Humno » Publicistika » Elity národa, pobite sa!3 online.

Elity národa, pobite sa!

Comments 38






Jeden
urazí druhého a potom si urážku navzájom prehadzujú, ale každý musí súpera
uraziť viac ako on v predchádzajúcom ťahu urazil jeho. Od istej chvíle už
dávno nejde o podstatu sporu, len o tie urážky.










{mosgoogle right}Premiér niečo spraví a noviny napíšu, že to bol prejav
nekompetencie. Premiér to zoberie osobne a na tlačovke povie, že zo strany
novín išlo o prejav nielen takej bežnej neznalosti ale elementárnej
neznalosti. Dotyčný redaktor, očividne o nič múdrejší ako samotný premiér,
to vezme ešte o kus osobnejšie a za ohlušujúceho potlesku svojich
čitateľov a kopy ďalších novinárov napíše, že premiér aj s celou vládou
sú načisto malomyseľní.  Na ďalšej
tlačovke premiér presne vymenuje, ktoré informácie napísali úplní, totálni,
poprípade absolútni idioti. Novinárom viac netreba a chystajú ďalšie
kontry. Do toho ešte stihnú napísať pár ďalších článkov, v ktorých odsudzujú
vulgarizáciu súčasnej politiky, ako keby s tým oni nemali nič spoločné.

Na jednej strane je to séria smutných príbehov na tému, že síce máme veľmi zlú vládu,
ale tí čo sa tvária na neviem koľkú veľmoc a strážcov demokracie na tom
odborne, ani ľudsky nie sú o nič lepšie. Na strane druhej sa už teraz
teším, ako to bude celé pokračovať. Pretože vývoj je zrejmý, presne v duchu
každej klasickej hádky nadrbaných štamgastov v najposlednejšej dedinskej krčme.
Jeden urazí druhého a potom si urážku navzájom prehadzujú, ale každý musí
súpera uraziť viac ako on v predchádzajúcom ťahu urazil jeho. Od istej
chvíle už dávno nejde o podstatu sporu, len o tie urážky. V krčme
to končí tým, že jeden zo súperov uzná porážku a odíde domov zmlátiť ženu,
alebo obaja veľmi rýchlo opustia pôdu všeobecne tolerovaných urážok, prejdú k vulgarizmom,
potom k osobne zákerným vulgarizmom a nakoniec sa už len pobijú. Ako
to teda môže pokračovať, keď na jednej strane stoja ambiciózni pisálkovia
bojujúci za vlastné zviditeľnenie a na strane druhej oficiálna vládna junta
plná všelijakých komunistov a ďalších ditetantov?

Od úvodného šteklenia sa zatiaľ prepracovali po úroveň „idiot". Je však
nepravdepodobné, že by to na tejto úrovni aj zotrvalo. Predsa len na strane
štátu stoja legendy podobných prekáračiek typu Mečiara, ktorý kedysi preslávil,
inak naskrze nezaujímavého, dotieravého Choluja tým, že mu gentlemansky ponúkol
možnosť, aby si Choluj od neho nechal prijebať, alebo je tam Slota, ktorý
rozhodne nemá s  s prekračovaním ľubovoľných hraníc najmenší problém.
Na strane novinárov masívne podporovaných blogujúcou a diskutujúcou verejnosťou
je tiež dosť veľa ostrých a predsa tupých hláv, od pešiakov bulváru
schopných hodiny sledovať autá, len aby si odfotili premiérovu manželku (akoby
nemali jej fotiek už dosť) až po vychytené esá zvučných mien, štylizujúcich
svoje odpaly v komplikovanej slovenčine na stránkach a stranách mienkotvornej,
poťažmo odbornej, tlače. Teraz sa už len netrpezlivo čaká na ďalšie kolo,
ktoré, presne ako tie predchádzajúce, prenesie celú hádku o jednu vulgárnu
úroveň vyššie.





{mosgoogle right}Najzaujímavejšie na tom je, že v rámci slovnej zásoby
slovenského jazyka už nie je veľa nevulgárnych výrazov, ktorými by sa dala
prekonať terajšia úroveň „idiot". Možno ešte „špina/špiny", ak sa to spojí s vhodnými
adjektívami, by mohli nejaký čas obom stranám vydržať, ale pri tempe ktorým sa
to tu rozbehlo, to je otázka týždňov, maximálne pár mesiacov. Osobne si dovolím
predpovedať, že najneskôr do marca sa obe strany posunú na úroveň „hajzel/hajzli"
a niekedy v druhom alebo treťom kvartáli roku 2009 bude na vládnych
tlačovkách a následne v médiách nahradený doteraz používaný výraz „prostitútky"
údernejším a efektnejším „kurvy". Všetky potrebné predpoklady na tento
postup sú očividne splnené už dnes. Na pôde parlamentu sa už patričné výrazy
udomácnili aj tam, kde dočiahnu mikrofóny, a mediálna obec tradične neostáva
nikomu nič dlžná.

Novonastolená realita politického diskurzu bude úplne zrejmá, keď sa Rytmus
stane hovorcom predsedu vlády, lebo len on poskytne svojim živiteľom dostatočnú
charizmu, flow a slovnú zásobu, aby ňou bolo možné vysvetliť priebeh
výjazdového zasadnia vlády, alebo kabinetnej debaty o štátnom rozpočte. Kým
to ale dôjde až do takéhoto štádia, budeme podaktorí netrpezlivo čakať, či sa
predsa len v tých besniacich zástupoch na oboch stranách nenájde niekto,
kto povie „Priatelia, serme na to, veď to tu vyzerá jak u jebnutých" a z druhej
strany mu na to odkývu a uznajú, že pokiaľ ide o zhovadenie nepriateľa,
predsa len konali istú významnú nadprácu a vo finále to rozhodne nikomu
nepomohlo.  

Ja viem, mediálni môžu ľahko povedať, že oni sa len pokúšajú pomenovať veci
pravými menami a vládni zasa môžu oponovať, že ich mediálni neustále
podrážajú kade chodia, ešte aj v tých pár veciach ktoré robia správne, ale
prosím vás, nedalo by sa do toho vniesť aspoň troška kreativity? Urážať súpera
obvyklými nadávkami  je nuda a publikum
sa už dávno nepohoršuje, len zíva. Obidve strany sa tvárite ako elita národa,
tak sa skúste medzi sebou baviť aj nejakým nekrčmovým spôsobom. A ak na to
nemáte, zavrite sa všetci do jedného stredne veľkého pohostinstva a tam po
sebe hulákajte, hádžte krígľami a tlačte si špaky do krkov. Víťaz
nech potom usporiada tlačovku.

{loadposition v.sme.sk}
{loadposition etarget}

 

Nehodnotené

1 hviezda2 hviezdičky3 hviezdičky4 hviezdičky5 hviezdičiek

Loading ... Loading ...
This entry was posted in Publicistika and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.
Peter Tkačenko

Ani ste nevedeli, aký je vrcholový šport zbytočný

Peter Tkačenko

Kto je tu vlastne chrapúň

Božena Láskavá

Tehuľky idú do finále

Rado Ondřejíček

Krátko o Pussy marketingu

Peter Tkačenko

Na čo je antikristovi dobrý Bezák

Adam Znášik

O zlatých chlapcoch a Petrovi Saganovi

Discussion on article

38 Comments

  1. Matej
    Posted December 15, 2008 at 00:17 | Permalink

    Obe strany sa az prilis potrebuju na to, aby sa spor “vyhrotil”.
    BTW, prave Meciarova hlaska na adresu dotycneho redaktora je ukazkovy dokaz, ze na slovniku vobec nezalezi. Staci si povedat, kolkokrat danu televiziu neskor navstivil.

  2. Matt
    Posted December 15, 2008 at 03:32 | Permalink

    isplne mimo.
    1. Este v ziadnych novinach som necital na adresu lubovolneho politika nadavku.
    2. Media su tu predsa na to, aby sa divali politikom na prsty. Nie su to dvaja ozrani v krcme.

  3. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 07:00 | Permalink

    Batrflajovi,

    clovece, neprehanas to trocho s tou snahou byt nad vecou? ved o tom ze novinari nadavaju Ficovi si si vycucal z prsta. Skutocnost je taka ze ti 3 zo sucasnej koalicie sa jednoducho chovaju ako traja chrapuni a novinari tento stav popisuju. A co maju robit podla teba? Tvarit sa ze nic nevidia? Ked sa na nich Meciar zazenie pastou tak prestat natacat? Ked Slota povie ze taku otazku moze vyslovit iba sliepka zatat zuby, citatelom nepovedat a nabuduce polozit otazku tak aby sa opity Slota nevytocil?

    A potom malomyselnost, na rozdiel od slabomyselnosti nie je meritkom schopnosti mysliet.

  4. Adam Batrflaj
    Posted December 15, 2008 at 09:01 | Permalink

    praveze su v tom aj novinari. napr. dva dnes uz hadam legendarne clanky Petra Schutza v Korzari, k tomu vycinanie P1D a Noveho casu daleko za hranicou sukromia, atd…

  5. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 09:26 | Permalink

    Batrflajovi,

    ale sak daj linky. Lebo mne osobne to pripada tak, ze porovnavas reakcie napadnuteho a utocnika.

    p.s. preboha a preco citas P1D? mi asi 30sekund trvalo kym mi dobilo co myslis tymi skratkami. Bulvar jestvuje bez ohladu na kvalitu politickej sceny, ale v momente ked sa politici zacnu chovat ako ti traja zo sucasnej koalicie tak, tak sa tak zacnu chovat aj pripiti fanuskovia v lietadle, bulvarni novnari, aj krcmovi vysedavaci.

    Cize strucne a skratka: pleties si pojmy stimulovany a spontanny.

  6. iglo
    Posted December 15, 2008 at 09:43 | Permalink

    ty povazujes ludi z P1D a Noveho casu za elitu naroda ?

  7. Adam Batrflaj
    Posted December 15, 2008 at 10:37 | Permalink

    ja nie, oni sami sa, aj svojich citatelov tak prezentuju:-)

    azazelo: tazko povedat, ci fico zacal skor urazat novinarov, alebo oni zacali skor jemu vycitat aj veci, za ktore fakt nemohol, resp. nech by v danom probleme spravil cokolvek, vzdy by to bolo zle. proste novinari v tomto konaju nadpracu a tym jednak kydaju do vlastneho hniezda, a jednak vytvorili podmienky pre dalsiu vulgarizaciu. nie, nie su v tom nevinne a nerobia to pre dobro ludi, ale pre vlastne zviditelnenie.

  8. xorxee
    Posted December 15, 2008 at 10:38 | Permalink

    miestami sa to zupsuva, nemilo ma prekvapil tyzden:
    http://www.bosomt.sk/?p=97
    a tie schutzove excesy tiez velmi nepomohli.
    ale vseobecne s adamom nesuhlasim, novinari mozu obcas uletiet, ale tu eskalaciu ma na svedomi drvivou vacsinou vladny triumvirat

  9. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 10:57 | Permalink

    ty snad zartujes.

  10. Topier
    Posted December 15, 2008 at 11:03 | Permalink

    Treba podotknut, ze slovo “malomyselny” ma uplne iny vyznam, ako nasvedcuje kontext citatu. Tam by sa asi hodilo skor slovo “slabomyselny”. Malomyselny – nedovercivy, bojazlivy, nepriebojny z dovodu straty nadeje, slaboch. Slabomyselny – dementny, hlupak, s nizkym IQ. Zamenu tychto dvoch pojmov pripisujem slabomyselnosti drvivej vacsiny slovenskych novinarov.

  11. knour
    Posted December 15, 2008 at 11:04 | Permalink

    gabriel sipos je ok

  12. Adam Batrflaj
    Posted December 15, 2008 at 11:35 | Permalink

    sipos ocividne velmi dobre vie, odkial idu jeho granty. staci pogooglovat a zdrojov usvedcujucich siposa z pouzivania dvojiteho metra sa najde velmi vela. je naivne uverit, ze v tomto celom medialno-politickom humbuku existuje hrdina hladiaci len na spravodlivost a objektivitu.

  13. breveg
    Posted December 15, 2008 at 11:59 | Permalink

    problem je, ze v tomto state je kradnut podvadzat, prilepsovat si, neplatit dane a prihravat ksefty kamaratom uplne normalne. kto to enrobi je podivin. kto normalne zaplati policajtovi pokutu a prizna si ze ano, porusil som predpis..a ani to nanho neskusi so “zlavou” uplny magor. to je ten komunizmus v nas, co tu bude fungovat este par generacii. vsetci tito pociatkovia, chrbetovia a ini zlodeji su len nevyhnutnym zhmotnenim tohto…a trufam si povedat ze drtivej vacsine slovace sa kritizuje a nadava tak dobre preto lebo smai nemaju tu moznost. ale ak by ju mali….ako vravieval batko satinsky, o korupcii nech mi nerozprava nik kto nemal milion na kredenci…

  14. breveg
    Posted December 15, 2008 at 12:00 | Permalink

    sorry, to malo ist pod iny clanok :) ))

  15. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 12:05 | Permalink

    brevegovi

    nemas sa za co ospravedlnovat, to patri aj pod tento clanok.

    lebo ked vlada chrapunskym sposobom kradne, tak je uplne normalne, ze novinari na to upozornuju. A ak si pri tom nahodou nedavaju servitku pred usta, to uz je len taky maly nedostatok v bontone, ale nic to nemeni na veci.

  16. knour
    Posted December 15, 2008 at 12:25 | Permalink

    to by sa dal v tomto state spochybnit kazdy novinar, sipos aspon stavia na vecnych argumentoch, na rozdiel trebars od schutza ktory si to myli s osobnou prezentaciou u kadernika.

  17. ja
    Posted December 15, 2008 at 12:27 | Permalink

    adam, clanok sa este ako tak da ale ta reakcia 10:37:45 je uplne mimo.

    tak nejak ako to pises ty to urcite vidi aj spravodlivy fico. vy ste zacali a ja mam pravo sa branit rovnako. to nie je pravda. nech by novinari fica kritizovali akokolvek tvrdo a nezmyselne alebo ho priamo nazvali idiotom alebo rovno kokotom, on ako zastupca celeho statu to ma ustat a reagovat inteligentne. ak to nedokaze, svedci to akurat tak o jeho dusevnej malosti a sedlackosti. pokial su vladni predstavitelia na urovni, novinari nikdy nemozu vytvorit podmienky na vulgarizaciu. to sa proste neda. ryba smrdi od hlavy.

    navyse, je uplne zrejme, ze tu s invektivami zacal nervozny (alebo marketingovo premyslene vybojny?) fico, nie novinari. to, ze nedokazu primerane reagovat a nervozneju tiez, je druha (a smutna) vec.

  18. Adam Batrflaj
    Posted December 15, 2008 at 12:48 | Permalink

    dnes je uz myslim celkom jedno, kto zacal, resp. ktoru interpretaciu zaciatku ma kto radsej. podstatne je kam sa to dostalo.

  19. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 13:04 | Permalink

    batrflajovi,

    a pocuj, preco sa to nedostalo tam kde to je, aj za predoslej koalicie a napriklad v Madarsku, Polsku, Luxembursku, Hornej Volte a Buorkinom Fasse? Lebo vtedy a tam, nevladol takto sialeny triumvirat.

    A teda tliachat o tom, ze novinari maju na tom rovnaky diel ako triumvirat je jednoducho omyl. ( slovo omyl som napisal iba preto, aby si o mne nevravel ze pouzivam vulgarizmi a som teda podobny ako fico/mociar/slota/novinari/redaktori netovych klebetnikov)

    Bohuzial, skus si zobrat len taky obycajny pripad z minuleho tyzdna. Janusek prichadza do parlamentu ( to je normalne ze minister prichadza do parlamentu aby objasnil svoje konanie ), novinarka z TA3 mu polozi otazku ( to je tiez normalne ). Janusek miesto toho aby odpovedal o nastenke s inzeratom za 3,6 mld Skk ( co by bolo normalne), novinarke povie, ze ked sa o tom chce nieco dozvediet, tak nech pozera vecer televiziu ( co je chore ). A nevrav ze ty takuto reakciu ministra povazujes za normalnu.

  20. Adam Batrflaj
    Posted December 15, 2008 at 13:19 | Permalink

    nepovazujem, rovnako ako slotovu hlupucku sliepocku nepovazujem za normalnu reakciu politika. Ale zaujimave na tom je, ze tie novinarky boli tak zufalo nepripravene, ze nedokazali tym politikom ani jednu z tem polozit tak, aby ich aspon zaskocila. Proste sa pytali len na veci, ktore si rano precitali v novinach. Inymi slovami, profesionalne nedokazali byt tym politikom rovnocennymi protivnikmi a oni to vedia a preto ich odpisuju tymto sposobom. Ak by na nich vytiahli nieco hlbsie, co este nebolo stokrat napisane, mali by sancu tych zlodejov pri niecom pristihnut. Ale nie takto. Je to velmi nizka uroven novinarciny. ale to je na celkom iny samostatny clanok.

  21. azazelo
    Posted December 15, 2008 at 13:31 | Permalink

    batrfljavovi

    Vyborne, tak to by bol clanok ku ktoremu by som nemal principialnych pripomienok, ale tento tvoj dnseny vychadzal z uplne mylnej premisy.

    Ale na druhej strane, tvrdit, ze politici su na novinarov vulgarni, lebo novinari su neprofesionalni a nepripraveni je … omyl.

    Ale pome na kokretne veci: “Ako by si ty Adam Batrflaj formuloval svoje otazky, keby si mal pohovorit so Slotom, o nesulade medzi jeho prijmami a nakladnym zivotom co vedie? Ako by si s Ficom diskutoval o tom, ze korporacie maju na jeho politiku vacsi vplyv ako 3 miliony volicov? Ako by si ty hovoril z Meciarom, keby ti tvrdil, ze peniaze na Elektru nasiel na nocnom stoliku?”

  22. ja
    Posted December 15, 2008 at 15:09 | Permalink

    jasne, relativizovat donekonecna sa da vsetko. podla mna je prave to, kto a akym sposobom to cele zacal podstatne. urcovalo a bude to urcovat dalsi priebeh a mozne dosledky. azazelo sa spravne pyta preco sa to nestalo aj predtym, ved novinari su ti isti.

    jasne, suhlasim s tebou, ze uroven zurnalistiky je u nas zufala a tiez sa mi otvara nozik vo vrecku ked vidim cajovych moderatorov v diskusiach len nemohuco sekundovat. pritlacit hosta k stene by pri troche odborneho rozhladu a dobrej priprave nebol podla mna problem. maju tak za usami, ze uz z nich mala crcat krv potokmi.

    zufala nepripravenost novinarok ale prdlajz suvivi s tym, o com si pisal. apropo, pokial uz kritizujes nepripravenost, nechcel si si najprv nastudovat kroky ktore viedli k vulgarizacii politickej sceny u nas? kto, co kedy povedal, kto na to ako reagoval. aby sme videli, ci triezvo hodnotis situaciu alebo sa len vezies na sucasnom stave tvorbou dalsej umelej temy a prilievas tak svoju trosku ojeja do ohna.

    suhlas s azazelom, tvoja premisa je omyl. a ak nie omyl, tak prinajmensom nicim nepodlozena, tym padom rovnako hlupa a zavadzajuca ako praca spominanych novinarov. v clanku to podla mna az tak do oka nebije ale v diskusii je to ocividne

  23. Matej
    Posted December 15, 2008 at 21:22 | Permalink

    V podstate suhlasim, ale nemyslim si, ze tema je umela. Len diskusia o nej sa vedie fakt povrchne.
    To chce masa: take informacie od politikov aj novinarov, ktore ju presvedcia, koho volit resp. ktore noviny si kupovat. Tento clanok sa tomu chcel vysmiat, holt, nepodarilo sa.

  24. vasko
    Posted December 15, 2008 at 22:15 | Permalink

    moji mili, to co toto akoze toto? o com to ma byt?
    bulvar, cisty bulvar. clanok aj diskuzia. prepacte ale sami sa tu macate v exkrementoch inych a nic tym neriesite. nadavky, osocovanie, nevrazivost, nenavist. to je len druhotny produkt. ci politik ci novinar, jeden chudak vacsi ako druhy. dekadencia, neodbornost, nepripravenost, povrchnost. hrubost, arogancia, cynizmus, konzum. a hmota. len hmota. plati pre politika aj novinara. jedna beztvara seda masa splyvajuca v jednu homogennu zmes, bez toho aby si to uvedomovali. a my vsetci s nimi.
    kde je moralka, duchovno, pokora, laska, odpustanie? pozor, to nie je o nabozenstve. to je o cloveku.
    ved trochu pohnite rozumom, preco to v tej vytuzenej vystrnganej slobodienke vsetko tak priserne pachne. ta zlodejina v priamom prenose, korupcia, pokles mravov a moralky. taka temnota v tomto smere tu nebola ani za cervenych.
    to ste naozaj tak naivni a myslite si ze ked tam nebude fico, bude lepsie? carnogursky a kdh? ten tam uz bol. co vyriesil ? dzurinda a sdku? ten tam uz bol. a nie kratko. co vyriesil? ako dopadol? demokraticke volby ich odpalili. demokraticke, prepytujem. je jedno, ktory s tych panakov je pri moci, kazdy ma plnu hubu dristov, plnu hubu slobody a demokracie.
    demokracia? preboha ved je to uz taky zdrap nicoho. taka nadavka, akoze je niekto celebrita. vsetko je naopak. ludia sa nepoucia a budu rozmyslat len rozumom. ale my mame aj srdcia a duse, nielen bachory. skoda len, ze srdcia su zladovatele, ako v tej rozpravke. necakam, ze ma bude niekto chvalit, ale ak aspon jednemu z vas trochu pootvorim oci, ucel je splneny. amen.

  25. kocur
    Posted December 15, 2008 at 23:43 | Permalink

    Tento clanok je tak mimo, ze ani neviem, ako ho okomentovat.

    .

  26. knour
    Posted December 16, 2008 at 11:04 | Permalink

    lol, bodaj by nie ked ty mas na fica pavlovov reflex.

  27. kocur
    Posted December 16, 2008 at 11:08 | Permalink

    to knour:

    Nie, ja ho mam dokonca vrodeny! ;)

    .

  28. PicoBello
    Posted December 16, 2008 at 12:53 | Permalink

    pripajam sa ku kocurovmu azazelovym komentarom. velmi zle, adam.

  29. azazelo
    Posted December 16, 2008 at 13:15 | Permalink

    Mimochodom, toto prispievatel s menom “ja” napisal velmi pregnantne:

    “zufala nepripravenost novinarok ale prdlajz suvivi s tym, o com si pisal. apropo, pokial uz kritizujes nepripravenost, nechcel si si najprv nastudovat kroky ktore viedli k vulgarizacii politickej sceny u nas? ”

    Lebo bohuzial hlavna chyba tvojho clanku je v tom, ze pises o niecom co nemas vonkoncom nastudovane.

  30. noznicka
    Posted December 16, 2008 at 14:10 | Permalink

    podla mna je jedno, ci sa napise v novinach, ze ma premier nevyhovujucu politicku kulturu alebo sa to zjednodusi a vytlaci sa na papier, ze je bulo. ono je to v podstate to iste, len je to zabalene v sofistikovanejsom baliacom papieri.

  31. noznicka
    Posted December 16, 2008 at 14:25 | Permalink

    ja som rada, ze tu nejakych novinarov stale mame.
    velmi zle to bude az vtedy, ak sa “novina”r bude bat dvadsatkrat zopakovat tu istu nezodpovedanu otazku alebo sa ju bude bat co i len polozit. mozno potom si vsetci sadnu k jednemu stolu, druzne si podebatuju o politickych planoch vladnej koalicie, pocastuju sa vzajomnymi komplimentmi a odoberu sa do svojich postielok snivat rovnake uniformovane sny svetlych zajtrajskov.

  32. el
    Posted December 16, 2008 at 14:41 | Permalink

    noznicke
    A? Co tym chcel basni rici?

    Belohorcova a jej podobne su damy pohybujuce sa v spolocnosti bohatych a vplyvnych panov. nesofistikovane povedane, su to stetky. Sak pravda, a?

    Prepac, ale tvoj prispevok ma taku vypovednu hodnotu, ako moj. O nicom.

  33. noznicka
    Posted December 16, 2008 at 14:49 | Permalink

    elovi

    ja som napisala, ze podla mna je to jedno – cize mne osobne to nevadi.

  34. carrie
    Posted December 16, 2008 at 16:14 | Permalink

    tak zle to zase nie je :) myslim, ze si nespachal ziaden hriech:)
    je pravda, ze o objektivite a kvalifikovanosti nasich “novinarov” sa toho vela napisat neda. nie je o com :)
    a je pravda, ze kulturu prejavu a dekorum by mali zachovavat hlavne ludia od fachu.
    k politike a nasim politikom sa nevyjadrim, snad iba tolko, ze gauner zostane gaunerom a nic na tom nezmeni ani to, ze ma na sebe drahy oblek a vyjadruje sa, ehm, sofistikovane? :)

  35. antikomunista
    Posted December 17, 2008 at 15:30 | Permalink

    azazelo, kocur a spol.

    kedy si uz konecne chcete uvedomit, ze kardinalnym problemom nie je fico, meciar a slota.
    aj v najprimitivnejsom kmeni niekde v afrike sa pravidla dane komunitou dodrzuju doslednejsie, ako tu, vo “vyspelej civilizacii”.
    kocurkovo, bordel, nerespektovanie nicoho, demoralizacia spolocnosti. uplne chore. lenze toto nepatri len sucasnej vlade. to je uz dlhodoby problem. ze je to teraz este vypuklejsie, neospravedlnuje vlady predtym.
    len na ilustraciu, jedna citacia:

    “…zlyhavanie kontrolnych mechanizmov…nevymozitelnost prava…
    …Dnes su politicki predstavitelia a vysoki statni uradnici na Slovensku v podstate neobmedzenymi vladcami, ktori pri troche sikovnosti a istej davke arogancie mozu vyciciavat stat vdaka prebujbenej korupcii a absencii ucinnych nastrojov na jej potlacanie. V sucasnosti je prakticky nepredstavitelne, aby si niekto z tych najvyssich isiel sadnut do basy za zlociny, ktore spachal, pretoze u nas sa zatial vzdy najde cesticka, ktorou tomu dokaze uspesne uniknut. Korupcia prenikla do vsetkych sfer nasho zivota a treba otvorene povedat, ze su coraz badatelnejsie prejavy mafianskeho charakteru statu – podsvetie uspesne prenika nielen do najvyssich ekonomickych struktur, ale uz aj do policie a justicie. ”

    ako vysite pre sucasnost, ze?
    chyba lavky, tento text / a spusta inych clankov v roznych periodikach s podobnym hodnotenim/ bol uverejneny v 1. jula 2002 (!). tento konkretne je od milosa luknara.
    proletari vsech zemi, vylizte si prdel…sorry

  36. azazelo
    Posted December 18, 2008 at 05:20 | Permalink

    Batrflajovi

    ozik na toto vravis co? minister nikoho neuraza, ale pokracuje v trende co som naznacil 15. 12. 2008 13:04:39:
    http://www.sme.sk/c/4230070/janusek-o-zmluvach-klame.html

    “Minister Marian Janusek to, preco klame, nevysvetlil.

  37. onlyme kradnut ci nekradnut
    Posted December 18, 2008 at 13:58 | Permalink

    jeho strana bola mimo vladnych financi dhly cas a ked sa k nim dostala proste vyuzije vsetky dostupne sposoby aby si to vykonpenzovala

    ficove predvolebne bludy o novych tvarach do politiky, ludoch na spravnych miestach a parminutovej korupcii kym “zacne konat”… boli, su a budu iba fasada pre voleniachtivu plebs

    jedine co tu pomoze je prijmanie mechanizmov ktore korupcne praktiky obmedzia, ako tvarit sa ze to vyriesi dohovorenie nejakemu cloveku co sedi na zdroji statnych peniazi “no no no, nie tak okato :-)

    keby na ministerskej stolicke sedel aj Svety Peter a mal by neobmedzenu nekotrolovatelnu a nepostihnutelnu moc uliat si s tych penazi tak to urobi, ked pre nic ine tak pre ” vyzsie pohnutky” napriklad aby ich rozdal hladnym detom

    … pretoze tak sa chovaju aj ministri, Janusek, Jurosik(ci ako sa volal) a podobni … ich mena su irelevantne, nic pre tento stat neurobili, a jedina ich uloha bola a je preliat co sa da cez stranicke kanaly

    fico vedel ked skladal tuto vladu co chce, preto si vybral aj koaliciu ktora mu to umozni, a vedel co bude robit, preto potreboval medialnu strategiu aby to dokazal verejne ukorculovat … a zacal ju praktikovat okamzite ako vedel ze vyhral volby

    ludia vedia len to co sa dozvedia z masmedii, obvinuj zdroj z noeobjektivnosti a informacia sa potom uz da zrelativizovat … takze tu nie je problem vlada vs. novinari ale iba fasada ktorou sa vsetci zaoberaju

    prijala terajsia vlada za celu svoju existenciu vobec nejaky zakon aby korupciu obmedzila? Planuje nieco? Preco nie? … a odpoved je jasna

  38. bubu
    Posted December 19, 2008 at 13:27 | Permalink

    myslim, ze politika a jej zrkadlo – zurnalistika sa u nas zacali vyvijat takym tempom (o smerovani sa ani nevyjadrim), ktoremu nestaci s krokom odbornost. Ved kolko je u nas politikov, ci novinarov, ktori su ozajstnymi panmi svojho remesla? Zufala nekompetentnost, vacsinou.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.

How To Get Rid Of Stretch Marks