorov v Česko-Slovensku (aj vr. Poláka).Jeho informovanosť, odbornosť a profesionalita taká vysoká ,že u nás min 20 rokov ho nedobehne nikto.
    Budme radi ,že ho máme.

    Ak si mysliš ,že tak dobre vieš kritizovat ,tak skús to ty komentovať a potom cele Slovensko zistí ,že čo si zač.

    Že mu závidiš ,to sa nedá pochopiť ,lebo tvoje kopirované hlupé exibičné taraniny hovoria iba o niečom chorobnom v tvojej povahe. Možno, lekár by Ti pomohol

  86. rado ondřejíček
    Posted February 24, 2010 at 13:25 | Permalink

    tak ako ty očividne nesúhlasíš s mojim názorom, nesúhlasím ani ja s tvojim. dovoľujem si navrhnúť, aby sme si obaja svoje názory ponechali a viac sa v tom nerýpali.

    ale predsa, čo si myslel tým slovom “kopírované”, keď si vravel o mojich exhibičných táraninách?

  87. okcif
    Posted February 26, 2010 at 10:16 | Permalink

    Trošku som preletel túto diskusiu. Teda páni. Mať tak vaše starosti a prezidentov plat.
    Inak sa komentuje futbal,ako povedzme sv.omša.
    Keď,tušim Bahrajn vyradil Saud.Arábiu účsti na MS. Tak reportérov gooooooooooooool trval 4,5min a v Bahrajne to nikomu nevadilo.

  88. Wolf
    Posted February 27, 2010 at 00:47 | Permalink

    AdamS, nerobis nahodou (tak ako ja) v STV? Merciakovu povahu si vystihol priam dokonale.

  89. patas64
    Posted March 13, 2010 at 19:22 | Permalink

    To,že tam reve ako zviera,je len bodka za jeho ubohym komentovanim,vdaka nemu pozeram futbal radšej na čT,alebo ked sa neda tak stlmím zvuk na TV,A POčUVAM komentovanie z rádia.Som zvedavy ako sa tam takéto talenty dostali.Verim tomu,že veľa slovákov robí to isté čo ja.

  90. yanick
    Posted June 13, 2010 at 15:25 | Permalink

    Niekoľko pozitívnych hodnotení Merčiaka je objektívne správnych.. Pravda ale je, že okrem chvíľami kultivovaného komentovania, futbalu viac škodí.. Tiež si po chvíli prepnem na ČT alebo už som raz aj na madarov, hoci nerozumiem po maďarsky.. Merčiak v kuse hučí do toho, každú chvíľu vyrušuje, dozvieme sa, že toto je štvrtý aut, kým spper kopal 3, že tohto hráča babička tento týždeň nedostala menzes, že v ptremier league debutoval 25.teho septembra 2002,. a potom od 1.októbra 2003 hral za nittingham, že od 12.februára do 15.mája bol zranený.. množstvo neustále vyrušujúcich zbytočných faktov.. z jeho prejavu cítiť, že sa v tom vyžíva, teda sú to narcistické prejavy, nie snaha myslieť trochu aj na divákov v pozadí, a čo ich zaujíma a čo nezaujíma.. Nevadilo by to, keby to nebola ôslovenská STV”, teda nie jeho, ale všetkých, ktorí pozerajú.. Príliš veľa reakcií svedčiacich o tom, že ľudia prepínajú na ČT, je najlepším signálom toho, že to nie je úplne v poriadku. A čo je ďalšia zlá vec, všetci tí začínajúci komentátori sa po ňom opičia, tiež sa pokúšajú v kuse niečo chrliť.. Výsledok? Komentátor (Hlavena?) v 20tej minúte zápasu Grécko-Korea už hodnotí, že Grécko hrá najslabší futbal na MS, v 60tej minúte Slovinsko – Alžír už hodnotí, že “uvidíme ďalšiu remízu MS”.. Ako to môže trepať 30 minút pred koncom??? Merčiakova škola – neustále niečo hovoriť ..hoci aj 2 na 3.. Menej by bolo viac, pokojnejšie, so schopnosťou predstaviť si diváka a snažiť sa komentovať tak, aby neprepol na ČT.. Toľko názor.

  91. wtt
    Posted October 29, 2010 at 01:28 | Permalink

    [u]very intresting[/u][url=http://2wtt.com/]![/url]

One Trackback

  1. By comic on November 3, 2011 at 04:18

    I’d like to be able to tag blogs I like and have them show on my website. Any suggestions on the best route to take on this. Any input would be helpful…..

    I have seen a lot of blogs in blogspot. What purpose do they serve? Is it possible to make money through blogs. If yes how?….

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks